A boldogság titka:

konyv_banner.jpg

Friss topikok

Szuterén

Filmnapló Könyvnapló Levéltár

Címkék

#metoo (1) 1. etap (6) 1001 könyv (1) 1956 (1) 2. etap (6) 2009 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2017 (1) 2018 (2) 2019 (2) 2020 (2) 2021 (2) 2022 (2) 2023 (2) 303 regény (1) A. J. Quinnell (1) Aczél György (1) Agatha Christie (1) Agave (1) Ágoston Béla (1) Agyad helyére is épült valami (4) AHmagazin (1) Alain Dalain (2) Alanis Morrissette (1) Alan Dean Foster (1) Alan Moore (1) Albatrosz (15) Albert Finney (1) Alekszej Tolsztoj (1) Alexandre Dumas (1) Alex Proyas (1) Alfred Hitchcock (8) Alien (2) Aliens (3) Alistair Maclean (1) Almási Enikő (1) Alois Brummer (1) alt rock (1) Andre De Toth (1) Angst (1) Annas Mutter (1) Anthony Kiedis (1) antológia (2) Antonine Saint-John (1) Apakommandó (1) apaságom (3) Arábiai Lawrence (1) Arab Lőrinc (1) Arik Marshall (1) Arnold (1) Ártatlan (1) Ártatlanságra ítélve (2) Artaud (1) Arthur Hailey (1) Arthur Herzog (2) Arthur Penn (1) Ash (25) Asheton (1) Asterix (1) Azonnali (2) Az ajtó (1) A budapesti kém (1) A Dolog (1) A dolog/valami/lény (1) A félelem ára (1) A francia kapcsolat (1) A horror mesterei (44) A képregény felfedezése (1) A Keresztapa II. (1) A modern horror mesterei (44) A panamai szabó (1) A profi (2) A pusztító (1) A smaragd románca (1) A tetovált lány (1) Bagi Iván (1) Bagoly nappal (1) Balázsék (1) Bandits OST (1) Barsi Ödön (1) Bartini (2) Batman (Sötét Lovag) (1) Bear Grylls (1) Bélabátyó (1) Belmondo (2) Benedek Eszter (1) Beregi Tamás (1) Bereményi Géza (1) besúgók (2) besült töltény (1) beszarás (9) Bill Lancaster (1) Black Aether (1) Black Keys (1) Blatty (1) Blood Sugar Sex Magik (1) Blues Brothers (1) Bokor László (1) bölcsészettudomány (1) Boncz Géza (1) bookazine (1) borító (47) Börtönkönyv (1) Borzongás (M. Fango) (1) Bosszúvágy 3 (1) Breaking Bad (1) Break Loose (1) Brezsnyev (1) Brian G. Hutton (1) Bridget Fonda (1) Bruce Campbell (1) Bryan Lee OMalley (2) Bubik István (1) búcsú (2) Budapest Noir (3) Buda Márton (1) Bud Spencer (9) Bujtor István (2) Bukowski (1) Bulgakov (1) bulvár (1) Bűnös Budapest (2) Burt Reynolds (1) Californication (1) Cápa (1) Carol Reed (1) Catherine Deneuve (1) Chandler (9) Charlaine Harris (1) Charles Bronson (1) Charles J. Shields (1) Charles Willeford (1) Chavez (5) Chloë Grace Moretz (1) Christopher Lambert (1) Christopher Nolan (1) Cimino (1) CineGore (1) cinkelés (2) City Slang (1) Claudia Cardinale (1) Clint Eastwood (3) Clouzot (1) Coelho (egyszeri tag) (1) Colorstar (1) Cooper (1) Coppola (2) Cormac McCarthy (2) Creed (1) csak óvatosan (5) Cséka György (1) Cserna-Szabó András (5) Csirkejáték (1) Csízy László (1) Csordás (1) Curtis (1) Dám László (1) Dan Brown (1) Dan Simmons (1) Dario Argento (7) Dashiell Hammett (4) Dave Navarro (1) David Foster Wallace (1) David Grann (1) David Lynch (2) David McKean (1) David Morrell (1) Dead River #1 (1) Debbie Harry (1) Déjá vu (2) Deliria (4) Dénes Dönci József (1) Dennis Lehane (2) Detroit Rock (1) De Palma (4) Dickens (1) Donald E. Westlake (1) Douglas Adams (1) dr. Erdős Péter (1) dr. Gyarmati Mária (1) Dr. Kellermayer Miklós (1) Dragomán (1) Drive Angry (1) Drognapló (2) Duff (1) Dühöngő bika (1) Dustin Hoffman (1) Eagles (1) Eddie Campbell (1) Édeskevés (1) Edgar Allan Poe (2) Edward Bunker (1) Ed McBain (1) Eerie (1) Egyenleg (1) Egy családregény vége (1) Eleven testek (1) Elfújta a szél (1) Ellis (1) Ellroy (6) Elmore Leonard (3) elsőrészség (1) emlékezzünk (27) emlékkönyv (3) Encyclopedia Idiotica (1) én kérek elnézést (23) érdekesség (101) Erdős Virág (1) Eric van Lustbader (1) érzelmes (1) esetleg Tom Berenger (1) Esterházy (4) exploitation (3) Fábry Sándor (1) Fanny Ardant (1) Fantasztikus történetek (1) fan art (1) farkasok (1) Farkasokkal táncoló (1) Fazekas Attila (1) Fellini (1) Feltétlen emberek (1) felvilágosítás (1) fénykép (1) Fiáth Tita (1) filmes könyv (29) filmkönyv (69) filmnapló (33) Filmtett (1) Filmvilág (6) Fincher (1) Flea (1) Foglaltház (1) Forgács Nóra Kinga (1) Forrest Gump (1) Francois Truffaut (2) Frankenstein (film) (1) Frank Miller (4) Frank Pierson (1) Franz Marischka (1) Friedkin (6) frivol! (1) Fuchs Richard (1) Fulci & Romero (45) fumetti (1) funk (1) Gaál (1) Garaczi László (1) gasztro (12) Gauland Ágnes (1) gáz (6) Gazda Albert (2) Georges Ohnet (1) George A. Romero (44) George Lucas (1) Gerner Andris (2) Gesztesi (1) Gesztesi Károly (1) Giger (1) Giuseppe Colizzi (1) Göndöcs (1) Gonosz halott[ak] (1) Goscinny (1) Graham Greene (1) Graham Shelby (1) Greg Prato (1) Grimmoire (1) grunge (1) Gudrun Landgrebe (1) Guillermo del Toro (1) Gunter Otto (1) Gun Club (1) Gyémántmosók (1) Gyilkos Bob (1) Gyilkos túra (1) Győrffy Miklós (1) Háborgó mélység (1) Hadnagy László (1) Hahner Péter (2) Hahota (1) Halálcsillag-felépítés helyett sznobizmus-leépítést! (1) Halál [Sandman] (1) Halassy Andrea (1) Halott ügyek (25) Hanula Zsolt (2) hard rock (1) Harold Robbins (1) Háromezer kilométer spagetti (1) Harrison Ford (1) Harsányi Gábor (1) Hasfelmetsző Jack (2) hasznos (3) hátnemtom (29) Haui József (1) Havannai emberünk (1) Havas Henrik (3) Heather Graham (író) (1) Hellboy (1) Herczog Margit (1) Herkules (1) Hofi (1) horror (4) House of Freudstein (1) Hubai Gergely (1) Huber Zoltán (2) Hugo Pratt (1) Hulk (1) humor (2) Hüsker Dü (1) HVG (2) Iain M. Banks (1) Iggy Pop (1) Indiana Jones (2) indiánok (1) infantilizmus (3) Ingmar Bergman (2) Inkei Bence (2) interjú (17) IPM (1) Ira Levin (1) irodalom (1) Isaac Marion (1) Jackie Orszaczky (1) Jack Clayton (1) Jack Ketchum (1) James Bond (2) JAMES Follett (1) James Hadley Chase (1) Jancsó (1) Jeanne-Marie Joel (1) Jean Girault (1) Jeffrey Lee Pierce (1) Jeff Bridges (1) Jeff Goldblum (1) Jerry Pournelle (1) Jesse Tobias (1) Jim Thompson (2) John Boorman (2) John Carpenter (2) John Cleese (1) John Douglas - Mark Olshaker (2) John