A boldogság titka:

konyv_banner.jpg

Friss topikok

Szuterén

Filmnapló Könyvnapló Levéltár

Címkék

#metoo (1) 1. etap (6) 1001 könyv (1) 1956 (1) 2. etap (6) 2009 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2017 (1) 2018 (2) 2019 (2) 2020 (2) 2021 (2) 2022 (2) 2023 (2) 303 regény (1) A. J. Quinnell (1) Aczél György (1) Agatha Christie (1) Agave (1) Ágoston Béla (1) Agyad helyére is épült valami (4) AHmagazin (1) Alain Dalain (2) Alanis Morrissette (1) Alan Dean Foster (1) Alan Moore (1) Albatrosz (15) Albert Finney (1) Alekszej Tolsztoj (1) Alexandre Dumas (1) Alex Proyas (1) Alfred Hitchcock (8) Alien (2) Aliens (3) Alistair Maclean (1) Almási Enikő (1) Alois Brummer (1) alt rock (1) Andre De Toth (1) Angst (1) Annas Mutter (1) Anthony Kiedis (1) antológia (2) Antonine Saint-John (1) Apakommandó (1) apaságom (3) Arábiai Lawrence (1) Arab Lőrinc (1) Arik Marshall (1) Arnold (1) Ártatlan (1) Ártatlanságra ítélve (2) Artaud (1) Arthur Hailey (1) Arthur Herzog (2) Arthur Penn (1) Ash (25) Asheton (1) Asterix (1) Azonnali (2) Az ajtó (1) A budapesti kém (1) A Dolog (1) A dolog/valami/lény (1) A félelem ára (1) A francia kapcsolat (1) A horror mesterei (44) A képregény felfedezése (1) A Keresztapa II. (1) A modern horror mesterei (44) A panamai szabó (1) A profi (2) A pusztító (1) A smaragd románca (1) A tetovált lány (1) Bagi Iván (1) Bagoly nappal (1) Balázsék (1) Bandits OST (1) Barsi Ödön (1) Bartini (2) Batman (Sötét Lovag) (1) Bear Grylls (1) Bélabátyó (1) Belmondo (2) Benedek Eszter (1) Beregi Tamás (1) Bereményi Géza (1) besúgók (2) besült töltény (1) beszarás (9) Bill Lancaster (1) Black Aether (1) Black Keys (1) Blatty (1) Blood Sugar Sex Magik (1) Blues Brothers (1) Bokor László (1) bölcsészettudomány (1) Boncz Géza (1) bookazine (1) borító (47) Börtönkönyv (1) Borzongás (M. Fango) (1) Bosszúvágy 3 (1) Breaking Bad (1) Break Loose (1) Brezsnyev (1) Brian G. Hutton (1) Bridget Fonda (1) Bruce Campbell (1) Bryan Lee OMalley (2) Bubik István (1) búcsú (2) Budapest Noir (3) Buda Márton (1) Bud Spencer (9) Bujtor István (2) Bukowski (1) Bulgakov (1) bulvár (1) Bűnös Budapest (2) Burt Reynolds (1) Californication (1) Cápa (1) Carol Reed (1) Catherine Deneuve (1) Chandler (9) Charlaine Harris (1) Charles Bronson (1) Charles J. Shields (1) Charles Willeford (1) Chavez (5) Chloë Grace Moretz (1) Christopher Lambert (1) Christopher Nolan (1) Cimino (1) CineGore (1) cinkelés (2) City Slang (1) Claudia Cardinale (1) Clint Eastwood (3) Clouzot (1) Coelho (egyszeri tag) (1) Colorstar (1) Cooper (1) Coppola (2) Cormac McCarthy (2) Creed (1) csak óvatosan (5) Cséka György (1) Cserna-Szabó András (5) Csirkejáték (1) Csízy László (1) Csordás (1) Curtis (1) Dám László (1) Dan Brown (1) Dan Simmons (1) Dario Argento (7) Dashiell Hammett (4) Dave Navarro (1) David Foster Wallace (1) David Grann (1) David Lynch (2) David McKean (1) David Morrell (1) Dead River #1 (1) Debbie Harry (1) Déjá vu (2) Deliria (4) Dénes Dönci József (1) Dennis Lehane (2) Detroit Rock (1) De Palma (4) Dickens (1) Donald E. Westlake (1) Douglas Adams (1) dr. Erdős Péter (1) dr. Gyarmati Mária (1) Dr. Kellermayer Miklós (1) Dragomán (1) Drive Angry (1) Drognapló (2) Duff (1) Dühöngő bika (1) Dustin Hoffman (1) Eagles (1) Eddie Campbell (1) Édeskevés (1) Edgar Allan Poe (2) Edward Bunker (1) Ed McBain (1) Eerie (1) Egyenleg (1) Egy családregény vége (1) Eleven testek (1) Elfújta a szél (1) Ellis (1) Ellroy (6) Elmore Leonard (3) elsőrészség (1) emlékezzünk (28) emlékkönyv (3) Encyclopedia Idiotica (1) én kérek elnézést (23) érdekesség (102) Erdős Virág (1) Eric van Lustbader (1) érzelmes (1) esetleg Tom Berenger (1) Esterházy (4) exploitation (3) Fábry Sándor (1) Fanny Ardant (1) Fantasztikus történetek (1) fan art (1) farkasok (1) Farkasokkal táncoló (1) Fazekas Attila (1) Fellini (1) Feltétlen emberek (1) felvilágosítás (1) fénykép (1) Fiáth Tita (1) filmes könyv (29) filmkönyv (69) filmnapló (33) Filmtett (1) Filmvilág (6) Fincher (1) Flea (1) Foglaltház (1) Forgács Nóra Kinga (1) Forrest Gump (1) Francois Truffaut (2) Frankenstein (film) (1) Frank Miller (4) Frank Pierson (1) Franz Marischka (1) Friedkin (6) frivol! (1) Fuchs Richard (1) Fulci & Romero (45) fumetti (1) funk (1) Gaál (1) Ganxta Zolee és a Kartel (1) Garaczi László (1) gasztro (12) Gauland Ágnes (1) gáz (6) Gazda Albert (2) Georges Ohnet (1) George A. Romero (44) George Lucas (1) Gerner Andris (2) Gesztesi (1) Gesztesi Károly (1) Giger (1) Giuseppe Colizzi (1) Göndöcs (1) Gonosz halott[ak] (1) Goscinny (1) Graham Greene (1) Graham Shelby (1) Greg Prato (1) Grimmoire (1) grunge (1) Gudrun Landgrebe (1) Guillermo del Toro (1) Gunter Otto (1) Gun Club (1) Gyémántmosók (1) Gyilkos Bob (1) Gyilkos túra (1) Győrffy Miklós (1) Háborgó mélység (1) Hadnagy László (1) Hahner Péter (2) Hahota (1) Halálcsillag-felépítés helyett sznobizmus-leépítést! (1) Halál [Sandman] (1) Halassy Andrea (1) Halott ügyek (25) Hanula Zsolt (2) hard rock (1) Harold Robbins (1) Háromezer kilométer spagetti (1) Harrison Ford (1) Harsányi Gábor (1) Hasfelmetsző Jack (2) hasznos (3) hátnemtom (29) Haui József (1) Havannai emberünk (1) Havas Henrik (3) Heather Graham (író) (1) Hellboy (1) Herczog Margit (1) Herkules (1) Hofi (1) horror (4) House of Freudstein (1) Hubai Gergely (1) Huber Zoltán (2) Hugo Pratt (1) Hulk (1) humor (2) Hüsker Dü (1) HVG (2) Iain M. Banks (1) Iggy Pop (1) Indiana Jones (2) indiánok (1) infantilizmus (3) Ingmar Bergman (2) Inkei Bence (2) interjú (18) IPM (1) Ira Levin (1) irodalom (1) Isaac Marion (1) Jackie Orszaczky (1) Jack Clayton (1) Jack Ketchum (1) James Bond (2) JAMES Follett (1) James Hadley Chase (1) Jancsó (1) Jeanne-Marie Joel (1) Jean Girault (1) Jeffrey Lee Pierce (1) Jeff Bridges (1) Jeff Goldblum (1) Jerry Pournelle (1) Jesse Tobias (1) Jim Thompson (2) John Boorman (2) John Carpenter (2) John Cleese (1) John Douglas - Mark