Nemrég összegyűjtöttem a Filmnaplóból mindazt, ami az elmúlt években láttam és osztályoztam (érdemben semmi sem maradt ki, csak az újranézett filmek és 1-2 rövidfilm, esetleg sorozat). És ezt most jól meg is osztom a közvéleménnyel, összes állandó olvasómmal (szia, anyu!).
.
Hogy kinek szánom? Hát mindenkinek, aki örömét leli az értelmetlen dolgokban és perverz hülyeségekben.
.
.
Magyarok, hozzátok beszélek!
A 2009-es (tört)év, fordított időrendben:
ÖRÖK LÁNYOK - Jó ötletek, jelenetek, színészek, de összességében azért ez egy sztenderd "Hurrá, amerikai álom!"-cucc. Egynek jó. (10/7 - od)
FRANCES - Hatásos életrajzi film Frances Farmerről színésznőről. Kicsit hosszú, akad pár felesleges rész, de az alakítások jók. (10/8 - od)
ÁLOM.NET - Ismeritek azt a viccet, hogy a szőke nő filmet készít? Ez a "mű" a poénja. My brain hurts. Medve anyám. (10/minősíthetetlen - od)
HÉT VÉRFOLTOS ORCHIDEA - Ha úgy vesszük, hemzseg a hibáktól, de erről az energia és a stílus eltereli a figyelmet. Jó a zene is. (10/8 - od)
AZ IGAZSÁG ÓRÁJA - Ezért kár, a fals moralizálás, nagy melodráma és sok klisé megfojtja a potenciálisan jó mozit. Egyszerinek: (10/7 - od)
A CSAPDA - Nem tökéletes, de nagyon erős és szerethető mozi "régi" és "új" határáról. A zongoraleckébe is csentek belőle talán.(10/8 - od)
NE NÉZZ VISSZA - Érdekes tévéfilm. Felerész Nem vénnek való vidék, felerész Egy rossz lépés. Sajna többet kíván ennél a sztori. (10/7 - od)
GORKIJ PARK - Korrekt krimi, de sajnos: W. Hurt nem hiteles ruszki, J. Pacula és az operatőr gyenge. Ellenben Lee Marvin rulez. (10/7 - od)
HALÁLOS KÓSZÁLÁS - Ironikus felhangot és művészi kvalitásokat sem nélkülöző thriller a Garde a vue rendezőjétől. Remek. (10/9 - od)
HIDEGTÁL - Dögöljek meg, ha értem, de talán nem is kell annyira nagyon érteni. Így jó, ahogy van. Mint a Blier-filmek többnyire. (10/8 - od)
A VADÁSZ ÉJSZAKÁJA - David Lynch 9 évesen már rendezett, Charles Laughton álnéven. Kár, hogy azóta se éri utol magát nívóban. (10/10 - od)
EMBER A MAGASBAN - A film jó, de a "hős" nekem picit Herzog medvebarátját juttatja eszembe, ami azért nem teljesen pozitív. (10/8 - od)
WERCKMEISTER HARMÓNIÁK - Odaszab. (10/9 - od)
VISSZAVÁGÓ 'DC' - Hát ez sajnos nem sokkal veri az eredetit, pedig tényleg más. A Point Blankhez képest meg főleg műmájer. (10/6 - od)
SÁTÁNKA - Adam Sandler és a cameo-kommandó egy nagyon furcsa vígjátékban. Ami azért inkább rosszul furcsa, mint jól. (10/4 - od)
THEY ALL LAUGHED - Bogdanovich romantikus hangulatban. Túl sok zene és kevés poén majdnem 2 órához, de egyébként rendben van. (10/8 - od)
SZENT IVÁN NAPJA - Nem rossz, de sajnos nem elég maró, és a végére valahogy súlytalanná válik. Kár. (10/6 - od)
A HOLLÓ - Cure-klip filmnek álcázva. Nem is rossznak. (10/7 - od)
A HULLAÉGETŐ - Tízpertíz. (10/10 - od)
JOHNNY HAMLET - Érdekes-értékes Shakespeare-átirat. Hamlet ezúttal aktívabb az orvosi szénnél, de sajnos kaszkadőrködik is. (10/8,5 - od)
VALAMI AMERIKA 2 - Jó ez, jó ez, csak nem eléggé, nem eléggé. (10/7 - od)
BUCKAROO BANZAI - A folytatás, aminek nincs első része. 1 rész fejvakarás, 1 rész bosszankodás, 1 rész szórakozás. Meg az unalom.(10/4 - od)