le Carré (5) John Schlesinger (1) Jókai Mór (1) Jonas Jonasson (1) József Attila (1) Jo Nesbø (1) Jurassic World (1) kabaré (1) Kacsa Magazin (1) Kádár (1) Kálmán Olga (1) Kal Pintér Mihály (1) kamu (8) karácsonyi ajándék (1) Karinthy Cini (4) Kárpáti György (4) Kathleen Turner (1) Kázmér és Huba (1) kékharisnya (3) Kelemen Anna (1) Kelly hősei (1) kémek (1) Kenneth Branagh (1) képmelléklet (1) képregény (13) Kispál és a Borz (2) Kiss Tibor (1) Kistangó (2) Kiszel Tünde (1) Kis nagy ember (1) Kitolás (1) Ki ez az őrült (1) Klaus Kinski (2) Kockás (3) Kolozsi László (4) költészet (7) költészet napja (1) Komlós Attila (1) Konami (1) Kondor Vilmos (4) Könyvbemutató (3) KönyvKlub (1) Könyvklub / Saxum (1) könyvnapló (154) könyvnapló szpesöl (15) könyvrészlet (1) korai zsenge (3) közbevetés (1) Kránicz Bence (1) Kristóf Attila (1) kritizálnak (29) kritizálok (171) Krzysztof Varga (1) Kubiszyn (2) kudarc (1) Különben dühbe jövünk (2) Kultúrfitnesz (1) Kuroszava (1) Labirintus-akció (1) Lars von Trier (1) Laurell K. Hamilton (1) Laurence Olivier (1) Lawrence Block (1) Lawrence Sanders (1) Leone (4) Leslie L. Lőrincz (1) Les Claypool (1) Lévai Balázs (1) levéltár (7) líra (1) Litera (1) LOST (1) Louis de Funes (2) Lou Ferrigno (1) Lovasi András (2) Lovecraft (2) Lucio Fulci (46) Ludditák (1) Luis Buñuel (1) Luky Luke (2) Mack Maloney (1) Magócs Dávid (2) Magvető (14) MAHASZ (1) Maigret (2) Marabu (1) Maraton életre-halálra (1) Marc Mazza (1) Markos-Nádas (2) Mark Lanegan (1) Mark Strong (1) Marton László (1) Mary Shelley (1) Másfél (1) MC5 (1) mély igazságok (3) Mel Brooks (1) memoár (1) Merényi Dániel (18) mesterséges intelligencia (1) Mészárszékhy (7) Metró (1) Michael Caine (1) Michael Crosby (1) Michael Douglas (1) Michael Mansfield (1) Michael Nyqvist (1) Michael Winner (1) Michele Lupo (1) Micsinay (1) Mike Mignola (1) Modesty Blaise (1) Moldova György (2) Monty Python (7) Morris (1) Morrissey (1) Mortal Kombat (1) Mother Tongue (1) Mozgó cél (1) Mozgó Világ (1) MR2 (1) Murnau (1) Mutatom! (56) Nádas Péter (2) Nagy Feró (1) Nagy Gergely (1) Nagy Károly (1) Naomi Novik (1) Naomi Toth (1) nehéz ügy (1) Neil Gaiman (8) nekrológ (2) nembulvár (5) Nemere István (3) Nemes András (3) nemzeti összefogás (1) nem kérek elnézést (4) Névtelen vár (1) Nick Cave (2) Nick Hornby (1) Nicolas Cage (1) Nikita / A bérgyilkosnő (1) nindzsák (1) Nirvana (2) Noah Hawley (1) NoMeansNo (1) Nosferatu (2) nosztalgia (1) novella (1) Nyáry Krisztián (1) nyelvújítás (1) Nyereményjáték! (1) Nyikolaj Leonov (1) Nyirő József (2) Nyolc évszak (1) OD (254) Omar Sharif (1) One Hot Minute (1) Orca (1) Orosdyék (2) Orson Welles (1) Ottlik (1) Ozzy (1) Őz Zsolt (30) Palahniuk (2) Pálfi György (1) Paola Morra (1) Párkocka (1) Pasolini (1) Paul Newman (1) Paul Schrader (1) Paul Verhoeven (3) Peckinpah (1) Pécs (2) Pécsi Hírhatár (1) Pelevin (1) Péntek 13 (1) Peter Boxall (1) Peter Sellers (1) Peti Ida és Picuri (1) Philip K. Dick (1) Philip Marlowe (1) Pintér Bence (3) Pintér Máté (1) Plá (1) plakát (3) Please Kill Me (1) Podmaniczky Szilárd (1) pógár (1) Polanski (2) politika (2) Pongrácz Máté (1) pop (1) popmenedzserek (1) pornó (5) Primus (3) Prizma (2) proto-punk (1) Psycho (1) publicisztika (4) PUF (1) punk (5) QT (1) Quigley Down Under (A Winchester mestere) (1) Quimby (1) Ragyogás (1) Rambo (1) Raymond Tatton (1) Ray Bradbury (1) Ready Player One (1) Red Hot Chili Peppers (1) regényváltozat (1) Rejtő Jenő (3) rendelés (2) Rendőrbűnök (1) Renny Harlin (1) retró (1) Richard Kelly (1) Richard Laymon (4) Ridley Scott (1) Robert Bloch (1) Robert Destanques (1) Robert De Niro (3) Robert Enrico (1) Robert Rodriguez (1) Robert Wise (1) Robin Williams (1) Roboraptor (1) rock (3) Roger Corman (1) Roger Zelazny (1) Római egyes (1) Ross Macdonald (4) Rubin Szilárd (3) Rusznyák Csaba (1) Rutger Hauer (1) Sam Raimi (1) Sandman (5) Schreiber András (38) sci-fi (2) Scooter (1) Scorsese (4) scorsesefan (1) Scott Glenn (1) Scott McCloud (1) Scott Pilgrim (2) Scott Turow (2) segédanyag (24) segítség (1) Serényi-Sárközi (1) Seres László (1) Sidney Lumet (2) Simpsons (1) Sin City (3) Sly (1) Sodrásban (1) Sokkmagazin (2) Sokk Magazin (3) Sonic (1) sör (1) sorozatok (1) Spiegelmann Laura (1) Spielberg (3) SPOILER!!! (1) stáblisták (2) Stanley Kubrick (1) Star Wars (2) STB (1) steampunk (1) Steno (1) Stephen Rebello (1) Stevenson (1) Stieg Larsson (1) Stooges (1) Stuart Woods (1) Susanna Clarke (1) Sylvester Stallone (1) Szabó Magda (1) Szabó Tamás (1) Szalai Kornélia (1) szánalmas (3) Szegvári Katalin (1) szégyen (1) Szepesi Nikolett (1) szerény megjegyzések a hullazsákból (1) szexkomédia (2) Sziámi (2) Sziget (1) Szily László (2) Szíved a helyén (1) Szíved mélyén szépül még a saját szobrod (1) Szőcs Petra (1) szolgálati közlemény (1) Szomszédok (2) Szőnyei Tamás (2) szünet (1) Tankcsapda (1) Tarantino (3) Taxidermia (1) telefonkönyv (1) tenisz (1) Terence Hill (10) Terminator (1) Terry Gilliam (1) tévé (2) TGM (3) The Believer (1) Thomas Block (1) Thomas Harris (2) Tilos Rádió (2) Tippi Hedren (1) Titkos írás (1) Tölgyes László (1) Tom Felleghy (1) Tom Selleck (1) Tom Waits (1) Toroczkay András (2) történelem (2) Tóta (2) Túlvilág (1) Turulpörkölt (1) Twain (1) Twin Peaks (1) tyúk vagy tojás? (1) Uderzo (1) Uj Péter (2) Umberto Lenzi (1) Univ Pécs (2) Unrated (4) Vadlibák 2. (1) Valaki odafönt [szeret engem] (1) Vámos (1) Van Damme (1) Varga Dénes (1) Vass Virág (1) Vavyan Fable (2) Veiszer Alinda (2) Verebes István (1) verespalne (1) Vidámpark (1) Volt egyszer egy Amerika (2) Vonnegut (3) Wakond (10) Wanted (22) Wass Albert (1) Watchmen (2) Werner Herzog (2) western (1) William Goldman (2) William Hjortsberg (1) Wilpert Imre (1) Winona Ryder (1) Woody Allen (1) You gotta be fucking kidding (7) You Oughta Know (1) Yul Brynner (1) Zappa (1) Záróra (1) Závada (1) zene füleimnek (7) Zórád Ernő (2) Címkefelhő