Olshaker (2) John le Carré (5) John Schlesinger (1) Jókai Mór (1) Jonas Jonasson (1) József Attila (1) Jo Nesbø (1) Jurassic World (1) kabaré (1) Kacsa Magazin (1) Kádár (1) Kálmán Olga (1) Kal Pintér Mihály (1) kamu (8) karácsonyi ajándék (1) Karinthy Cini (4) Kárpáti György (4) Kathleen Turner (1) Kázmér és Huba (1) kékharisnya (3) Kelemen Anna (1) Kelly hősei (1) kémek (1) Kenneth Branagh (1) képmelléklet (1) képregény (13) Kispál és a Borz (2) Kiss Tibor (1) Kistangó (2) Kiszel Tünde (1) Kis nagy ember (1) Kitolás (1) Ki ez az őrült (1) Klaus Kinski (2) Kockás (3) Kolozsi László (4) költészet (7) költészet napja (1) Komlós Attila (1) Konami (1) Kondor Vilmos (4) Könyvbemutató (3) KönyvKlub (1) Könyvklub / Saxum (1) könyvnapló (154) könyvnapló szpesöl (15) könyvrészlet (1) korai zsenge (3) közbevetés (1) Kránicz Bence (1) Kristóf Attila (1) kritizálnak (29) kritizálok (171) Krzysztof Varga (1) Kubiszyn (2) kudarc (1) Különben dühbe jövünk (2) Kultúrfitnesz (1) Kuroszava (1) Labirintus-akció (1) Lars von Trier (1) Laurell K. Hamilton (1) Laurence Olivier (1) Lawrence Block (1) Lawrence Sanders (1) Leone (4) Leslie L. Lőrincz (1) Les Claypool (1) Lévai Balázs (1) levéltár (7) líra (1) Litera (1) LOST (1) Louis de Funes (2) Lou Ferrigno (1) Lovasi András (2) Lovecraft (2) Lucio Fulci (46) Ludditák (1) Luis Buñuel (1) Luky Luke (2) Mack Maloney (1) Magócs Dávid (2) Magvető (14) MAHASZ (1) Maigret (2) Marabu (1) Maraton életre-halálra (1) Marc Mazza (1) Markos-Nádas (2) Mark Lanegan (1) Mark Strong (1) Marton László (1) Mary Shelley (1) Másfél (1) MC5 (1) mély igazságok (3) Mel Brooks (1) memoár (1) Merényi Dániel (18) mesterséges intelligencia (1) Mészárszékhy (7) Metró (1) Michael Caine (1) Michael Crosby (1) Michael Douglas (1) Michael Mansfield (1) Michael Nyqvist (1) Michael Winner (1) Michele Lupo (1) Micsinay (1) Mike Mignola (1) Modesty Blaise (1) Moldova György (2) Monty Python (7) Morris (1) Morrissey (1) Mortal Kombat (1) Mother Tongue (1) Mozgó cél (1) Mozgó Világ (1) MR2 (1) Murnau (1) Mutatom! (56) Nádas Péter (2) Nagy Feró (1) Nagy Gergely (1) Nagy Károly (1) Naomi Novik (1) Naomi Toth (1) nehéz ügy (1) Neil Gaiman (8) nekrológ (2) nembulvár (5) Nemere István (3) Nemes András (3) nemzeti összefogás (1) nem kérek elnézést (4) Névtelen vár (1) Nick Cave (2) Nick Hornby (1) Nicolas Cage (1) Nikita / A bérgyilkosnő (1) nindzsák (1) Nirvana (2) Noah Hawley (1) NoMeansNo (1) Nosferatu (2) nosztalgia (1) novella (1) Nyáry Krisztián (1) nyelvújítás (1) Nyereményjáték! (1) Nyikolaj Leonov (1) Nyirő József (2) Nyolc évszak (1) OD (254) Omar Sharif (1) One Hot Minute (1) Orca (1) Orosdyék (2) Orson Welles (1) Ottlik (1) Ozzy (1) Őz Zsolt (31) Palahniuk (2) Pálfi György (1) Paola Morra (1) Párkocka (1) Pasolini (1) Paul Newman (1) Paul Schrader (1) Paul Verhoeven (3) Peckinpah (1) Pécs (2) Pécsi Hírhatár (1) Pelevin (1) Péntek 13 (1) Peter Boxall (1) Peter Sellers (1) Peti Ida és Picuri (1) Philip K. Dick (1) Philip Marlowe (1) Pintér Bence (3) Pintér Máté (1) Plá (1) plakát (3) Please Kill Me (1) Podmaniczky Szilárd (1) pógár (1) Polanski (2) politika (2) Pongrácz Máté (1) pop (1) popmenedzserek (1) pornó (5) Primus (3) Prizma (2) proto-punk (1) Psycho (1) publicisztika (4) PUF (1) punk (5) QT (1) Quigley Down Under (A Winchester mestere) (1) Quimby (1) Ragyogás (1) Rambo (1) Raymond Tatton (1) Ray Bradbury (1) Ready Player One (1) Red Hot Chili Peppers (1) regényváltozat (1) Rejtő Jenő (3) rendelés (2) Rendőrbűnök (1) Renny Harlin (1) retró (1) Richard Kelly (1) Richard Laymon (4) Ridley Scott (1) Robert Bloch (1) Robert Destanques (1) Robert De Niro (3) Robert Enrico (1) Robert Rodriguez (1) Robert Wise (1) Robin Williams (1) Roboraptor (1) rock (3) Roger Corman (1) Roger Zelazny (1) Római egyes (1) Ross Macdonald (4) Rubin Szilárd (3) Rusznyák Csaba (1) Rutger Hauer (1) Sam Raimi (1) Sandman (5) Schreiber András (38) sci-fi (2) Scooter (1) Scorsese (4) scorsesefan (1) Scott Glenn (1) Scott McCloud (1) Scott Pilgrim (2) Scott Turow (2) segédanyag (24) segítség (1) Serényi-Sárközi (1) Seres László (1) Sidney Lumet (2) Simpsons (1) Sin City (3) Sly (1) Sodrásban (1) Sokkmagazin (2) Sokk Magazin (3) Sonic (1) sör (1) sorozatok (1) Spiegelmann Laura (1) Spielberg (3) SPOILER!!! (1) stáblisták (2) Stanley Kubrick (1) Star Wars (2) STB (1) steampunk (1) Steno (1) Stephen Rebello (1) Stevenson (1) Stieg Larsson (1) Stooges (1) Stuart Woods (1) Susanna Clarke (1) Sylvester Stallone (1) Szabó Magda (1) Szabó Tamás (1) Szalai Kornélia (1) szánalmas (3) Szegvári Katalin (1) szégyen (1) Szepesi Nikolett (1) szerény megjegyzések a hullazsákból (1) szexkomédia (2) Sziámi (2) Sziget (1) Szily László (2) Szíved a helyén (1) Szíved mélyén szépül még a saját szobrod (1) Szőcs Petra (1) szolgálati közlemény (1) Szomszédok (2) Szőnyei Tamás (2) szünet (1) Tankcsapda (1) Tarantino (3) Taxidermia (1) telefonkönyv (1) tenisz (1) Terence Hill (10) Terminator (1) Terry Gilliam (1) tévé (2) TGM (3) The Believer (1) Thomas Block (1) Thomas Harris (2) Tilos Rádió (2) Tippi Hedren (1) Titkos írás (1) Tölgyes László (1) Tom Felleghy (1) Tom Selleck (1) Tom Waits (1) Toroczkay András (2) történelem (2) Tóta (2) Túlvilág (1) Turulpörkölt (1) Twain (1) Twin Peaks (1) tyúk vagy tojás? (1) Uderzo (1) Uj Péter (2) Umberto Lenzi (1) Univ Pécs (2) Unrated (4) Vadlibák 2. (1) Valaki odafönt [szeret engem] (1) Vámos (1) Van Damme (1) Varga Dénes (1) Vass Virág (1) Vavyan Fable (2) Veiszer Alinda (2) Verebes István (1) verespalne (1) Vidámpark (1) Volt egyszer egy Amerika (2) Vonnegut (3) Wakond (10) Wanted (27) Wass Albert (1) Watchmen (2) Werner Herzog (2) western (1) William Goldman (2) William Hjortsberg (1) Wilpert Imre (1) Winona Ryder (1) Woody Allen (1) You gotta be fucking kidding (7) You Oughta Know (1) Yul Brynner (1) Zappa (1) Záróra (1) Závada (1) zene füleimnek (7) Zórád Ernő (2) Címkefelhő