DARK CITY - Sokat akar a szarka, de nem elég eredeti. Kár, a jó film is ott van valahol, csak Proyas ritkán engedi a fényre. (10/7 - od)
MDC - A Terminátort kizsebelő befejezéstől eltekintve ez egy jó, stílusos, de visszafogott kosztümös horror Argento műhelyéből. (10/7 - od)
CONSTANTINE - Babaarcú Neo mint cinikus démonvadász? Háppersze... Ez a világ néha nagyon nem működik filmen. Értsd: röhejes. (10/6 - od)
LA PRETORA - Fulci szexvígjátéka a gyönyörű Edwige Fenech-el. Edwige sokat meztelenkedik, a poénok ülnek, mi kell még? (10/9 - od)
DOOR TO SILENCE - Fulci hattyúdala. Semmi gore, se nagy meglepetések, de valahogy bejött. Néhány apróságért kár. (10/8 - od)
HELL'S GATE - Umberto Lenzi barlangos horrorja. Hát nem egy Descent. A "trükkös" befejezés miatt külön levontam egy pontot. (10/3 - od)
GYILKOS ROCK - Pop & giallo Fulci style. Messze nem a mélypont, de Keith Emerson zenéje megöli a filmet. Kár, néha egész jó. (10/6 - od)
FARKASVÉR - Lucio Fulci Fehér agyar-feldolgozása. Korrekt gyerekfilm, de azért a rendező sem tagadta meg önmagát. (10/7 - od)
AZ ELCSERÉLT GYEREK - Visszafogott, mégis hatásos horror Peter Medaktól. Talán nem a 6. legijesztőbb, Marty, de mindenképpen jó. (10/8 - od)
PRIME CUT - Az Empire szerint a 14. legjobb "ismeretlen" gengszterfilm. Igaz lehet. Nem jóízlésben fogant, de egyébként ütős. (10/8 - od)
ANANÁSZ EXPRESSZ - Két órához kevés a sztori, de amikor éppen nem fárasztó, nagyon vicces. Kicsit feszesebb, és remek. (10/8 - od)
TERMINÁTOR: MEGVÁLTÁS - Így múlik el a Gloria Mundy. Connornak esélye se lenne, ha T-k tényleg ölni akarnának. Az akció okés. (10/5 - od)
ÉGETŐ BIZONYÍTÉK - Coenék öregszenek: bőbeszédűek és gyengül a ritmusérzékük. Még talán felülvizsgálom, de most picit csalódtam. (10/7 - od)
A KÍGYÓ ÉS A SZIVÁRVÁNY - Craven és Pullman igyekszik, de a forgatókönyv sokszor ellenük dolgozik. Kár, részeiben erős mozi. (10/6 - od)
ÉLETHALÁLHARC - Luc Besson nagyfilmes bemutatkozása nem mindig köti le a figyelmet, de összességében erős munka. (10/8 - od)
A HENTES - Kifejezetten lassan építkező, de hatásos és elgondolkodtató Chabrol-mozi. (10/9 - od)
SYMPATHY FOR THE UNDERDOG - Nem leszek addikt, de azért korrekt cucc. Nyers akciójelenetek + A vad banda fináléja. Így jó. (10/8 - od)
A LOVAKAT LELÖVIK, UGYE? - Hibátlan. (10/10 - od)
A JELÖLT - Remek politikai szatíra az amerikai választási kampányok hátteréről, dokumentarista stílusban. Máig érvényes. (10/9 - od)
THE KRAYS - Peter Medak erőteljes portréja a pszichotikus angol gengszterikrekről. Nagyon jó cucc, de érezhetően lehetne jobb. (10/8 - od)
IN A GLASS CELL - Spanyol thriller beteg alaphelyzettel: pedofil náci sorozatgyilkos vastüdőben. Hatásos, de lapos. (10/5 - od)
A KÉPLET CSAPDÁJA - Jó, ez, jó ez, de valahogy nem az igazi. Talán Campbell Scott miatt. Nem tudom. Újra kell nézni majd. (10/7 - od)
VÉRZŐ OLAJ - Sajátos "prequel": Aranypolgár - Az első generáció. PTA-t eddig is bírtam, de most már kifejezetten. Remekmű, na. (10/9 - od)
ACE IN THE HOLE - Látszólag cinikus, valójában nagyon is reális és máig érvényes szatíra a médiáról Billy Wilder-től. (10/10 - od)
A 13. HARCOS - A gyenge kezdés után egész korrekt 7 szamuráj-átirat lett belőle. Látszik, hogy nem 90 percesnek szánták. (10/7 - od)