2019.01.12. 13:31 Orosdy Dániel

Filmnapló archívum - 2018/1.

A hagyományok már csak ilyenek: nem változnak. Kivéve, amikor változnak. Mint most is. Egy kicsit.

Az előző évi filmnaplót újfent januárban, sorrend szerint, de időben visszafelé haladva teszem közzé, csakhogy ezúttal két részletben, mivel az oldal nem bír el ennyi betűt (nem az én filmfogyasztásom nőtt meg riasztó mértékben, a Twitter duplázta meg a posztolható karakterek számát). Szóval első körben következzék a júliusi utolsó filmtől a januári elsőig kb. minden, és hogy miért pont ezek a hónapok kerültek itt elő, kiderül a holnapi 2. adag előszavából.

Talán új hagyományt teremtünk ezzel?...

Ki tudja??

Fiddler on the roof - Tradition ( with subtitles )

Topol már sejti.

MONTE HELLMAN: AMERICAN AUTEUR - Rövidsége ellenére pontos és alapos doksi, ami még szabadszelleműségében is megidézi "tárgyát". És szegény néhai Harry Dean Stanton megszólalásai külön Oscart érdemeltek volna. (10/9 - od)

TAJTÉKOS NAPOK - Gondry általában jó, de még akkor is sok. Most épp NAGYON sok. Nekem legalábbis. Több jelenet zseniális rövidfilm lenne, de A-tól Z-be haladva ez bizony csalódás, majdnem annyira fárasztó, idegesítő és erőltetett, mint amennyire bájos, üde és humoros. (10/6 - od)

KING CREOLE - Frank Pentangeliék forgatókönyve nem éppen problémamentes (főleg a szerelmi szálak és a két nő karaktere), viszont Elvis meglepően jó a főszerepben, és Kertész rendezése is kifejezetten erős (zenés vehicle helyett nettó noirt, gengszterfilmet kapunk). (10/8 - od)

PREMIER - Lassan szippantott be Cassavetes világa, de amikor "bent voltam", jól éreztem magam (nem a szó szoros értelmében, ofkorsz, ahhoz sok itt a trauma, stressz, válság, szomorúság). A színészek remekelnek, de ez a minimum. (10/8,5 - od)

A DOKTOR ÉS A DETEKTÍV - Értem én, mit akartak, csak sajnos nem jött össze. Egy bolond százat csinál, illetve csak egyet, és nem is ő bolond, hanem a világ stb. stb. A szándék nemes, a végeredmény félrement. A színészek miatt megéri megnézni, a többi már necces. (10/6,5 - od)

BOTRÁNY - John Hurt miatt külön kap fél pontot ez a film, de egyébként sem rossz, sőt. Gondos, stílusos, szex helyett karakterekre és sorsokra koncentráló összefoglalása a Profumo-afférnak, ami valahogy mégsem szippantott be eléggé. Whalley jó, de Fonda érdekesebb. (10/8,5 - od)