2015.07.28. 12:30 Orosdy Dániel

Fulci & Romero - Recenzió #11

Huber Zoltán hiánypótló (hah-hah-hah...) recenziója a Kultúra & Kritika oldalról (ami a PPKE BTK Esztétikai Tanszékének kritikai portálja, FYI).

H i á n y p ó t l á s

Bár lassan sajnos minden, mozival a bulvárnál mélyebben foglalkozó könyvet hiánypótlóként kell jellemeznünk, Orosdy Dániel és Schreiber András most megjelent kötetére hatványozottan igaz a jelző. A hivatalosan A modern horror mesterei: Lucio Fulci & George A. Romero címet viselő munkájukkal a szerzők nemcsak két, itthon méltatlanul alulértékelt rendező portréját rajzolják meg, de az életművek elemzésével az olasz tömegfilm és az amerikai exploitation hazai (el)ismertsége is növekedhet.

 

A kötet értékét tovább növeli, hogy a két veterán kritikus igen kurrens, az angol nyelvű szaksajtóban sokat hivatkozott és vizsgált alkotókat és alműfajokat vett górcső alá. Az itt olvasható tanulmányok tehát valóban úttörő jelentőségűek, hiszen magyar nyelven ilyen terjedelemben és megközelítésben korábban még senki sem foglalkozott Lucio Fulci vagy George A. Romero művészetével. Hiába a zombik és a gore popkulturális előretörése, a horror felénk még mindig lesajnált, mellőzött zsánernek számít. Orosdy és Schreiber könyve önmagában nem változtathat ezen az áldatlan állapoton, de a jeget már biztosan megtöri.

„Előre is elnézést kell kérnünk, amiért ez a könyv sem első pillantásra, sem alapos átolvasás után nem kelti egységes tanulmánykötet benyomását” – indítják a szerzők a bevezetésüket, holott abszolút nincs miért mentegetőzniük. A Fulci & Romero legnagyobb erőssége éppen az, hogy nem akadémikus igényű, kizárólag prominens forrásokat végignyálazó merev szakmunka, hanem egy imponálóan heterogén és különböző ötletekre nyitott összeállítás. Mindketten akkurátusan, de eltérő módszerekkel közelítenek a választott alanyukhoz és szerencsére nem ragadnak le egyetlen lehetséges nézőpont vagy megközelítésmód mellett.

A fontosabb életrajzi adatok, színes háttérinformációk és a filmek ismertetései remekül megférnek a mélyebb, gyakran igen komoly filmelméleti, szociokulturális vagy filozófiai problémákat boncolgató megfigyeléseikkel. A műfajjal és a korszakkal, illetve a filmes szakzsargonnal most ismerkedő olvasót külön kislexikon segíti, így a két rendező elkötelezett rajongói mellett a művet a laikus érdeklődők is nagy haszonnal forgathatják. A Fulci & Romero akár bevezető kedvcsinálóként, akár bármikor előkapható kézikönyvként, de a további vizsgálódásokhoz támpontokat adó, gondolatébresztő-vitaindító kérdések gyűjteményeként is használható.

A három nagyobb szerkezeti egységre tagolt kötet a két portréból és az igen akkurátus filmográfiákból áll össze. Bár a könyv utolsó harmadát elfoglaló, vaskos cím- és stáblistákat az internetes adatbázisok korában vélhetően kevesebben fogják átbogarászni, a műfaj fanatikus követői bizonyára értékelik majd az alapos kutatómunkát. A főfogást természetesen Orosdy Fulci- és Schreiber Romero-tanulmányai jelentik, melyek hasonló koncepció mentén épülnek fel, de különböző eredményekre vezetnek.

A szerzők ismertetik az életutak fontosabb állomásait és a filmeken végighaladva boncolgatják az adott rendező munkásságát, de a fókusz eltérő. Bár abban mindketten egyetértenek, hogy alanyuk hamisítatlan filmes auteur, a választott elemzői szempontjaik érdekes kontrasztba kerülnek, és egymást erősítik. Míg Orosdy bőségesen szállítja a biográfiai adatokat és anekdotákat, majd a szerzői filmelmélet segítségével térképezi fel a rendezői munkásságot, addig Schreiber a főművekben kirajzolódó motívumrendszerből indul ki és ezen keresztül a zombi kulturális fenoménjét rajzolja körbe.

A Romero-univerzum feltérképezése mindenképpen hálásabb és egyszerűbb feladat, hisz az életmű gerincét az élőhalott-tematika átalakulása adja. Schreiber bölcs döntéssel egy “csonka” portré mellett dönt és megemlíti ugyan, de nem törődik sokat a Holtak-pentalógia egyes felvonásai közé ékelődő, kevésbé sikerült darabokkal. A tanulmány fő csapásirányát Romero és a zombik viszonya adja, ami azért is különösen izgalmas, mert a korszellem alakulását mindig hűen tükrözte a filmtípus változása. A zombi-apokalipszis témája ráadásul az utóbbi években ismét rendkívül divatossá vált, és a figura evolúciója is felgyorsult.

