Sok merész képzettársítással találkozhattunk mostanáig az Albatrosz Könyvek készítőinek köszönhetően (a sorozat vonatkozó darabjait ld. itt, itt és itt, a nem vonatkozót itt), de a legvadabb csak most jön. A Kelepce című korszakos remekmű magyar borítója ugyanis két szempontból is mérhetetlenül pofátlan / vicces. Hogy került a csizma a Wizzairbe, avagy mit gondolt volna Hitchcock, ha és amennyiben...?
A hölgy neve Vera Miles, foglalkozása színésznő. A képen Lila Crane szerepében látható, és nagyon meg van ijedve. Nem csoda, minden idők egyik leghíresebb, legsikeresebb, legjobb és legfélelmetesebb filmjében, a Psychoban nem Norman Bates-nek lenni minden, csak nem életbiztosítás.
Ez pedig Nyikolaj Leonov minden bizonnyal remek krimijének borítója:
Ejnye-bejnye. Egy szerte-földön ismert, de politikai okokból Magyarországon sokáig nem forgalmazott klasszikusból képet nyúlni nem kicsit pimasz (1), a képet egy szovjet krimihez felhasználni viszont már egyenesen PUNK (2). Adtak ki a mocskos kapitalisták szocrealista novellán alapuló Superman-képregényt?! Ugye hogy nem! Féltek volna a következményektől. Az albatroszos fiúk és lányok semmitől sem féltek (legfeljebb csak a hazánkban ideiglenesen évtizedekig állomásozó baráti csapatoktól, de ez érthető), úgyhogy minden további nélkül ráhegesztették Hitch szellemi termékének egy apró részletét a kiváló Leonov művére. És akkor még meg vagyunk lepve és sértődve, hogy a A legényanyából Junior, a Holtak harcából pedig A pusztító lett! Nem akarnak ám rosszat ezek az imp'rialisták, éppen csak próbálják valahogy visszaszerezni annak a bekerülési árát, amit elloptunk tőlük...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.