CLOVERFIELD LANE 10 - Ügyes ötlet ügyes kivitelezése jó színészekkel (főleg Goodman remekel, természetesen), ami nagyon helyesen kellő teret hagy a fantáziának. Nem nagy cucc alapvetően, viszont működik, és szerencsére nincs sok köze az "első részhez". (10/8,5 - od)

MISSOURI FEJVADÁSZ (újra) - Bármennyire zseniálisak is jelenetek, ötletek, megoldások stb., összességében ez 1 lyukakkal teli, ritmustalan katyvasz. Nem igaz, hogy nem látszik rajta, mennyi tehetséget öltek bele, de akkor is tévedés. Ami ennyire azért még éppen elég: (10/7 - od)

READY PLAYER ONE - Tképpen Scott Pilgrim világára hangolt Végtelen történet-átirat, amit annak ellenére tudtam élvezni, hogy sok mindenre tudok nosztalgiázni, de (en bloc) a 80-as évekre nem. Azért volt itt más is, szerencsére, jól szórakoztam, vhogy mégis kevés ez. (10/7 - od)

MOCSÁRVIDÉK - Koreai, német stb. kollégáihoz hasonlóan ez a film is biztosan érni fog még a megtekintése után, pedig már most tudom, hogy kifejezetten tetszett. Csak hát pár dolog, főleg a túlzásba vitt balladai homály azért zavart is. És mégis: soha rosszabbat! (10/8,5 - od)

ÖSSZEOMLÁS (újra) - Érteni vélem, mivel háborít fel egyeseket, de nem érzem úgy, hogy igazuk lenne (persze anno fel se merült bennem, hogy mást is lehet látni az Összeomlásban egy fasza filmen kívül). Ejj, amikor még Schumacher izgalmas rendezőnek számított... (10/9,5 - od)

ROSSZEMBEREK - Peckinpah, olasz western, Jancsó, népballadák és a magyar történelem mesteri elegye. Nem emlékszem, a Talpuk alatt fütyül a szél is ennyire jó volt-e, de az gyanús, hogy kevésbé pörgős. Ez most eléggé betalált. Kis magyar Vad banda egylövetűekkel. (10/9,5 - od)

ÍTÉLETLENÜL - És az ilyen doksik el se jutottak (jutnak?) az Oscar-jelölésig... Vagy az Arany Pálmáig, mint MM agitkái. Na mind1. Egyszerűségében megrázó alkotás őr és őrzött(ek) találkozásáról, sorsáról, életéről. Minden 1es emberi történet kitenne 1 másik remeket. (10/10 - od)

HÁZ A CARROLL STREET-EN - Nézhető, kellemes, szerethető, de némileg fáradt és hiányérzetet hagyó (amúgy vállaltan hitchcocki ihletésű) thriller. A sztoriban akad pár lyuk, furcsaság, érdeme viszont, hogy a mccarthyzmus is téma, sőt, az adja a film keretét. (10/7 - od)

MOSZKÍTÓ - Alien(s), Az élőhalottak éjszakája, A dolog stb. alapján forgatott C-kategóriás sci-fi-horror, amit az ihletett színészválasztás és az alkotók 1értelmű lelkesedése emel az átlag fölé. Nem nagy cucc, sőt, viszont rohadt élvezetes az erre fogékonynak, szóval: (10/8 - od)

EGY ŐRÜLT NYÁR - Már a Jobb, ha hulla vagy sem volt éppen tökéletes, az utánlövés viszont kifejezetten gyengus, pár jobb poén és szimpi mellékszereplő emeli csak (alig) vmivel az átlag fölé. Ami nagy kár, mert a rendező nem tehetségtelen, a színészei meg főleg nem. (10/5,5 - od)

MILOS FORMAN: AMIBE NEM HALSZ BELE... - Kiváló 4részes  dokumentumfilm-sorozat, ami pont jókor (filmes pályája végén) készült Formanról, ráadásul cseh gyártásban. Nem megy sokkal mélyebbre hősünk (elég könnyed) önéletrajzánál, viszont végig érdekes és hiteles portré. (10/9 - od)

HELL ON EARTH - Korrekt tévés doksi Russell Ördögökjéről, különlegessé a korábban nem látott cenzúrázott jelenetek teszik, amiknek viszont a filmben lenne a helyük. Szóval ez egy doksi, ami főleg azért van, hogy legyenek valahol egy remekmű erősebb részei. Hátnemtom. (10/8 - od)

VÁGYAK VONZÁSÁBAN - A "kegyes halál" új értelmet nyer a jóelőre kiszámítható befejezésben, ami önmagában nem baj. Az viszont rejtély, miért kellene bárkit is érdekelnie a 3 főszereplőnek. Gazdagok és szépek ízlésesen szenvednek, minden stábtag igyekszik... Na und? (10/6,5 - od)

MENTŐCSÓNAK - Fura, hogy ezt régebben Hitch gyengébb fimjei közé sorolták, volt, aki még náci-szimpátiát is látni vélt benne... Utóbbit érteni vélem (ettől még hülyeség), előbbit viszont nem igazán. Ennek a filmnek még pár tipikusan hollywoodi megoldás is jól áll. (10/9,5 - od)

MALONE - Izgalmas variáció _lenne_ a Shane-re, ha nem csak az akciójelenetek működnének igazán. És még így sem érdektelen mozi, sőt. Több lett volna benne, igaz, viszont az ambíció így is érezhető, a színészek és az operatőr különösen igyekeztek. (10/7,5 - od)

CSENDSZIMFÓNIA - Az egyszerű, szép, emberi történetre sajnos némileg rátelepszik a Disney-esztétika (nem kifejezetten giccs, inkább csak az indokoltnál több porcukor), amúgy nem sok szó érheti a ház elejét. A színészek különösen jól teljesítenek. (10/8 - od)

THE SPACE BETWEEN US (2015) - A plágiumgyanúba külön nem mennék bele, mindenesetre van itt hasonlóság és különbség is bőven. A Let Me Hear You Whisperrel is... :DD Amúgy érdekes kis rövidfilm ez, de azért homályosabb a kelleténél, és annyira nagyon nem is jó. (10/8 - od)

NEMES SZÍVEK, NEMESI KORONÁK - Üdítően gonosz fekete komédia, az Ealing egyik nagy (ha nem a legnagyobb) klasszikusa. Guiness nyolc szerepben brillírozik, de ez tulajdonképpen csak hab a tortán, Hamer rendezése és a szkript itt a lényeg. (10/9 - od)

A FRANCIA [FŐ]HADNAGY SZERETŐJE - Az MGM gyalázatos szinkronja biztosan rontott az élményen, szóval lehet, hogy tartozom ennek a filmnek egy újranézéssel. Ami amúgy saját jogán is járhat neki, mert okos, érzékeny mozi, és elsőre nem is egyértelmű minden részlet. (10/8,5 - od)

LET ME HEAR YOU WHISPER - A plágiumgyanúba külön nem mennék bele, mindenesetre van itt hasonlóság és különbség is bőven. Maga a darab nem rossz, a '69-es tévéverzió (a mi fogalmaink szerint kb. tévéjáték) viszont nem valami erős, a delfin(báb) pedig kész röhej. (10/6,5 - od)

FLYING ELEPHANTS - Az akkor még nem is duóként dolgozó Stan és Pan felbukkanásáig nem különösebben vicces, de aztán Laurel még a Nevem Senki halfogós trükkjét is előadja. Jópofa börleszk Frédi és Béni-stílusban. (10/8,5 - od)

A KUKORICA GYERMEKEI - A Who Can Kill a Child? érdemeit különösen jól kidomborítja ez az unalmas, alig nézhető "kultfilm" (kinek? miért??). A gyerekszínészek szörnyűek, hangulat semmi, rendezés/szkript egyaránt gyalázat. Lehetne rosszabb, ebben merül ki minden érdeme. (10/3 - od)

AZ ÖRDÖGÖK - Ebert ezzel a filmmel kapcsolatban tévedett, nagyot, pedig neki azért elég jó volt az iránytűje. Ken Russell botrányfilmje megérdemelten lett klasszikus, még vágott változatában is lenyűgöző: rendezés, látvány, színészek, szkript... minden csodálatos. (10/9,5 - od)

VICTORIA - Mint a legtöbb egysnittes / kvázi egysnittes filmben, itt is inkább a történet szolgálja a technikát és nem fordítva, de azért a Birdman öncélú bravúrjától messze vagyunk, hálistennek. Sőt. Ha nem is tökéletesen, megvalósul tartalom és forma egysége. Derék. (10/8 - od)

A NAGY ÁBRÁND - Az élménybe még Stroheim vastag amerikai akcentusa sem rondít bele, pedig elméletben ennek a filmnek (ma már) nem szabadna működnie, annyira emberi, humanista, optimista... Aztán tessék. "Nem ábrándosnak való vidék", de ábrándozni szabad, sőt, kell. (10/9,5 - od)

CLEVELAND SMITH, BOUNTY HUNTER - Indy méltó örököse ez a Smith, egyben bizonyíték rá, hogy az itt csak színészkedő Sam Raimi Bűnözési hulláma nem a semmiből jött. No-budget paródia sok burleszkkel és a nagyot alakító Bruce Campbellel. A nőjét én is megmentettem volna. (10/9 - od)

SZOBA KILÁTÁSSAL - A kosztümös és/vagy romantikus dráma elvileg nem a zsánerem, gyakorlatilag viszont ami jó, az jó. És Ivory bizony tudott, ha megerőltette magát. Nem egy Napok romjai, de azért remek. Érzékeny, szép, emlékezetes, giccsmentesen romantikus, ahogy kell. (10/9 - od)

GYILKOS BOHÓCOK AZ ŰRBŐL - A cím ellenére nem igazán trash, sőt, tulajdonképpen egy szellemes, magát - a megfelelő helyeken - eléggé komolyan vevő inváziós scifi-horror vígjáték-elemekkel. A számomra nehezen viselhető 80-as évek sajnos nyomokat hagyott rajta. (10/7,5 - od)

WHAT HAVE YOU DONE TO SOLANGE? - Stílusos, hatásos, krimiként is erős giallo, amit Dallamano magabiztos rendezése mellett főleg a színészek és a később Joe D'Amatóként ismertté váló operatőr elsőosztályú munkája emel az átlag fölé. Kicsit azért "vérszegény". (10/8,5 - od)

A VÉGSŐ BOSSZÚ - Direct-to-video folytatás ennél nem lesz sokkal jobb, ami persze nem jelent nagy csodát. Jeff Burr rendező a lehetőségekhez képest ügyesen oldotta meg a feladatát, még pár jobb színészre, stílusos megoldásra, apró gegre és okos ötletre is telt neki. (10/6 - od)

ÉJFÉLKOR INDUL ÚTJÁRA A GYÖNYÖR - A tempó (és különösen a lassú kezdés) szépen alávág ennek a stílusos bohózatnak, amiben négy kiváló színész is küzd az elkalandozó jelenetek összetartásával. Szerencsére maguk a jelenetek többnyire egész humorosak. (10/8 - od)

RIDDICK - Jót tett a sorozatnak a "vissza az alapokhoz"-hozzáállás, bár ez azért még mindig nem egy Pitch Black (hogy mást ne is emlegessek). Láttuk már mindezt korábban (sok jobb és még több rosszabb filmben), de Riddicket nehéz utálni, és a világa is izgalmas. (10/8 - od)

MÍG VÉGÜL SEMMID SEM MARAD - "Veled is... MEGTÖRTÉNHET!!!" Amúgy talán igen, de attól még a tálalás nem elég meggyőző, max. korrekt. Jószándék pipa, szenzációhajhászás szintén, de sokkal többet nem kapunk. (10/7 - od)

VASEMBER (1981) - A Márványemberhez képest enyhe csalódás, nem hozza az első rész nívóját, de azért meglehetősen jó mozi. És azzal együtt, hogy az érvényességét nem vesztette el, sok szempontból még aktuálisnak is tűnik. Durva. Szomorú. (10/8,5 - od)

NE VÁRD A CSODÁT! - Remek alapötlet, sok kiváló jelenet, csakhogy az élményt a bárgyú és hiteltelen szerelmi szál (meg ami hozzá kapcsolódik) majdhogynem agyonvágja, akárhogyan is küzd sok szimpi színész. Néha egy majdnem jó filmet nézni idegesítőbb, mint egy rosszat. (10/7 - od)

PORKLIPS NOW - Fosselius Apokalipszis most-paródiája leginkább úgy különbözik a Hardware Wars-tól, ahogy a két alapfilm egymástól, de attól még ez is hasonlóan szellemes, kreatív és szórakoztató alkotás. (10/9 - od)

HARDWARE WARS - Ernie Fosselius saját jogán kultikus Star Wars-paródiája elsősorban a rajongóknak szól (nyilván), de valójában annyira szellemes, hogy "minden igényt kielégít". Az a bizonyos vasaló még Az utolsó Jedibe is utat talált, és ez így van jól. (10/9 - od)