Schreiber e jelenség pszichológiai, társadalmi és történelmi okait Romero mintaadó munkáin keresztül vizsgálja, majd felveti a lehetséges erkölcsi, vallási és politikai áthallásokat. A zombi sikerének vázolt megfejtése találó, hisz tökéletesen magyarázza a műfaj aktuális trendjeit. A Z világháború fémjelezte felpörgetett és látványorientált zombifilmek relatív sikertelensége és a Romero-receptúrát újrafogalmazó Walking Dead elsöprő népszerűsége és tovagyűrűző hatásai egyértelműen Schreiber eszmefuttatásait támasztják alá. A tanulmánnyal kapcsolatos egyetlen hiányérzetünk az lehet, hogy ezeket a következtetéseket az elemzés végül nem vonja le.

Az egyetlen vezérfonal mentén kibontható Romero-életművel szemben a Fulci-hagyaték kibogozása sokkal keményebb dió. Egy kimondottan sokszínű, számtalan műfajban, rendkívül ingadozó színvonalon dolgozó rendező szerzőiségét megragadni nem könnyű, különösen akkor, ha az adott alkotót a legnagyobb kereskedelmi sikerei az olcsó horror-iparos szűk skatulyájába kényszerítették. Orosdy ebben a helyzetben a szerzői filmelmélet módszereit hívja segítségül, ami Fulci esetében kimondottan érdekfeszítő vállalás. A szerző életrajzi adatok, interjúk, visszaemlékezések és anekdoták segítségével rekonstruálja a rendező személyiségét, majd a karakteréből és habitusából kiindulva ad kulcsot az életmű értelmezéséhez.

Orosdy e módszerével nemcsak a jellemző kézjegyeket képes azonosítani és magyarázni, de egységbe rendezi az életművet és épp azokra a mozikra helyezi a hangsúlyt, melyeket még a rajongók sem feltétlenül ismernek. Tájékozottsága lenyűgöző, aprólékosan bemutatja a rendező privát és szakmai életútját, de a kettő közötti párhuzamok felrajzolása nem mindig sikerül. Az „imádnivaló méregzsák” koncepciójával igazságot szolgáltat egy csúnyán félreértett alkotónak, de ő maga sem tagadja, a rendező igen sokszor kényszerből, kellő invenció nélkül dolgozott. A kirajzolódó portré így a konkrét személytől függetlenül, tisztán módszertani szempontból is érdekfeszítő, hiszen az így kapott „megfejtés” elegáns és egyedi, de a művész-iparos felbukkanó ellentmondásai további kérdéseket vetnek fel.

Bár két független tanulmányról van szó, Orosdy és Schreiber írásai kölcsönösen erősítik és jótékonyan kiegészítik egymást. A zsánerek és alkotók közötti laza párhuzamok kidomborítják az olasz és az amerikai gyártási struktúra között meglévő hasonlóságokat és különbözőségeket, melyek a két alműfaj markánsan eltérő fejlődési útjait is magyarázzák. A vállalt feladatot mindkét szerző hibátlanul teljesíti, az arcélek élesen kirajzolódnak, de egymás mellé helyezve őket különösen érdekes következtetésekre juthatunk. A modern horror mesterei: Lucio Fulci & George A. Romero tehát nemcsak hiánypótló, de egyértelműen sikeres vállalkozás, mely nemcsak a rémfilmek szerelmeseinek tartogat örömöket. Ami talán a legfontosabb, végre a kétkedők számára is kiderülhet, olyan területekről, műfajokról és alkotókról van szó, melyekről nemcsak lehet és kell, de érdemes könyveket írni.

Orosdy Dániel, Schreiber András: A modern horror mesterei: Lucio Fulci & George A. Romero, Kontraszt Plusz Kft., 2014.

Szólj hozzá!

Címkék: OD kritizálnak filmkönyv George A. Romero Lucio Fulci Schreiber András A horror mesterei A modern horror mesterei Fulci & Romero


A bejegyzés trackback címe:

https://danielorosdy.blog.hu/api/trackback/id/tr187644454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása