Idegen tollak a megkínzott kacsa testén!
Egészen pontosan Tölgyes László tollai, melyekkel én ékeskedem (többé-kevésbé, és nem először), a megkínzott kacsa pedig éppen csak a kötelező szürrealizmus kedvéért került elő, alanyunk (tárgyunk?) ugyanis A pokol hét kapuja (alias The Beyond).
Laci volt az, aki kiszúrta a hasonlóságot Pier Paolo Pasolini mifelénk is alapműnek számító arthouse kedvence, a Teoréma, valamint az említett Fulci-opusz között (méghozzá a Tilos Rádió Tótumfaktum című műsorában).
"Makes sense!" -- ahogy a művelt olasz mondja.
Álláspontom gifekkel támasztom alá, de a biztonság kedvéért szóba kerül még H. R. Giger és a Poltergeist 2. is.
Teoréma (Teorema, 1968)
A pokol hét kapuja (E tu vivrai nel terrore – L'aldilà, The Beyond, 1981)
Perelni éppen nem lehetne miatta, de teljesen véletlennek sem tűnik, ez a hangulat és vizualitás magáért beszél.
Gyanús a mi Rudink, azaz a nyolcadik utas kinézetéért felelős H(ans) R(uedi) Giger is, aki a Poltergeist-sorozat második epizódjához (1986) készített jópár (érdemben bojkottált) látványtervet, köztük ezt:
Mit is láttunk a második gifen? Nem valami ilyesmit?... És hogy is néz ki Schweick festménye A pokol hét kapujában...?
Hát így:
Köszönöm! Bíró Úr, a vád visszavonul.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.