CLOSET CASES OF THE NERD KIND - Nem az a falrengető humorú paródia, inkább kellemesen retró és hangulatos, de azért bőven lehet rajta mosolyogni. (10/8,5 - od)

BLADE RUNNER: 2048: NOWHERE TO RUN - Mintha magyar (fél)szavakat is hallottam volna ebben a kisfilmben, ami egyébként nem lenne meglepő (ezt is nálunk forgatták). Amúgy ld. Nexus Dawn, csak ez kicsit kevésbé meggyőző. (10/8 - od)

BLADE RUNNER: 2036: NEXUS DAWN - Abszolút korrekt élőszereplős rövidfilm. Ha nem lenne, nem hiányozna különösebben, de attól még kellemes kiegészítője a nagyfilmeknek. (10/8,5 - od)

BLADE RUNNER: BLACK OUT 2022 - Egészen kiváló animációs rövidfilm, gyakorlatilag a Szárnyas fejvadász-franchise második legerősebb darabja. (Annyiban még a nagy elődöt is túlszárnyalja, hogy jóval egységesebb, igaz, ilyen rövid játékidővel ez nem akkora vaszisztdasz.) (10/9 - od)

VALHALLA - A VIKINGEK FELEMELKEDÉSE - Öncélú túlzásai ellenére meglepően erős film (én legalábbis meglepődtem). Értelmezni persze nem lehet "csak úgy", erre azért ügyelt a művész, de sebaj, attól még lehet jó. És az is. Mint 1 rosszkedvű, gore-mániás Gilliam tripje. (10/8,5 - od)

A VÍZ ÉRINTÉSE - Csúnya Amelie csodálatos randija a Fekete Lagúna Szörnyével. Ami óhatatlanul kicsit bizarr, de ha elkapja az embert, nincs menekülés. És ezekben a nehéz időkben 1 ilyen mese még bőven túl is mutat önmagán. Álomgyári píszí? Francokat, az csak a felszín (10/9 - od)

A SÁNDORGYURI - Alapos dokumentumfilm, bár én több időt szántam volna a jelenség vizsgálatára és megértésére, mint az életrajzra. És nyilván az is befolyásolja az élményt, ki mennyire rezeg együtt Sándor György humorával, személyiségével. Én kb. ennyire. (10/8,5 - od)

ESZTER LÁNCA - Előzetesnek remek, rendes feature-nek kicsit kevés. Kb. egy órával több lenne a témá(k)ban, mint ami végül is jut rá(juk), és a hangsúlyok sem stimmelnek teljesen. Sajnálom, tényleg néztem volna még, lett volna merre elindulni. (10/8 - od)

AZ UTOLSÓ NAPNYUGTA - Leone szorgalmasan jegyzetelt, amikor ezt a westernt nézte, legalábbis néhány ötlet, jelenet, díszlet biztosan nyomot hagyott benne. És nem is véletlenül, Aldrich nagyon értette a műfajt, viszont a sztori szappanoperás túlzásaiért nagy kár. (10/8,5 - od)

SZELEKTÍV VALLÁS - Intelligens trollkodás, empatikus vallásgyalázás? Valami ilyesmi, bár az empátián még lenne mit csiszolni. Maher szellemes, felkészült és bátor, Larry Charles-szal közös doksija pedig szórakoztató és érdekes, de lehetne mélyebb. És/vagy viccesebb. (10/8 - od)

TŰNJ EL - Okos, jó, szórakoztató, elgondolkodtató, meg minden - de nem több. Mintha a Valami követ fekete rokona lenne, csak éppen kevésbé hatásos (miközben jóval szellemesebb). Nekem is kicsit fura, de nem kapott el igazán. Ki érti ezt?... (10/8 - od)

ŐRÜLT NŐK KETRECE 2 - A színészek küzdenek, mint malac a jégen, néha ülnek a poénok is, de összességében (sajnos) félrement ez a folytatás, pedig olyan eltökéltséggel pakolták bele a kamera előtt és mögötti tehetségeket, hogy az már szinte kínos. (10/6,5 - od)

A MÁRVÁNYEMBER - Mintha a Párbeszéd, A tanú és még egy rakat másik magyar remekmű állt volna össze egységgé Wajda (későbbi) remekében. Aminek az ereje letaglózó, max. a vizualitásba és a hirtelen befejezésbe lehet belekötni - de utóbbit megoldja a folytatás. (10/9,5 - od)

KÉTES ÜZLET - Szinte minden adott volt ehhez a filmhez, mégsem akar igazán működni, energia, ötlet és tehetség ide vagy oda. Küzd a mélyén egy szolid remekmű az önbizalomhiányos férfi válságáról, de a drogsztori rossz irányba tereli. Erős jelenetei azért akadnak. (10/7 - od)

VITTIMA DEGLI EVENTI - Szűk egyórás Dylan Dog rajongói film. Nem egy Dellamorte Dellamore (nem is akar ez lenni), de bőven élvezetes, abszolút profi és látványos kis mozi. A valódi Groucho-t nagyon szellemesen idézték még, ez különösen szimpi. (10/8 - od)

GYILKOS SZERELEM - Nagyon erős, hangulatos, néha felkavaró neo-noir, éppen csak túl hosszú, és a castinggal is akadnak (kisebb) gondok. Ezzel együtt meglep, hogy nem ismertebb, népszerűbb. Talán kultfilm lesz, mint közvetlen elődje, a remek The Honeymoon Killers. (10/8,5 - od)

VIDD HÍRÜL A SPÁRTAIAKNAK - Képileg sajnos 1 erősebb Szupercsapat-epizód nívóját hozza ez a Vietnam-film, pedig amúgy nagyon érdekes alkotás, valahol félúton a MASH és A szakasz között. Dühítő, de nem sok kellett volna hozzá, hogy ez is mestermű legyen. So close...! (10/8,5 - od)

MENYEGZŐ - A lengyel történelem beható ismerete híján (és értelmezési mankók nélkül, aminek oka persze a cenzúra kikerülése is lehetett) ez a mozi elsősorban izgalmas vizuális élményként érdekes, de annak tényleg nem semmi. (10/8 - od)

SZÁRNYAS FEJVADÁSZ 2049 - Kifejezetten értelmes és az 1. részhez (többé-kevésbé) méltó, azt megidéző, de nem másoló folytatást sikerült összehozni, ez már önmagában valami. A játékidő attól még hosszú, a zene nem elég emlékezetes, és akadnak más gondok is. Nice try. (10/8 - od)

