Egy újabb év, egy újabb dollár! (Nem jött, hanem ment, de ez most mindegy.)
Előzmények: 2009 (nagy része) és 2010.
AZ ÚJ VILÁG - Szépelgő lányregény, ökomozi, történelmi kaland egy árért. Egyiknek se jó. A párbeszédek-monológok néha botrányosak (5,5 - od)
GOLYÓZÁPOR - Itt-ott kicsit túl-kúl, de engem Tapsi Hapsival, Nirvanával, Iggyvel, Motorheaddel etc. bármikor meg lehet venni. (10/8,5 - od)
VADIDEGEN - Korrekt, egyszernézős, nem túl hihető thriller Hale Berry felsőteste és Bruce Willis kopaszodása főszereplésével. (10/7 - od)
WARREN OATES: ACROSS THE BORDER - Rövid, felületes doksi. DE: felhívja a figyelmet a színész zsenijére, ezért jár 1 pluszpont. (10/7 - od)
MENNYEI KIRÁLYSÁG - Jó lenne, de Orlando = borzalmo, a sztori néha zavaros + nyálas, a hős pedig valószerűtlenebb Supermannél. (10/7 - od)
VISSZATÉRÉS A PARADICSOMBA - A Börtönpalota tesója, korrekt cucc. Heche nem a legjobb választás a szerepre, pedig jól játszik. (10/7,5 - od)
ŰRKAMIONOSOK - Imádnivaló B-scifi. Egyszerű, de nem buta + pörög, vicces. Gordon, Hopper, Dance remekel. A csaj lehetne szebb. (10/8,5 - od)
HA ELJÖN JOE BLACK - A-kategóriás asszonyríkató egy meglehetősen blőd ötletből. Kár, hogy olyan hosszú és (néha) nyálas. (10/8 - od)
MATCH POINT - Gyakorlatilag a Bűnök és vétkek egyik epizódjának a pontosabb kifejtése, de attól még üt. (10/9 - od)
AZ ÉRZÉKEK BIRODALMA - Jó mozi, de hiányérzetet hagy maga után. Nem annyira mély, amilyennek látszani próbál. (10/8 - od)
TEKERD VISSZA, HAVER! - Nagyon szerethető és aranyos, meg minden, de attól még nem jó. Az érzelgősségért külön kár. (10/6 - od)
AMERIKAI PITE 6 - Ha már olcsó szexvígjáték, a Liebesgrüsse aus der Lederhose-sorozatot ajánlom. Komolyan. (10/3 - od)
HUDSON HAWK - Infantilis és cool egyszerre? Na ez az, ami nem működik. Főleg ha nincs szkript és béna a rendezés. Nagy kár. (10/4,5 - od)
DOBERMANN - Szimpatikusan elmebeteg variáció a Született gyilkosokra, a nagy előd komolysága és nagy üzenetei nélkül. (10/8,5 - od)
HIGGY NEKI, HISZ ZSARU - Ütős alakítások, hangulat és rendezés, de a fő karakterekkel és a csúcspontokkal akad (jó)pár gond. (10/7 - od)
PÓKEMBER 3 - Mondhat bárki bármit, Raimi nagyon ügyesen megoldotta ezt a sorozatot. Pl. Campbell-cameo önmagában gyöngyszem. (10/8,5 - od)
SAINT ANGE - A Mártírok rendezőjének (másik) komolykodó blöffje. Erős hangulat, sűrű homály, nuku tartalom. MacColl=pluszpont. (10/4 - od)
IGENIS, MINISZTER ÚR! (3. évad) - Ez az évad is remek. Nem túl meglepő módon. (10/9,5 - od)
SZENT ELMO TÜZE - 80-as évekbeli tinglitangli, de mivel nem is akar másnak tűnni, méltó némi rokonszenvre. No és szórakoztató is (10/8 - od)
A LÉGY 2 - Lehetett volna korrekt a maga módján (írón, színészen nem múlott), de a sok gore fölösleges és nem is mindig meggyőző (10/5 - od)
LARA CROFT: TOMB RAIDER - Közel követhetetlen, mégis unalmas férc, egyben még csak látványosnak se mondható videóklip. Fos, na. (10/2 - od)
RAKPARTON - Erős, de giccses film + Kazan számára morális öngyilkosság. Brando jó, de sok, Steiger és Cobb lejátsza a vászonról. (10/8 - od)
SZKAFANDER ÉS PILLANGÓ - Echte bravúr. A tökéletes rendezés diadala egy önhibáján kívül hatásvadász (igaz) történet felett. (10/9 - od)