AZ ÜZLET AZ ÜZLET - Paul Verhoeven debütje, egy szolid szexkomédia. Érdekes, mennyire jól rendez vígjátékot (is). (10/8 - od)
RÉMÜLET A SZÍNPADON - A híres "rossz flashback" nem ront a filmen, Jane Wyman és a néhol erőltetett cselekmény igen. (10/7 - od)
AZ ÁRULÓ - Még egy Melville-remekmű. A logika itt-ott hibádzik és elsőre kicsit túlkomplikált a sztori, de egyébként gyönyör. (10/9 - od)
AZ AMERIKAI BIRODALOM BUKÁSA - Nem mindig filmszerű, de egyébként remek szatíra, a Barbárok a kapuknál előzménye. (10/8 - od)
DURR, DURR ÉS CSÓK - Nagyon bejött, pedig főleg a tempó fedi el a hibákat. Másodikra nem üt majd ekkorát, de elég jópofa. (10/8 - od)
ROSSZ IDŐZÍTÉS - A folyamatos dekódolási kényszer miatt kicsit fárasztó, néhol egyenetlen, de emlékezetes Roeg-opusz. (10/8 - od)
GOOD TIMES - Friedkin debütje, egy Sonny & Cher vígjáték. Aranyos camp, néha működik, néha nem. Van amiből nehéz várat építeni. (10/5 - od)
BECSTELEN BRIGANTYK - Meglehetősen rendben volt minden szempontból. Talán 10/10-es, csak még túl szigorú vagyok. (10/9 - od)
THE HEARTBREAK KID - Az AGYŐ, NAGY Ő! eredetije: nagyságrendekkel jobb és egész más. Jófajta fekete humor és remek alakítások. (10/8 - od)
AGYŐ, NAGY Ő! - Lagymatag és erőltetett. (10/4 - od)
GYÓNTATÓSZÉK - Törekvő kanadai thriller, benne Hitch és a Meggyónom. Kár, hogy néha lassú, gyakran zavaros és túl sokszor fals. (10/6 - od)
SZAHARA - Az amerikai faszagyerekeken nem fog a golyó, viszont ötösük volt töriből és gyúrtak is a könyvtárban. Medve anyám. (10/4 - od)
CHILDREN SHOULDN'T PLAY WITH DEAD THINGS - Lassú, de néha egész kreatív low-budget zombivígjáték. (10/6 - od)
MÁSODIK NEKIFUTÁS - Nem hibátlan, de így is közel tökéletes Melville-remekmű. (10/9 - od)
HALLOWEEN III - Harmatgyenge Halloweenes Horror, Mínusz Michael Myers. Értelmetlen És Érdektelen Égés. (10/4 - od)
SAINT JACK - Kár, hogy a rossz hangminőség és az akcentus miatt lemaradtam néhány dologról, akkor talán 10/10-es lenne. (10/9 - od)
NEVETSÉGES NAPÓLEON - Jól sikerült lúzervígjáték, kb. Jim Jarmusch keresztezése az Amerikai pitével. Kezdetnek nagyon erős. (10/8 - od)
I SPIT ON YOUR GRAVE - Végtelenül gyenge és bugyuta, de helyenként ötletes/hatásos rape 'n' revenge film. (10/3 - od)
ESZEMENT FREDDY - A valós filmek halmazán nem értelmezhető, de dadaista kísérletnek figyelemreméltó. A zene jó, 1-2 poén elmegy. (10/2 - od)
OSSESSIONE - Visconti debütje 67 év alatt sem tudott megöregedni. Ez hány mai magyar filmre lesz igaz? (10/9 - od)
GOYA KÍSÉRTETEI - Nem hittem volna, hogy ennyire be fog jönni, aztán tessék. Közel tökéletes. (10/9 - od)
A KÍMÉLETLEN - Delon rendezőnek ugyanakkora pozőr, mint színésznek. A legnagyobb meglepetés a filmben, hogy nem hal meg a végén. (10/4 - od)
EMLÉKSZEL DOLLY BELLRE? - Elsőfilmnek nagyon erős, ettől eltekintve viszont kicsit sok benne az Amarcord. (10/8 - od)
BÁRSONYOS BŐR - Ilyen lenne egy "gyengébb" Truffaut-film, ami meg is bukott annak idején. Na ja. (10/10 - od)
SZABOTŐR - Jószándékú, kedves, szerethető, de túl naiv Hitchcock-kémmese. A rendezés mindenesetre remek. (10/7 - od)
BASKET CASE - Gyenge, de kreatív és szerethető nullbudget horror. Peter Jackson ugyanebből csodát művelt, ld. Bad Taste... (10/5 - od)
ZOMBIK TAVA - Rossz filmnek 10/10, ami önmagában pontot ér. Óriási nagy LOL ez a "film". (10/2 - od)
MIÉRT ÖLNEK MEG EGY BÍRÓT? - Kicsit zavaros, de nézhető politikai thriller Damianitól. (10/6 - od)
AZ ÉPÍTÉSZ HASA - Ez eléggé rendben van, pedig Greenaway nem különösebben nagy kedvencem. Dennehy játéka nagyon jó. (10/8 - od)
BODY BAGS - Szerethető, de nem túl erős epizódokból álló horrorantológia. A poénok és cameók pluszpontot érnek. (10/6 - od)
HARPER -- CÉLPONTBAN - Nagyon korrekt modern noir Ross MacDonald regényéből. Paul Newman és Conrad Hall óriási veszteség. (10/9 - od)
A BETÖRÉS - Semmi különös, "csak" egy jó film igazi emberekről, akik betörnek. Reynolds, Sayles, Forsyth, Siemaszko jó formában. (10/8 - od)
FÉRFISZENVEDÉLY - Ez pont így tökéletes. (10/10 - od)
PISZKOS JÁTÉK - Igazán remek film, A piszkos 12-től teljesen függetlenül. (10/9 - od)
MEZÍTLÁB A PARKBAN - Nagyon oldszkúl cucc, de abból a legjobb fajta. Kár, hogy leül a vége. Neil Simon azért érti ezt a műfajt. (10/8 - od)
WITHNAIL & I - Sztorija az nincs, de egyébként tündéri. Jó jelenetek, vicces karakterek, emlékezetes poénok. Merem ajánlani. (10/8 - od)
ADMIRÁLIS - Történelmi lányregény a giccsesebb fajtából, de nagyon profi. Az oldszkúl Hollywood Oroszországba költözik? (10/6 - od)
TORTA - Mint egy Guy Ritchie-film humor, fókusz és feszültség nélkül. GR a Spílerbe lopott innen, de az se volt nagy cucc. (10/5 - od)
MINDENT ÉVÁRÓL - Kicsit oldszkúl, de jól áll neki. Viszont a téma (gátlástalan törtetés) időszerűbb, mint valaha. (10/9 - od)
DEEP BLOOD - J. D'Amato kb. 25 dollár büdzséjű, indiánmítoszos (!) Cápa-klónja. Sokszor nagyon rossz, de főleg unalmas. Sajnos. (10/2 - od)
FÉRFITÁRSASÁGBAN - Kicsit sok a szöveg, de maga a film kemény, kíméletlen, jó. (10/8 - od)
THE DEVIL'S REJECTS - A maga nemében erős, csak sajnos ez a "maga neme" nem túl erős valami önmagában. Azért kellemes(en beteg). (10/7 - od)
WATCHMEN: AZ ŐRZŐK - Ez így néhol zavaros és logikailag vitatható, de az eredetit nem ismerem, és összességében bejött. (10/8 - od)
ICHI, THE KILLER - Bugyutaságig öncélú exploitation? Igen. Komoly dráma az emberi lélek sötétjéről? Igen. Csoda, de működik. (10/9 - od)
TÚL A BARÁTSÁGON - Érdekes sztori, jól elmesélve. Ami azért nem kevés. (10/9 - od)
NOÉ BÁRKÁJA - Jószándékú tévedés. Nagy kár érte, tényleg. (10/5 - od)
GENGSZTEREK GENGSZTERE - Az első fele nem kötött le igazán (sablonok tömege), de a végére feljavult, lett súlya. (10/8 - od)
PARANOID PARK - Az Elefánt jobb, Larry Clark szórakoztatóbb. Van Sant a tehetsége ellenére túl sokszor mer unalmas lenni. (10/7 - od)
WHO CAN KILL A CHILD? - Emlékezetes spanyol filmecske felnőttekre támadó gyerekekről. Amilyen jó, olyan ismeretlen. (10/9 - od)
A HÍRES RON BURGUNDY LEGENDÁJA - Will Ferrell jó, a filmjei kevésbé. Most is sok a vicces karakter, de kevés az igazi poén. Kár. (10/7 - od)
Z, AVAGY EGY POLITIKAI GYILKOSSÁG ANATÓMIÁJA - Politika, akció, fekete humor és sok duma tökéletes keveréke. (10/10 - od)
A LÉNY - Aranyos, aranyos. Volt jobb, volt jobb. Henstridge azért megér egy mesét. (10/6 - od)
THE NINTH CONFIGURATION (1980) - Kétszer néztem meg egy héten belül, de kedvem lenne újra. Ebből még lesz cikk is. (10/10 - od)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.