JOHN WICK: 2. FELVONÁS - Nem rosszabb az első résznél, ami önmagában is szép teljesítmény, ráadásul okosan és szórakoztatóan (bár roppant nehezen hihetően, de ez már csak ilyen) tudták variálni annak kőegyszerű világát. Az akciójelenetek *adják*, és ez a lényeg. (10/8,5 - od)

KITÖRÉS - Bacsó elég kemény húzást engedett meg magának A tanú betiltása után... Minőségben alig marad el ez a film (humorban azért bőven, igaz, nem is akar vicces lenni), viszont merész kérdéseket tett fel -- csoda, hogy mozikba engedték. (10/9 - od)

THEY LIVE BY NIGHT - Inkább szerelmesfilm, mint virtigli noir, de Ray tehetsége már az első pillanattól abszolút egyértelmű. Kicsit másra számítottam, bevallom. Újra kéne nézni Altman verzióját, az sem éppen rossz mozi. (10/8,5 - od)

RIDDICK: BLINDSIDED - "Motion comic", azaz tképpen animált képregény (avagy trailer storyboard alapján), nem "rendes" animációs film, de ez kb. mindegy is. Nem valami jó, ez fontosabb. A sötét düh közel járt, a második animációs kísérlet viszont éppen csak elmegy. (10/6 - od)

NAVAJO JOE - Corbucci ezúttal sem bénázott, de azért igazán jó formában sem volt, és hát az iskolás forgatókönyv se nagyon segítette. Reynolds parókája borzasztó, plusz ő lehet minden idők legbeszédesebb indiánja. Kudarcról azért nincs szó, csak hát... Kár Joé-ért. (10/7 - od)

A MASTER BUILDER - Tévéjáték Dogma-stílben! Azaz majdnem. És nincs is ezzel semmi baj, ld. az egy fokkal mozisabb Rachel esüvőjét. Demme ezúttal (is) formában volt, a színészei különösen, csak sajnos nem mindannyian (a kulcsszerepben Lisa Joyce bántóan teátrális). (10/8,5 - od)

EL PAÓBAN NŐ A LÁZ - Furcsa egy ennyire kimért, szürrealizmus- és (már-már) humormentes Bunuel-filmet nézni, mégis, ez a politikai szappanopera (és valahol szatíra) működik, sőt, kifejezetten nívós darab a maga módján. (10/8,5 - od)

HALÁLOS IGÉZET - Bátor, okos, szellemes, stílusos tévéfilm jó színészekkel és minden földi jóval, éppen csak nincs svungja, ráadásul a nagy fordulatok is jóelőre kiszámíthatóak/láthatóak (ebben az amúgy jó szinkron sem segít). Joe Dante talán csodát tett volna. Talán. (10/8 - od)

SZIGORÚAN PISZKOS ÜGYEK 3. - 8 pontot szerettem volna adni, de sehogy sem tudtam meggyőzni magam, főleg ahogy ülepedett az élmény. Nem rossz ez az előzmény-utózmány, csak sok, zavaros, nincs fókusza stb. Kellemes 2 óra, nem több, de a többi részhez képest ez gáz. (10/7,5 - od)

AZ UTOLSÓ JEDIK - Nem éreztem sem kudarcnak, sem paradigmaváltó csodának, viszont tetszett, hogy nem kvázi-remake, vannak benne poénok, és mer eltérni a sablonoktól. (Azért néhány ötlet nem csak azért volt vicces, mert annak szánták.) Végül is jól szórakoztam, na. (10/8,5 - od)

DROG - Nem kifejezetten a magyar viszonyokra gondolva mondom, de néha nem hülyeség bizalmat szavazni nullkilométeres producerfeleségek projektjeinek. Ez a drogfilmbe oltott bűndráma elég erős lett, több rendezői tapasztalattal remekmű lenne. A színészek csodásak. (10/8,5 - od)

YOU'RE GONNA MISS ME - Néhol egészen felkavaró doksi a zseniális, de számtalan (lelki, kábszer- stb.) problémával küzdő Roky Erickson múltjáról és (akkori) jelenéről. Főleg akkor értékelhető igazán, ha a néző ismeri Roky munkáit, amit a filmben rocksztárok dicsérnek. (10/9 - od)

ÖRÖK TÉL - Az utolsó harmadig minden rendben, de ott befigyelnek a fals hangok. Rózsaszín lezárás boldog és boldogtalan szerelemmel, kacagó kisgyerekkel? Hogy aztán megtudjuk, valójában minden 3. elhurcolt odakint halt meg? És azért nem is kizárólag ez nem klappol. (10/8 - od)

SZIGORÚAN PISZKOS ÜGYEK 2 - Régen láttam az első részt (és A téglát), ehhez képest nem volt - annyira - nehéz felvenni a fonalat. Mert jó bonyolult ez az előzményfilm, tucatnyi szereplővel, de fel lehet venni a ritmusát, néhány jelenete kifejezetten emlékezetes. (10/8,5 - od)

THE CHURCH - Kis hazánk derekasan kiszolgálta ezt a produkciót (is), már a Gyalog-galoppos intró sem semmi, ám a sztori értelmetlenségét még Soavi rendezése se mindig feledteti. A párosból a Sect-re szavazok, a Stagefright pedig egyre jobbnak tűnik az idő múlásával. (10/8,5 - od)

RIDDICK: SÖTÉT HARAG - Animációs szempontból mestermű, de az egyébként érdekes sztori nem ül igazán. És ez valahol a Riddick-univerzum sajátja is: a jó karakterek és izgalmas ötletek ellenére az egyes (szimpi!) filmek vhogy nem működnek teljesen. Max. a Pitch Black. (10/7 - od)

INTO PITCH BLACK - Olcsó tévés "folytatás" a Pitch Blackhez. Részben a filmet reklámozza (amit anno a bemutatása után vetített a SyFy), részben univerzumot épít, karaktereket mélyít... nem túl sikeresen. Van benne (némi) fantázia, de a kivitelezés mindenképpen gyenge. (10/6 - od)

FÉRFIVADÁSZAT - Üde, könnyed, francia és franciás vígjáték jó színészekkel, de ami igazán egyedivé teszi, az a kifejezetten szellemes vágás és a téma finoman új-hullámos megközelítése. Molinaro nem mindig talált telibe, de azért kifejezetten tehetséges rendező volt. (10/8 - od)

AZ ÍGÉRET FÖLDJE - "Mi egy gyár felgyújtása egy gyár alapításához képest?" Az eposz mindenhol eposz, de ez a miénk, miközben leginkább mégiscsak a lengyeleké. És minden ízében remek. Lenyűgöző klasszikus. (10/10 - od)