AZ ISMERETLEN FÉRFI - A plágiumpereket durván bukná (főleg az Őrületet nyúlja), de attól még korrekt, szórakoztató egyestés. (10/7 - od)
ZÖLD HENTESEK - A középső harmadban sajnos kicsit leül, de egyébként nagyon ütős fekete komédia. Passzol az Ádám almáihoz. (10/8,5 - od)
LET SLEEPING CORPSES LIE - Meglehetősen korrekt, hangulatos zombifilm, bár kicsit túlságosan is a NOTLD-re támaszkodik. (10/8 - od)
CSÚCSHATÁS - Szórakoztató, érdekes, de lapos is, plusz helyenként túl videóklipszerű. (10/8 - od)
BEN HUR (1959) - Túlzás lenne azt állítani, hogy nem kezdte ki az idő vasfoga, de a kategóriájában így is nagyon jó film. (10/9 - od)
MÁSODIK LEHETŐSÉG - John "Kafka" Frankenheimer elgondolkodtató, stílusos és nyomasztó remeke. Rock Hudson meglepően jó benne. (10/9,5 - od)
ALLEGRO NON TROPPO - Ilyen lenne a FANTÁZIA, ha lenne benne fantázia, höhö. + humor, tartalom, viszont semmi giccs és sznobéria (10/10 - od)
MEET THE FEEBLES - Néha kicsit fárasztó, de mindent egybevetve nagyon tisztességesen összerakott elmekórtani esettanulmány. (10/8,5 - od)
FANTÁZIA - Jó? Többnyire. Giccses? Gyakran. Unalmas? Néha. Igaza van az Empire-nek, durván túlértékelt. + Dali hiányzik belőle (10/7,5 - od)
DOKTOR PARNASSUS ÉS A KÉPZELET BIRODALMA - Z S E N I Á L I S . Pont. (10/10 - od)
Dr. T. ÉS A NŐK - Durván alulértékelt film. Nem a legmélyebb Altman-mozi, de nem is akar különösebben mély lenni. (10/8,5 - od)
BOLONDOK ARANYA - A limonádéhoz nem kell mesterszakács, de ez így is túl cukros és túl nagy adag volt. A pohár azért szép. (10/4 - od)
ESTÉLY HABFÜRDŐVEL - Tati és a Rózsaszín Párduc szerelemgyereke. Sellers zseniális, Edwards pedig nagyon tudott, ha akart. (10/8,5 - od)
AZ ELHAGYOTT BOLYGÓ 2. - A sztori durván nyúlja az Aliens-t, de a rendezés nem rossz. Ebben a kategóriában korrekt cucc. (10/5,5 - od)
FARKASOK TÁRSASÁGA - A blöffdetektor néhány odavetett szimbólumnál bejelzett, de összességében jó kis mozi Piroskáékról. (10/8,5 - od)
A NAGY SAJTTÚRA - Remek korai Wallace és Gromit-rövidfilm. Nick Park zsenije kibontakozóban. (10/9 - od)
SIRALOMHÁZ - Nem lenne rossz, de Chris O'Donnellnél jellegtelenebb főszereplőt kitalálni se lehet. Hackmanért kár. (10/6 - od)
AVANTI! - Kedves-vicces film, de 1972-ben tényleg nagyon oldschool lehetett, plusz nem is annyira mély, amilyennek Wilder szánta (10/8 - od)
AZ INFORMÁTOR! Szórakoztató szatíra, leginkább Damon alakítása, Soderbergh rendezése és Hamlisch zenéje teszi szerethetővé. (10/8,5 - od)
WALLACE ÉS GROMIT ÉS AZ ELVETEMÜLT... - Zseniális műfajparódia, elsőosztályú animációs film és remek vígjáték egyszerre. (10/9,5 - od)
I'M STILL HERE - Jó cucc, de nem igazán áll össze, az "önleleplező" befejezés miatt különösen nem. Phoenix mindenképpen remek. (10/8 - od)
HOBO WITH A SHOTGUN - Ha ez komoly, akkor csúnya overkill, "viccnek meg ölég durva", viszont többnyire működik, meglepő módon. (10/8 - od)
CSILLAGKÖZI INVÁZIÓ 2 - Több köze van az Aliens-hez, mint az 1. részhez. Olcsó és gyenge film, de lettek volna benne lehetőségek (10/4 - od)
SUPERMAN VISSZATÉR - Nem kifejezetten rossz, inkább csak sótlan és középszerű, akár a főszereplő. És túúúúl hosszú. (10/6- od)
A MASSZA - Szépen fényképezett, az átlagosnál jobban megírt horror (utóbbi részben Frank Darabont érdeme). Egynek jó. (10/6 - od)
CSERE RUDI - Retró TV-s gyerekmozi. Profi színészek-technika, fordulatos szkript vs. durva amatörizmus. A nosztalgia azért megvan: 10/7 - od
KIS-NAGY VILÁG - Átfogó vízió, oké, de sok furcsa és néhány jó ötletből még nem lesz egyből se jó film, se művészet. Csak WTF?! (10/5 - od)
RAY - Elsőosztályú biopic, kb. hibátlan. Foxx alakítása tökéletes, de Hackfordnak is járt volna ezért (legalább) egy szobor. (10/9 - od)
T.Ú.K - Karinthy-adaptáció humor nélkül, az Ópium stílusában? TARKOVSZKIJ ÚR KÉREM? Jószándékú tévedés. A címért jár a f.korbács (10/5 - od)
ROMAN - Beteg, nyomasztó, fekete humorú film. Nem a közízlést célozza, de attól még jó. A nívós low-budgetre is szép példa. (10/8 - od)
DEATH RACE 2000 - Gyöngyöt a szemétdombról! Szórakoztató és okos trash-klasszikus. Csak a nívója ingadozik kicsit, sajnos. (10/8,5 - od)
JÁTSSZ A TÚLÉLÉSÉRT - Ájsztí pont annyira 'jó' színész, mint -kjúb. A többiekért kár. A rendezés is gyenge, a műfajhoz főleg. (10/5 - od)
A MOSZKÍTÓ-PART - Jobb a hírénél, és Ford remek a főszerepben. Kár, hogy a szkript nem humorosabb, úgy ütősebb lenne a film. (10/9 - od)
ÉJSZAKAI JÁRAT - Meglehetősen korrekt thriller, kár, hogy igazán csak a végére pörög fel. Murphy elég jó a szerepében. (10/8 - od)
TUCKER - Kb. az Aviátor szerényebb előképe/inverze. Nem remekmű, pedig majdnem minden összetevője remek. Nem sokon múlott. (10/8,5 - od)
JOE STRUMMER - A JÖVŐ... - Temple igyekezett, de maradnak kérdések Strummer körül, és akad pár közhely is ebben a doksiban. (10/8,5 - od)
DOLLÁRKÖTEG - Brooks kicsit túlbonyolította, főleg az elejét, de egyébként nagyon rendben van, tele sok emlékezetes jelenettel. (10/9 - od)
FELÜGYELŐ ÉLETVESZÉLYBEN - Nagyon mókás film, kár, hogy a Filmmúzeum olyan gyatra minőségben adja (a régi szinkron viszont jó). (10/9 - od)
TOLVAJTEMPÓ (1974) - '74-ben már a pornók is jobbak voltak, tele jobb színésszel. Az utolsó fél óra ér valamit. Jóakarattal: (10/5 - od)
AZ 50 ELSŐ RANDI - Nem lenne baj, hogy infantilis és nyálas, ha legalább kicsit vicces lenne. De nem az. (10/3 - od)
SAN GENNARO KINCSE - Nagyon szerethető és szórakoztató olasz caper a brillírozó Nino Manfredivel. (10/8,5 - od)
MOST ÉS MINDÖRÖKKÉ - Viszonylag szépen öregedett, pl. a tempója ma is remek, de a témához képest nem valami mélyenszántó. (10/8,5 - od)
A NAGY VONATRABLÁS - Nem túl hihető, de nagyon hangulatos és élvezetes film, jó színészekkel, csodás képi világgal. (10/8,5 - od)
A SALEMI BOSZORKÁNYOK - Minőségi munka minden szempontból, nem jobb, nem rosszabb. A McCarthy-s áthallások nagyon érdekesek. (10/8,5 - od)
COWBOYOK ÉS ŰRLÉNYEK - High concept, mi? És még komolyan is gondolják! Legközelebb mi jön, autóversenyző cápák a Marson? (10/5 - od)
FACCIA A FACCIA - Szinte ugyanazok a hibái és érdemei, mint a Big Gundownnak. Egy hajszálnyival talán jobb. (10/9 - od)
A HÍD - Korrekt tanmeseként indul, aztán meglepően modern háború(ellene)s filmmé válik. Érdemes próbát tenni vele. (10/9,5 - od)
ZUHANÁS - "Noir romance"? Nem is lenne rossz, csak a románc túl szentimenti, és a tempó sem az igazi. Ford fülbevalója büntet. (10/6,5 - od)
ÜVEGTIGRIS 2 - Vicces, képileg se igénytelen, de ennyi erővel rendesen is meg lehetett volna írni. Így inkább sitcom, mint mozi. (10/7 - od)
THE BIG KNIFE - Kár, hogy hosszú és túl érzelmes. Az érzelgés kivágásával meg is lenne a tempós remekmű. Így sem jár túl messze. (10/8 - od)
SANCTUM - Gyenge látvány, szörnyű színészek és párbeszédek. De Jim Camerontól szép, hogy hagyta megerőszakolni A mélység titkát. (10/3 - od)
THE NIGHT STALKER - Az ötlet jobb a (kicsit fantáziátlan) kivitelezésnél, de így se rossz. Beszámítva, hogy ez tévéfilm: (10/8 - od)
DÍNÓ - Hát ez így nyálas, közhelyes és érdektelen. A Jégkorszak-filmek mellett meg főleg annak tűnik. (10/4 - od)
A FÖLD INVÁZIÓJA - CSATA: LA - Sablonos, elnyújtott, érzelgős, közhelyes. Az a legjobb benne, h. meghozza a kedvet az Aliens-hez (10/4 - od)
GLORIA (1999) - Sokkal jobb a hírénél, de az eleje nagyon gyenge, és a végét elhúzták. Stone eleinte bénázik, később már ügyes (10/6,5 - od)
KÖNTÖRFALAK - A párbeszédek itt-ott döcögtek, Elek is kicsit túljátszotta, de annyi baj legyen, jó ez. Rába lenyúlja a filmet. (10/8 - od)
MAD DOG MORGAN - A jó minőségű, helyes képarányú, eredeti hangú verzió talán eggyel jobb pontszámot kapna. Az se lenne túl magas (10/6 - od)
DANIEL - Nem csoda, hogy Lumet "kézműves", amíg az ilyen filmek annyira kevés nézőhöz jutnak el. Csöppet hosszú, egyébként remek (10/9 - od)
CONTROL - Jó kis életrajzi film, bár a főszereplőhöz nem vonja túl közel a nézőt. (10/8,5 - od)
SZIRIANA - Ritkán, de akad olyan film, aminek nem ártana, ha szájbarágósabb lenne. Ez ilyen. Attól még jó. Jó ÉS követhetetlen. (10/8 - od)
AZ IKREK ÉS A GONOSZ - Hangulatos, pörgős Hammer-horror. Érdekes, hogy miért pont ezt forgalmazták itthon. (10/8 - od)
ÁLOMHÁBORÚ - Kár, hogy laposak a csajok. Különben tudnánk, milyen PC játékot készítene Russ Meyer és Scorsese drogos zabigyereke (10/4 - od)
KIDOBÓS - Hát ez sem egy Gyalog-galopp, de azért elég vicces. Szemben a Másnaposokkal. (Ezt nem tudtam kihagyni.) (10/8 - od)
ISTEN FEGYVERE - Kései italowestern, amit Izraelben forgattak öreg amcsikkal és egy nyálas fiúcskával... Legalább mozgalmas. (10/4,5 - od)
FÉL NELSON - Tipikus színészfilm, de attól még jó. (10/8 - od)
MULTIK HAZA - Aranyos, vicces, no meg furcsa és zavaros. Részemről "Brooklyn nem tágul". Law és Wahlberg nagyon jó. (10/7,5 - od)
BLIND DEAD 3 - Totális hülyeség. De legalább mozgalmas és hangulatos hülyeség. Nem jó film, de valahogy annál szórakoztatóbb. (10/6 - od)
RAMBO 3 - A rendezés/ fényképezés korrekt, a többi... A derék afgános sztori persze ma röhej, de már akkor is komolytalan volt. (10/5 - od)
AZ ÉJSZAKA ORSZÁGAI - Ügyes mozi, de kicsit egyenetlen, és túl sok részlet marad homályban. A színészek jók, csak Duff bénázik. (10/8 - od)
A KÉK LAGÚNA - Na, ez tényleg gyenge. Kb. Frédi és Béni szerelmes tinikkel. Akik uncsitesók... Camp-mennyország! :D (10/3 - od)
A MÁGUS - Jobb a hasonszőrű A tökéletes trükknél. Mondhatni, ez a tökéletesebb trükk, mert nem is trükk. (10/9 - od)
A ZSOLDOS - Nem csoda, hogy Corbucci remake-elte önmagát. Jó az első verzió is, de Musante nem egy Milian + a többi apróság... (10/8,5 - od)
WHEN THE WIND BLOWS - Éjsötét szatíra a szűklátókörűségről és megrázó dráma a nukleáris holokausztról. Mindkettőnek remek. (10/10 - od)
HAJSZÁL HÍJÁN - Nem nagy durranás, a sztori klisés, mégse engednék magyar rendezőt új filmhez, amíg ilyen nívót nem hoz vakon is (10/8 - od)
FEAR CITY - Explotaiton kliségyűjtemény pár ferrarás kézjeggyel. Mintha a Portyán C-kategóriás heteró változata lenne. Nézhető. (10/5 - od)
4 ÉJSZAKA ANNÁVAL - A rendezés és a főszereplő remek, de a sztorit bűn volt ennyire szétszabdalni, nem vonja be a nézőt 1 órán át (10/7 - od
AHOL A VADAK VÁRNAK - Nagyon jó cucc, tényleg, de valami akkor is hibádzik. Nehéz megmondani, mi az. Talán kell 1 újranézés. (10/8,5 - od)
A HARAG NAPJA - Ezt sem csak egyszer látták Han Solo jelmeztervezői... A maga nemében jó anyag, bár nem Sergio-ék színvonala. (10/8 - od)
TITAN A.E. - Ennek a készítői sem csak egyszer látták a Star Wars-t (meg talán Az idő urait). Nem rossz, de nem is igazán jó. (10/6,5 - od)
JOE – Csapongó, gyengén fényképezett film (egy jobbikosról, LOL!), de Wexler ötletei és Boyle zseniális alakítása megmentik. (10/7,5 - od)
A ZÁTONY - Elég egyszerűek az eszközei, és nem is ígér sokat, viszont azt teljesíti is. Cápás horrornak ez bizony: (10/8 - od)
COMPANEROS - Kicsit ráérős, de szórakoztató és elgondolkodtató mese. A rendezés, a színészek, a képek, a zene egytől egyig remek (10/9 - od)
ÉBRESZTŐ A HALOTTNAK - Nem túl személyes mozi, a Lumet-életműnek sem csúcsa, de a krimibe oltott kémfilmek között nyerő darab. (10/8,5 - od)
A TETOVÁLT LÁNY - Szépen végiggyalogoltak a könyvön, ügyes a sűrítés, de azért Finchernek bőven maradt itt keresnivalója. (10/7,5 - od)
TERROR A YACHTON - Nem túl hiteles film (néhány jelenetét David Lynch is írhatta volna), de ebben a kategóriában elég korrekt. (10/7 - od)
EGY GYILKOSSÁG ANATÓMIÁJA - A mai napig működik. Preminger rendezése szolid, de zseniális. (10/9,5 - od)
SZUPERSULI - Chevy miatt néztem, ő nem is lett volna rossz a manírjaival, de poénok nélkül egy ennyire bárgyú filmben... (10/3 - od)
FÚRÓFEJ TAYLOR - A kisebbik baj, hogy kiszámítható és érzelgős. A nagyobbik, hogy nem elég vicces. Egynek azért elmegy. (10/6 - od)
A DÖG - C kat. ostromhorror B kat. kiadásban. Jól indul, aztán túl komoly, zavaros és sablonos lesz. Nézhető, de minek megnézni? (10/5 - od)
AZT BESZÉLIK - Tingli-tangli, de annak is halovány. A Diploma előttet főleg kár volt belekeverni, Reiner házhoz ment a pofonért. (10/5 - od)
MEGAAGY - Kifejezetten érdekes alapötlet ügyesen kibontva. Lehetne viccesebb is, egyébként elég jó. (10/8 - od)
TANK GIRL - Ordít róla, hogy az alkotók sem tudták, mit akarnak. Kár, az összetevők meglennének, pl. Petty, Watts és McDowell jó (10/4 - od)
FOXY BROWN - Nem jó film, de tündéri, bájos, imádnivaló. Élvezeti értékre 8, egyébként csak 6, megajánlom a 10/7-et. (od)
GIGLI - Nehéz pár sorban összefoglalni, mitől, hogyan és mennyire rossz ez a film. Hihetetlen, hogy Martin Brest készítette. (10/1 - od)
VÉGSŐ VÁGÁS - Szépen összeimprovizálták. Meglepően szórakoztató, de lehetett volna sokkal mélyebb, merészebb is. (10/8,5 - od)
FIVÉR - Hibridnek hibrid, de egyértelműen Kitano filmje. És jó cucc. (10/8,5 - od)
ELSODRÓDVA - Meglepően korrekt a maga nemében, főleg a jóval bugyutább és hiteltelenebb riválisokhoz képest. (10/7,5 - od)
A ZÁLOGOS - Súlyos gyomros. Ehhez képest A torinói ló bohém vígjáték. (10/10 - od)
VASEMBER - Sablonosabb nem is lehetne, és mégis... A színészek megmentik. Plusz a robotharc sem a Michael Bay-féle gagyi.
(10/7,5 - od)
A JÓ NÉMET - Izgalmas koktél Reed, Kertész, Polanski (etc.) noirjaiból. Nagyon hangulatos, de némi hiányérzetet azért hagy. (10/8,5 - od)
AZ ÖRÖKÖS - Minden rendbe lenne vele, csak éppen fájóan lassú a tempója, szabályos altató a film. (10/6 - od)
AZ ANDERSON-MAGNÓSZALAGOK - Jó, de elég furcsa mozi. Egyszerre heist-, paranoia- és gengszterfilm -- poénokkal, ráérős tempóban. (10/8 - od)
HIDEG NAPOK - Ez ma is üt. A színészek, az operatőri munka, a feszes tempó, a szinte krimis puzzle-dramaturgia, a rendezés... (10/10 - od)
RABID DOGS - Látszatra exploitation, valójában kemény és hiteles lélektani dráma. Bava brillíroz, a többiek is nagyon jók. (10/9 - od)
VÉGZETES KÉPZELGÉSEK - Nem könnyű befogadni, pedig jó cucc. Aronofsky és Nic Roeg is szeretheti ezt a filmet. (10/8 - od)
ORFEUSZ ALÁSZÁLL - Lumeten semmi sem múlott, Williams nem írta meg a szkriptet. Magnani jó, de Lady egyszerűen nem az ő szerepe. (10/7 - od)
SZIA ANYU! Összességében tündéri és bájos szatíra, de néha azért kicsit fárasztó és lassú is. A szinkron biztosan nem segített (10/8,5 - od)
FEKETE HATTYÚ - Lassan indul be, de - hála a színészeknek - egyre meggyőzőbb lesz. A pankrátorhoz képest nem elég intenzív. (10/8,5 - od)
SPL - Szimpla sztori, túlbonyolítva. Nem sokat érne az akciójelenetek és a képi világ nélkül. A szar szinkron direkt árt. (10/6 - od)
LECSÓ - Mese vagy sem, ezer sebből vérzik. Plusz túl sablonos, nyálas és hosszú. (10/5 - od)
VÍZÖZÖN - Cseppet sem hihető és kicsit steril, viszont fordulatos és szórakoztató. A színészek is igyekeznek. Egynek jó. (10/7 - od)
ANATÓMIA 2 - Tulajdonképpen nem lenne ügyetlen folytatás, csak éppen a műfajhoz képest túl lassú és nem elég izgalmas. (10/6 - od)
A TÁMADÁS - Valahogy nem (teljesen) tökéletes, de NAGYON erős film. Vicces, hogy Connery nem erre vagy A dombra kapott Oscart. (10/9 - od)
A FÉLELEM GALAXISA - Béna és közel értelmezhetetlen sci-fi-horror. Ilyeneken csiszolgatta oroszlánkörmeit az ifjú Jim Cameron. (10/3 - od)
A TORINÓI LÓ - Ez is "csak" műalkotás, tehát értékelhető, csak nem így. Művészi-alkotói végpont, az biztos. A sort nem töröm meg: 10/! - od.
ÉRZÉKI CSALÓDÁS - Minden összetevő benne van, de a turmix mégsem az igazi. Nézhetőnek így is nézhető. (10/6,5 - od)
QUIEN SABE? - Kár, h. az akciójelenetek nem túl ütősek és Damiani stílusa visszafogott. Okos film jó színészekkel és rendezéssel (10/8 - od)
WINTER'S BONE - Mintha egy backwoods horror az antagonista drámájára koncentrálna... Nem semmi film, pedig kvázi "közönséges". (10/9 - od)
SECRET HONOR - Kádár utolsó beszéde Nixon alakításában. Philip Baker Hall játéka tökéletes, minimum Oscart érdemelt volna. (10/9,5 - od)
MOBIL - L. Cohen variációja saját szkriptjére, A fülkére. Nem rosszabb film és Cohen az igazi sztárja. Egyszernézős, az tény. (10/8 - od)
IDŐZÍTETT BOMBA - Bájosan régimódi akciófilm, tele leendő Oscar-díjas színészekkel. Egynek jó. (10/7 - od)
A KILENCEDIK LÉGIÓ - Gáz, ha egy ennyire komolykodó, pátoszos, hatásvadász film ennyire komolytalan és hatástalan. Olga röhejes. (10/4 - od)
SHORTBUS - Néhány ügyes sokkeffektus és valóban emberi pillanat -- a maradék felesleges, túlzó és üres. W. Allen azért bírná. (10/6,5 - od)
A KIRÁLY BESZÉDE - A rendezés és a színészek kifogástalanok. A többi... Érdekes, de nem éppen 'mély' vagy 'lényeges'. Azért jár a 10/9 - od
IRMA, TE ÉDES - Tündéri kis mese. Kár, hogy nem áll össze jobban, részleteiben erősebb, mint egészként. És kicsit hosszú is. (10/8,5 - od)
A NAGY ZSOZSÓ - Derék dolog, hogy a sztárok is járnak nyaralni, de miért kell közben 'mellesleg' forgatni?! Leírják az adóból? (10/4 - od)
NEM LEHETSZ MINDIG GYŐZTES - Bájosan régimódi kalandfilm. Curtis és Bronson jó kis páros volt. (10/7 - od)
ACÉLMAGNÓLIÁK - A vicces-ríkatós műfajban elég korrekt, hála a jó rendezésnek és a színészeknek. (10/8 - od)
30 NAP ÉJSZAKA - Igen jó horrorfilm. Ebben még a vámpírok is ijesztőek, pedig erre már régóta nem volt példa. (10/8,5 - od)
A BOSSZÚ LOVASA - Kár, hogy a tempója nem jobb valamivel, egyébként egészen kiváló spagetti western. (10/8,5 - od)
VIVA DJANGO - Hill nem rossz, de a komoly szerep annyira nem áll jól neki. Baldi rendezőnek és írónak max. közepes. (10/5 - od)
VAKÍTÓ FEHÉRSÉG - Nézhető, de közben fáj, mennyire elszúrták a remek alapanyagot. Még az akciójelenetek is bénák. Sena monnyonle (10/6 - od)
IGENIS, MINISZTER ÚR! (2. évad) - Hawthorne itt már egy kicsit ripacskodik is, ami kifejezetten jól áll neki és a szerepének.(10/9,5 - od)
AZ IGAZI TÜNDÉRMESE - Korrekt kis (tévé)film lehetne, ha jobban ragaszkodna a valós eseményekhez, és kerülné a giccset. (10/6,5 - od)
A TEST MELEGE - Hát ez nem öregedett szépen. Jónak jó, csak sajnos nem eléggé. Plusz a Kettős kárigény máig durván lenyomja. (10/7 - od)
VÉRSZOMJ - Akár még jó is lehetett volna (ha eredeti nem is), de így éppen csak elmegy. (10/5 - od)
ANAKONDA 2 - Érdekes módon sok szempontból értelmesebb film az első részénél. Ami persze nem sokat jelent. Nézhető cucc. (10/5,5 - od)
ÜRESJÁRAT - Durva, hogy Lumet még nem kapta meg az Oscart. (Kb. évtizedekkel ezelőtt. Iszonyat durva.) (10/9,5 - od)
STIGMATA - Ami jó benne: 3 színész, az alapötlet, és ami már Az ördögűzőben is jó volt. A többi: szar. Videóklipnek még elmegy. (10/4 - od)
SZÉGYEN - Hangulatos, elgondolkodtató tévéfilm. A fiatal színészek egész ügyesek. Esztergályos rendezése-szkriptje is ötletes. (10/8 - od)
MI LENNE, HA? - Émelyítően nyálas és sablonos, de valahol van benne egy jó film, ami néha működik. Carrey jó, de nem eléggé. (10/5 - od)
IGENIS, MINISZTER ÚR! (1. évad) - Elsőosztályú brit szatirikus sorozat, minden szempontból kiváló. Hawthorne alakítása tökéletes (10/9 - od)
VELEM VAGY NÉLKÜLED - Aranyos film, semmi különös, de azért kellően vicces, jók a színészek és van igazságtartalma. 1nek remek (10/6,5 - od)
CSAK BARÁTOK - Viccesnek vicces, de ahhoz nem elég gonosz, hogy igazán vicces (és maradandó) legyen. Faris remek. (10/6 - od)
BAD BOYS 2 - Jobb az 1. résznél, kevesebbet komolykodik. Talán Ron Shelton kellett? Viszont hosszú és Bay se lett jobb rendező. (10/7 - od)
KALANDOROK - Meglepően korrekt kis film. Látszik rajta, hogy író dolgozott a szkriptjén, de a többiek is igyekeztek. (10/7,5 - od)
WATERSHIP DOWN - Egészen kiváló és eredeti brit rajzfilm. Csak a kicsiktől kell távol tartani. (10/9 - od)
ÖREG RÓKÁK NEM VÉN RÓKÁK - A tempója kicsit öreguras, de alapvetően nagyon szerethető és elgondolkodtató kis film. (10/8,5 - od)
BUG - Ez nem Friedkin beteg remeke, hanem egy bizarr trash. Gyenge, de képes komolyan vetetni magát és Dillman alakítása kiváló. (10/5 - od)
KERESZTTŰZBEN - Korrekt akciókrimi, nem ígér sokat, de azt teljesíti. A francia kapcsolat-idézetekért jár a vállveregetés. (10/7,5 - od)
MADE IN HUNGARIA - Bizony, jó is a CSINIBABA... De egyik Fenyőt se kéne gyakran film közelébe engedni. Azért aranyos. Jóakarattal: 10/6 - od
THE BIG GUNDOWN - Nagyon korrekt olasz western. Ha kicsit stílusosabb lenne, még Leone színvonalát is megközelítené. (10/9 - od)
A ZÓNA - Meglehetősen jó cucc, csak éppen az az apró plusz (egy jó sokk?) hiányzik belőle, amitől igazán-igazán jó lehetne. (10/8,5 - od)
HARDWARE - Stílusos sci-fi, de egy idő után átmegy full hülyeségbe. Vicces, még akkor is jól néz ki, amikor éppen csak nézhető (10/5,5 - od)
EGY KOMOLY EMBER - A Nem vénnek való vidék "nagy" (túlértékelt) film lesz, ez "kicsi" (alulértékelt). Ami szopás, mert jobb. (10/9,5 - od)
A DOMB - Woody Allennek igaza van, ez minden idők legjobb amerikai filmjeinek egyike. Csak közben "hidden gem" is, alig ismerik (10/10 - od)
MAKO - Két ok miatt jobb ez a film (valamivel) az átlagnál: 1) nem cápaellenes, sőt 2) az élő cápás jelenetek elég meggyőzőek. (10/6 - od)
A GYILKOLÓGÉP - Norrington rendezésében van potenciál, de a forgatókönyve siralmasan gyenge, sőt, a film pedig szinte unalmas. (10/4 - od)
BLAST OF SILENCE - A narrátor és a zene néha túl sok, a képek mellett egyszerűen nincs rájuk szükség. Egyébként egész jó. (10/8 - od)
THE FUNHOUSE - Andrew Laszlo elvégezte a házi feladatát, de a többiek (beleértve Tobe Hoopert) leginkább csak alibiztek. (10/5,5 - od)
A HÍVATLANOK - Nehéz megmondani, mi hibádzik, de az sem különösebben nagy hiba. Apró hiányérzetem maradt, egyébként remek. (10/8,5 - od)
Z, A HANGYA - Elég hervatag, sajnos. Főleg a Pixar-filmekhez képest, de magában is. (10/6 - od)
ÁLMODJ RÓZSASZÍNT - Ringwald egy kedves tévedés, Spader karizmatikus, de keveset szerepel. Cryeré a film, már ha ez érdem. (10/6,5 - od)
MARADOK HŰTLEN HÍVE - Az önálló betétek kifejezetten viccesek, maga a film kevésbé. A színészek jók, a rendezés korrekt. (10/6 - od)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.