KOJOT - Ritka erős debütálás, nagyon be tudja húzni a nézőt, főleg a híres-hírhedt akciójelenetek/indulatkitörések. Operatőr(ök), rendező, színészek stb. mind remekel, a végeredmény mégsem mentes teljesen az elsőfilmes betegségektől. Megmarad az emberben, az tuti. (10/8,5 - od)

DER WEIHNACHTSBAUM - Bizonyos értelemben tipikus vizsgafilm, de színvonalas, érződik rajta, hogy tudta a rendező (egyben író és főszereplő), mit akar, ráadásul a Laurin után még a témái is egyértelműen ismerősek. (10/8 - od)

LAURIN - Második megtekintésre sem került át az "elveszett klasszikus" kategóriába, de nem sokon múlik, tényleg. Bővebben majd a blogon, "Eltűntnek nyilvánítva" jeligére. (10/8,5 - od)

RIDDICK - A SÖTÉTSÉG KRÓNIKÁJA - Jópofa Alien-kópiából Conan, a(z űr)barbár-parafrázisba átmenni szerencsésebb, mint Alienből Danikenbe,  aztán abba, ami az Alien: Covenant akart lenni. De azért ez sem az igazi.  Szórakoztató, szimpi, de sok, zavaros stb. Talán a DC? (10/7  - od)

THE DISASTER ARTIST - Bármennyit is nevettem ezen a filmen, valahogy inkább érzem nagyon szerethetőnek, mint igazán jónak. Szóval messze nem olyan jó jó-film, mint amilyen jó rossz-film a Room: az Ed Wood-filmek Ed Woodja maradt az Ed Wood. (10/8,5 - od)

ZSIVÁNY EGYES - "Silány, egyes!", mondhatnám viccesen, ha rossznak találnám ezt a SW-kalandot... De nem az. Csakhogy sajnos nem tartom jónak sem. És egyre egyértelműbb, hogy ez a sorozat a Mr. Bean-szinten balf*sz, saját lábukban elbukó rohamosztagosokra épül. (10/6,5 - od)

AZ ÁRTATLAN - Kémthrillernek tényleg nem túl meggyőző, de az csak a kiindulópont, ez a film folyton műfajt vált és kever -- ami jól áll neki! Tulajdonképpen az a furcsa, hogy miközben minden a helyén van benne, az elemek mégsem állnak össze egy (fura) remekművé. (10/8,5 - od)

AZ ÉLET SZÉP - Féltem tőle, ijesztőnek tűnt a gondolat, hogy Benigni "a holocausttal bohóckodik", de csodák csodájára sikerült a mutatvány, művészünk megtalálta a módját, egy ilyen ilyen sztori elmesélésének. Nem tökéletes, de működik, és nagyon szép teljesítmény. (10/8,5 - od)

KINCSVADÁSZOK - Most már biztos, Steve és én totál mást gondolunk a gyerek-/ ifjúsági filmről. Ez a (kult)klasszikus sem tudott elvarázsolni (ld. E.T.), pedig látványos, ügyes munka, tele tehetséges emberekkel. Csak hát... Vagy idegesítő, vagy érdektelen. Mint E.T. (10/6,5 - od)

A SZENTJÁNOSBOGARAK SÍRJA - Csodálatos anime. És egy végtelenül szomorú film. (10/9,5 - od)

AZ EURÓPA-REJTÉLY - Eredetiséggel nehezen vádolható (found-footage áldoksi A mélység titka nyomvonalán, tenger helyett  űrrel), mégis egyszerűségében -- kis híján -- nagyszerű sci-fi. Az igazi rejtély az, miért bukott ekkorát, és miért nincs már régen kultstátuszban. (10/9 - od)

PORCELÁN HOLD - A rendező amúgy remek operatőr, a fényképezés tehát fölényesen, mégsem magamutogatóan elsőosztályú. Maga a film viszont (neo)noirnak túl romantikus (nekem), így sokkal inkább szerethető félsiker, mint bármi más. Pedig tehetségben nem volt hiány. Kár. (10/7,5 - od)

A SZAMURÁJOK FELTÁMADÁSA - Európai szemnek-agynak kicsit zavaros a történet, néha fárasztó is (a szinkron se segít, sőt), de Fukasaku azért jópárszor megcsillantja a tehetségét, a harci jelenetek különösen jól sikerültek. (10/7 - od)

TÜSKE A KÖRÖM ALATT - Több műfajtudatossággal érdekes (neo)eastern/thriller lehetett volna, több absztrakcióval izgalmas "művészi társadalomkritika". Így viszont 2 szék közé esik (keménykedés hol lila, hol költői párbeszédekkel), de még mindig bőven figyelemreméltó. (10/7 - od)

KEZEK A VÁROS FELETT - 1963, Olaszország, de bármennyire is olasz (egészen pontosan nápolyi) a közeg és - elvileg - a történet, azért ez egy univerzális sztori. Túlságosan is az. Annyira, hogy szinte ismerős. Persze csak "szinte". Nyilván. (10/9,5 - od)

DÉRYNÉ, HOL VAN? - Az első fele, amiben még Kállai is szerepel (nem is akárhogyan alakítva Déryt), erősebb a másodiknál, de azért abban is akadnak szép pillanatok. Koltai remekel, Maár viszont inkább csak rendezőként, a forgatókönyve valahogy nem az igazi. (10/8,5 - od)

EASTWOOD RENDEZ - AZ EL NEM MONDOTT TÖRTÉNET - Hogy mit nem mondtak még el ebből a történetből, nem tudtam megfejteni, sok újdonsággal nem szolgál, de azért korrekten, szórakoztatóan mondja fel az alapokat Clintről mint rendezőről. Beszámítva, hogy nem nekem készült: (10/8 - od)

MŰGYŰJTŐK ÉS KALANDOROK ELŐNYBEN - Távolról sem hibátlan film (kicsit hosszú, túlbonyolított, néha nehezen követhető), de annyira szórakoztató, h. mindez alig számít. Taylor operatőri munkája gyönyörű, Cosmatos rendezése erős, a színészek lubickolnak + az az üldözés! (10/9 - od)

KONG: KOPONYA-SZIGET - Ld. Jurassic World, Az ébredő erő: minőségi szórakozás nem csekély hibákkal. Ezúttal legalább nem kvázi-remake-ről van szó (ami azért a forgatókönyv oldaláról negatívum). Egyszernézős látványosságnak soha rosszabbat. (10/8 - od)

Szólj hozzá!

Címkék: filmnapló 2018 1. etap


A bejegyzés trackback címe:

https://danielorosdy.blog.hu/api/trackback/id/tr514557934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása