A tüdőgyulladás kevés dologra jó, de filmet nézni... hát ideálisnak azért mégsem mondanám, maradjunk abban, hogy arra még pont megfelel. Vigyázzanak magukra, Drága Olvasók, nekem egy csúnya tüdőgyuszi dobta meg az augusztusi-szeptemberi filmfogyasztásomat (alább kb. a Nagy haltól a Vakációig).
Pedig nem is dohányzom!
(sokat)
ADIOS [ISTEN VELED], SABATA - Zapata-westernné átdolgozni az első részt jó ötlet volt, viszont Brynner túl merev és komoly az amúgy is pótolhatatlan Van Cleef szerepében. 1ébként ld. korábban: lájtos, de stílusos western jelentős élvezeti értékkel, jó epizodistákkal (10/7,5 - od)
ATYAI POFONOSZTÓ - Szegény Bud is felült volna a Don Matteo-vonatra, ám csak 1 alkalommal kezelték a jegyét. Ez a bukott pilot tökig van zsúfolva mindennel, de lapos és érdektelen, ahogy Deodato rendezése is. Bud dalai emlékezetesek, koncerttel jobban jártunk volna. (10/4 - od)
FOTÓ HÁBER - Élvezetes, de távolról sem lenyűgöző kémthriller/krimi. Operatőr, rendezés, vágás, színészek, minden szépen működik, de ma már szinte érdekesebb a sztorinál, hogy kik és hogyan cameóznak (akár önmagukat játszva) a filmben, bőven megelőzve ennek divatját. (10/8 - od)
STOP MAKING SENSE - Nem hiszem, hogy láttam valaha jobb koncertfilmet, pedig nem vagyok nagy Talking Heads-fan, csak kicsi. Most talán leszek! Az érdem távolról sem csak a zenészeké, a filmesek is nagyon odatették magukat, Demme koncepciója egyszerűségében zseniális (10/9,5 - od)
80 HUSZÁR - Ezt vmivel korábban láttam, de innen kimaradt, és nem véletlenül jutott eszembe: remek történelmi kalandfilm / politikai allegória. D. László Cannes-ban ugyan soha semmilyen díjat nem kapott, de erre az alakítására bizony okkal lehet büszke, tényleg kiváló (10/9 - od)
SZÜLETETT AMERIKAIAK - "Régen láttam ilyen bugyuta amcsi akciófilmet..." - gondoltam volt, aztán beugrott, hogy ez a film leginkább finn, nem amerikai. Mindenesetre Renny Harlin karrierjét nem véletlenül dobta meg, a kevés pozitívum kb. mind a rendezéshez kapcsolódik. (10/4 - od)
A 99. PARAGRAFUS - Remek kombiációja/variációja/update-je lehetett volna A 22-es csapdájának és a MASH-nek, de sajnos az alkotók végül a hollywoodi klisékhez ragaszkodtak. Nem rossz, hála a színészeknek, de a gejl részeket ők sem tudják feledtetni. Kihagyott ziccer. (10/7 - od)
SHOCK WAVES - A nácizombis horror alműfajának egyik alapvetése érdekes módon nem igazán trash, hanem egy olcsó, de relatíve igényes és gore-mentes produkció jó színészekkel és rendezéssel. Némi gondolkodás után: (10/8 - od) Minden más itt elolvasható: http://deliriahungaria.blogspot.com/2018/10/shock-waves-1976.html …
GYILKOS VAGYOK - Az X polgártárs és A martfűi rém után újabb árnyalattal gazdagodik a "sorozatgyilkos a létező szocializmusban" téma színpalettája. A lengyel megfejtés hangulatos, hatásos, és egy idő után nem a nyomozásra, hanem a kételyre fókuszál, ami elég eredeti (10/8,5 - od)
UTÓPIA - A legnagyobb érdeme a szegény Stan és Pan utolsó filmjének, hogy ihletőforrása lett a Kincs ami nincsnek és a Nyomás utána kézevős jelenetének. A két zseni jól láthatóan öreg és beteg, az anyag, amivel dolgozniuk kell, gyengus, de pár jó poénjuk azért akad. (10/4 - od)
A NINDZSA SZÍNRELÉP - A nagybajszú Franco Nero kb. annyira nindzsa, amennyire - szakállal - Árpád vezér volt, a cselekmény bárgyú, az akciójelenetek fantáziátlanok, a zene gyenge, és még idióta hangeffektek is büntetnek. Van némi élvezeti értéke (retró stb.), de ennyi (10/3 - od)
A FELOLVASÓ - A színészek kiválóak, a látvány elsőosztályú, a történet is felvet izgalmas kérdéseket, de a végeredmény inkább csak részleteiben hozza azt, ami (valószínűleg) sikerré tette a regényt. Oscarra gyúró, ízléses hollywoodi dráma kevés saját ízzel/bűzzel. (10/7,5 - od)
WANDA, THE WICKED WARDEN - Meglepően szórakoztató és jó tempójú "4. rész"; igazi katalógusa a perverzióknak, viszont (és szerencsére) teljesen komolyanvehetetlen. Franco ezt ügyesen hozta össze, nem mindig sikerült neki. Filmnek 5, szórakozásnak 8, átlagoljunk: (10/6,5 - od)
A SÁTÁN KUTYÁJA (1978) - Ez a közutálatnak örvendő vígjáték tényleg nem valami jó, de a gyűlölet inkább az elvárásokkal magyarázható (az angol komikusok legjobbjai küzdenek a viccekkel), mint a tényleges nívótlansággal. Tűrhető komédia közepes-gyenge jelenetekkel. (10/5,5 - od)
VÁMPÍROK HAVANNÁBAN - A sztori lehetne kevésbé zsúfolt (valószínűleg a koprodukció átka), de a humor, a karakterek így is eladják a filmet. Tképpen a mi Macskafogónk kevésbé aprólékosan animált (szándékosan karikatúraszerű) közeli rokona ez, remek retró szinkronnal. (10/9 - od)
TÁVOL ÉS MÉGIS KÖZEL - Poézisből ide már kevesebb jutott, de a játékidő-szövegelés arány ezúttal sem az igazi (sőt), és hát a varázs sem ugyanaz... Nem rossz azért, de sem túl érdekesnek, mélynek, vagy szórakoztatónak nem mondható. Mindből jut vmennyi, csak nem elég. (10/7 - od)
BERLIN FELETT AZ ÉG - Vagy a szöveg(elés), vagy a játékidő, vagy a költészet, vagy ezek tetszőleges kombinációja volt nekem kicsit sok, miközben a film hatása tagadhatatlan, számtalan szempontból mesteri alkotás (emeljük ki azért a képi világot). Ez így most "csak": (10/8,5 - od)
GREYSTOKE - Az adaptáció komolysága csak aláhúzza, mennyi minden nem stimmel a Tarzan-legendával. Tudom, széllel szembe hugyozok, de Tarzan is olyan, mint Batman, nem érdemes átrángatni a valóságba, röhejes lesz. A próbálkozás azért lelkes, de a végeredmény felemás (10/7,5 - od)
CAFÉ SOCIETY - Ez nem éppen egy T. Williams-átdolgozás, az alapul vett Herbert Ross-film bőven felejthető (ő Allent is rendezte...), de ettől még lehetne a végeredmény akár vicces is. Nem eléggé az. Nézhető (sőt, a képi világ egyszerűen gyönyörű!), okés és... ennyi. (10/7,5 - od)
IDEGENEK VELENCÉBEN - Nem tudnám megmondani, mire ment pontosan a játék, de nem is számít. Schrader talán leghangulatosabb és -stílusosabb rendezése ez, a misztikum nem csúnya lyukakban nyilvánul meg, a színészek teszik a dolguk... Lehet, de nem _kell_ agyalni rajta (10/8,5 - od)
AZ ELTŰNTEK - Nem lettem nagyobb Ron Howard-fan, de ami jó, az jó, és ez jó. Ha már update-elni kellett (kellett?) Az üldözőket, hát inkább így (tisztelettel, okosan), mint máshogy. A színészek kiválóak, és még csak az sem zavaró, hogy meglepetésből azért nincs sok. (10/9 - od)
A NAGYROZSDÁSI ESET - Harapósnak vagy vitriolosnak éppen nem mondható ez a szatíra, erősen hajaz a 30-as évek komédiáira és a pl. a korabeli olasz vígjátékokra is, de nem baj, az élvezeti értéke elég magas, nem utolsó sorban a rendezésnek köszönhetően. Minőségi móka (10/8,5 - od)
AZ UTOLSÓ NYÁRON - A nagy generáció dögkeselyűi a rendszerváltás után verik az Ördög feleségét. Mennyi érdekes, jó dolog van, pontosabban LEHETETT VOLNA ebben a filmben, de a forgatókönyv, a párbeszédek, némelyik színész... Hol van Bereményi, amikor szükség lenne rá? (10/6 - od)
BUTASÁGOM TÖRTÉNETE - Kimondottan szellemes régimagyar vígjáték, színészfilm remek színészekkel, de az igazi érdem talán nem is az övék (vagy a biztoskezű rendező Keleti Mártoné), hanem Gyárfás Miklósé íróé. Akár izgalmas remake-alapanyag is lehetne. (10/8,5 - od)
ISTENEK FEGYVERZETE 2. (újra) - Egy folytatás, ami csúnyán lefőzi az első részt, és még a mintául szolgáló Indiana Jones-mozik némelyikét is (közelebb is áll hozzájuk az előzménynél). Ritka szórakoztató egy mozi, ilyet még Channek sem sikerült összehozni túl gyakran. (10/9 - od)
HADAK ÚTJÁN - Megejtő szépségű eposz sok jó emberről, akik ugyanabba a lóba lesznek szerelmesek. Persze plátóian. Meg van ott egy csúnya háború is. Hátnemtom. Mesének végül is aranyos, Spielberg sem lett dilettáns öregkorára, de azért... na. NA! Nekem ez komolytalan. (10/6 - od)
KOPASZ TIGRIS - Ez tényleg a Rémült rohanás (minden bizonnyal engedély nélküli) remake-je, ráadásul még némi Spencer & Hill-felhang is érezhető rajta. Régen láttam az alapfilmet, de élvezeti értékre hasonlónak tűnnek. Jó móka vasárnap estére! (10/8 - od)
ALICE A VÁROSOKBAN - A "road movie szigorú kiscsajjal" alműfaj királya még mindig a Papírhold, de azért Wenders is érzi a témát. Kár, hogy a (szándékolt, de kicsit modoros) enerváltság néha ráül a filmre, és 1-2 párbeszéd is erőltetettnek tűnik. Robby Müller -- RIP! (10/8,5 - od)
ASTERIX, A GALL - Szigorúan gyerekfilmnek simán vállalható, főleg ha azzal is számolunk, hogy eredetileg a tévének készült és Goscinny-ék benne sem voltak a tényleges alkotói munkában. Úgy rémlik, a későbbi részek sokkal viccesebbek, "felnőttesebbek", jobban animáltak (10/8 - od)
TREZOR - A zongoraszóra előadott 3 perces átnevelés/-térés és a duplán rózsaszín (+ sztem történelmileg is hiteltelen) befejezés nem az összes hibája ennek az amúgy élvezetes tévéfilmnek, csak ezek fájtak a legjobban. Nem kell a giccs, az Örök télbe se kellett volna. (10/8 - od)
TŰZOLTÓ UTCA 25 - Még egy film, ami izgalmasan csatlakozik rá az álmok világára, de bármennyi rémség is van benne (nyilasok, komcsik), távolabb nem is lehetne a spektrumon a Hellraiser 2-től. Költői, hangulatos kis mozi "rendes" sztori nélkül, csodálatos arcokkal. (10/9 - od)
HELLRAISER 3 - Egészen más, mint a második rész, konkrétabb, direktebb, pörgősebb, humorosabb (kommerszebb), de összességében ugyanolyan szórakoztató. Pár jelenetet azért kihagytam/átírtam volna. Amilyen izgalmas ez a mitológia, annyira nehéz ügyesen "fejleszteni". (10/8 - od)
MIT CSINÁLTÁL A HÁBORÚBAN, PAPA? - Nem egy Kelly hősei, de azért bőven élvezetes (és kb. vértelen) háborús bohózat. Coburn jól hozza a szerepét, ahogy a jóval harsányabb stílust képviselő Shawn is, de nem maradnak le a többiek sem. Bájos, mókás, szórakoztató. (10/8 - od)
HELLRAISER 2 - Ennél a horrornál tényleg van értelme "rémálom-logikát" (és rémálmokat) emlegetni, és ahhoz képest, hány éves + mennyit fejlődtek időközben a speceffektusok, elég kemény és hangulatos tudott maradni. Nem mintha akkora vmi lenne, de most kb. betalált. (10/8 - od)
HOL VOLT, HOL NEM VOLT - Nem sikerül megfejtenem, mire gondolt a költő (író-rendező), de nem is nagy baj, ez a fura mese alapvetően így is működik; a gyerekszereplő alakítása remek, Ragályi operatőri munkájáról nem is beszélve. A Túszdráma azért erősebb mozi. (10/8 - od)
A MEGNEVEZHETETLEN - Gyenge szörnyes slasher, még a(z al)műfaj nem túl magas átlagszínvonalát is alulmúlja. Kisszámú pozitívumai között említhető, hogy mintha az író-rendezőnek legalább lett volna vmi elképzelése Lovecraftről. A feltámasztott így _még_ jobbnak tűnik. (10/3 - od)
CSICSKA - Hiteles, felkavaró rövidfilm egy (sajnos) létező problémáról. Egyszerű, letisztult, minden szempontból elsőrangú. És a Pánikkal ellentétben teljesen egységes, úgyhogy talán mégis érdemes Tillnek a forgatókönyvvel is bíbelődni (az új filmjét még nem láttam). (10/9 - od)
PILLANGÓHATÁS - Kutcherrel nincs gond, a filmben is lettek volna lehetőségek, de valami nem jött össze. A sztori elég nyomasztó, mégis tinglitangli thriller a végeredmény, amit a tragédiák ellenére is nehéz komolyan venni. Plusz a koncepció is tele van lyukakkal. (10/6,5 - od)
FÉLÉNK EMBEREK - Az 1. fele sajnos nem vonja be igazán az embert (bár Menges már ott is remekel), a 2. viszont méregerős. Érdekes módon a southern gothic-nak nem áll rosszul, hogy egy orosz rendező piszkálja (francia forgatókönyvíróval). A színészek is kiválóak. (10/8,5 - od)
PAPPA PIA - Oly sok mindent lehetne írni erről a filmről... És szinte semmit sem érdemes. Pár szereplőért és poénért kár. A többi olyan kínos, mint az önfeledten Neotont éneklő Nagy Feró (már se csalogány, se csótány, max csuka). Szomorú ez a zenés vígjáték, tragikus. (10/2 - od)
FOUR FLIES ON GREY VELVET (újra) - Nem éppen Argento legjobbja, de azért a legrosszabbjától is messze van. Stílusos, szórakoztató thriller, amiből valahogy hiányzik az igazi átütő erő. Érdemes a Shameless-féle felújított verziót (újra)nézni. (10/8 - od) http://deliriahungaria.blogspot.com/2012/06/four-flies-on-grey-velvet-1971.html …
RETTEGÉS - -ből nincs vmi sok a filmben (üzenete: "A lányod fiúja tényleg egy pszichopata!"), de a home invasion a végén egész pofás. Amúgy tehetséges arcok robotpilótán előadott thrillere: jónak nem jó, de nézhető. És Foley még mindig / már megint egy rejtély. (10/7 - od)
AZ ÖREG - Jól emlékeztem, jó film ez, több is megmaradhatott volna belőle. Pár (technikai) részlet nem az igazi (zenehasználat, egyes jelenetek világítása), de a színészek, a forgatókönyv, a rendezés szinte egységesen kiváló. Lehetne sokkal nagyobb nimbusza is. (10/9 - od)
JÖJJ ÉS LÁSD! - A maga módján nem kevésbé hatásvadász, mint egy gátlástalan amcsi blockbuster, éppen csak művészi erőben és nagyságban van különbség (a blockbusterek persze nem is ezt célozzák). Megrázó, felkavaró élmény, nem véletlenül említik a legnagyobbak közt. (10/9,5 - od)
RONCSFILM (ezredszerre) - Ez nem tud öregedni, sőt, éppen olyan aktuális, mint anno. Ami fáj. (10/10 - od)
S.O.S. LOVE - AZ EGY MILLIÓ DOLLÁROS... - Már az első rész sem volt éppen jó (sőt), de a folytatás szinte minden ízében kínos és fájdalmas. Nem 1 Kis Vuk vagy http://xn--lom-dla.netálom.net , de azok amúgy is külön ligában játszanak. Borzalmas. Még épp filmnek tűnik, ennyi. (10/1,5 - od)
A POKOL BAJNOKA - A Schindler és a Saul alaposan átrendezte, ahogy az ún. Auschwitz-filmekre gondolunk, de azért egyik sem számít "origónak" (ha van olyan). Young és a színészek szépen teljesítenek, de a zene gyenge és látszanak az alacsony költségvetés nyomai is. (10/8,5 - od)
FLASH GORDON - Hodges szépen levezényelte, ez a képregényfilm tényleg annak is tűnik + van humorérzéke, öniróniája. Minden mással akadnak gondok, sőt, az önirónia sincs jelen következetesen. Fárasztó, na, néha még idegesítő és unalmas is, nem találták ki elég jól. (10/6 - od)
HOTEL HELL VACATION - Chevy már sohasem lesz a régi, ahogy Vegas óta a Vakáció-sorozat sem, de nincs is ezzel semmi baj (+ Helms Vakációja gyógyír). Ez a rövid-(és reklám)film egész jó is lehetne, ha a rendezés nem annyira lelketlen. Csak némi odafigyelésen múlt... (10/7 - od)
DANNY COLLINS - Pacino már nem kap sok jó szerepet (vagy ha mégis, a film radar alatt marad), de szerencsére akadnak kivételek. Ez egy olyan dramedy, ami kivételesen tényleg 1szerre megindító és vicces, bár egyik sem _nagyon_. Azért lehetne (el)ismertebb, megérdemli. (10/8 - od)
OSZTÁLYTALÁLKOZÓ - Ugyanolyan osztálytalálkozó, mint bármelyik, csak éppen itt hazai film- és színpadi sztárok találkoznak, 1-2 kivétellel. Az egyik kivétel maga a rendező, aki amúgy vágó lett. Kár, hogy ez a sztori elsikkad, lett volna még anyag ebben a doksiban. (10/8,5 - od)
JELENETEK EGY HÁZASSÁGBÓL - A remekmű az remekmű, még moziváltozatban is: sűrű, fájdalmas, igaz. Kár, h. azért látszanak a tévés gyökerek (néhány jelenet rádiójáték is lehetne, igaz, a színészek olyankor is remekelnek). Ez is kapudrog Bergmanhoz, de csak a F&A után. (10/9 - od)
THE PREDATOR - A RAGADOZÓ - Jól szórakoztam rajta és sztem kifejezetten jó ötletekkel van tele, szerencsére csak felületesen nevezhető a sorozat Alien: Covenantjének. Ezzel együtt is... Nem az igazi. Black hagyhatta volna másra a rendezést + hol volt a dramaturg?! (10/7 - od)
CLINT EASTWOOD TITKOS ALB. - Eastwood nem 1 jellembajnok, tudtuk, de ennél azért jobb, alaposabb és kevésbé csapongó "leleplezést" érdemelne. Kapunk életrajzi gyorstalpalót, nőügyi beszámolót, végül a New York-i entellektüelek véleményét... Miért is? Fura, lapos doksi (10/7 - od)
VASEMBER 3 - Amennyire nyögvenyelős volt a 2. rész, annyira laza a folytatás. Nem hittem volna, hogy Shane Black ideális író-rendezője egy képregényfilmnek, de neki ez is jól áll, és még a mániáit is megtartotta. Nagyon szórakoztató mozi, megérdemelt a sikere. (10/9 - od)
SZENVEDÉLY (Bergman) - Sokkal "barátságosabb" a Personánál (nem nagy kunszt), viszont nem is lő olyan magasra. A rejtélyekkel, kihagyásokkal együtt is jóval egyszerűbb, ember(közel)ibb: magányos emberek küzdenek, szenvednek. A színészek kiválóak, az operatőr remekel (10/8,5 - od)
VASEMBER 2 - Ritkán látni ennyire nemes, elkeseredett küzdelmet azért, hogy pár konfliktus-szerűséggel kitöltsenek egy kétórás filmet. Aminek a végén a Nagy Ellenfelet legyőzni nem sokkal nehezebb, mint máskor az utcai vagányokat. Szórakoztató, látványos, ezt megadom. (10/7 - od)
THE RINGER - Már-már zseniális rövidfilm a marketing(esek)ről, a fiatalokról, a fiatalokat célzó marketingről stb. A legdurvább az, hogy közel 50 év alatt a lényeg alig változott. Jeff Lieberman (Suirm, Blue Sunshine) komoly tehetség, túl kevés lehetőséget kapott. (10/9 - od)
PERSONA - Érdekelne, Bergman tényleg annyira értett-e a női lélekhez, mint a filmhez. Mert utóbbival eladja előbbit, ez nem kérdés, de éppen emiatt nem tudom, tényleg annyira érezte-e a témát, vagy "csak" nagyon érdekelte... Namind1. Mindenesetre ez egy nehéz remekmű. (10/9 - od)
VAD LOVAK - A regényhez képest csak egy képeskönyv néhány erős jelenettel, de Sally Menke (RIP!) így is csodát tett, amikor lerövidítette a rendezői verziót. Ami pedig egy nagyon erős film lehet, kár, hogy ezt már talán sosem tudjuk meg. Még a romjai is értékesek. (10/8 - od)
VAKÁCIÓ - A f*s Másnaposok szinte kulturális jelenség lett, ez a film pedig közutálat tárgya... Ezt se ma fogom megérteni. Ritka szerethető remake/reboot/folytatás sok jó poénnal, szimpi szereplőkkel, de igazi átütő erő nélkül. Plusz fél pontot adtam a lelkesedésért (10/8,5 - od)
CSAK LAZÁN - Valószínűleg jobban tudnék haragudni erre a filmre, ha nagy hatással lett volna rám anno a Szóljatok a köpcösnek! (nem, bár tetszett), vagy sértene minden, ami a Ponyvaregényen élősködik (szintén nem). Írójához méltatlan, de szórakoztató tinglitangli. (10/7 - od)
RIDEG MENNYORSZÁG - Horrormentes zombifilm, ami valójában romantikus dráma és (a vége felé) keresztény propagandafilm... Furának fura, ahogy az Roegtől elvárható, és még csak rossznak se mondanám, de összességében (pláne ilyen stábbal!) csalódás. (10/6 - od)
WHAT HAVE YOU DONE TO YOUR DAUGHTERS? - Izgalmasan feszül egymásnak giallo és poliziesco ebben a tökéletes tempójú, stílusos hibridben, aminek ettől függetlenül is bőven izgalmas (és végül is ez a dolga, nem?). Zene, operatőri munka, színészek... Minden stimmel. (10/9 - od)
HIBÁTLAN ELŐADÁS - Fura, hogy ez nem népszerűbb, elismertebb mozi. Ügyesen keveri a hitchcocki ihletésű thrillert az önmarcangoló művész drámájával, érdekes kérdéseket is felvet, izgalmas, stílusos, jók a színészek... A rövid játékidő azért beszédes, ld. hiányérzet. (10/8,5 - od)
FOGLALKOZÁSA: PORNÓSZTÁR - A megszokottnál jóval megértőbb, empatikusabb pillantás a pornósztárok életére, lehetőségeire. Nem szánt valami mélyen, de izgalmas, vitára ingerlő témákat is megpendít. A legérdekesebbek persze a pornósok, nem a bevágott hivatásos okosok. (10/8,5 - od)
A LEGSZEBB FÉRFIKOR - Életszagú, feszes, valós helyszíneken felvett Szemüvegesek-spinoff remek színészekkel, különös tekintettel persze a főszereplő Latinovitsra. A kb. egy nap alatt zajló cselekmény a pénzhajszával majdhogynem thriller-szerű, de ez csak "extra". (10/9 - od)
QUATERMASS AND THE PIT - Látszik, hogy Carpenter szerelmes ebbe a filmbe. És nem is véletlenül! Nem gyakori, hogy egy sorozat 3. része lenyomja a korábbiakat, de most ez a helyzet.
A FOLYÓ - Gibson igyekszik, de túl fiatal és jóképű csökönyös amerikai farmernek. Az sem segít, hogy a filmben minden rossz megtörténik, ami megtörténhet, szinte abszurd mértékben veri a sors a szereplőket. A dráma azért erős, Spacek jó, Zsigmond és Rydell szintén. (10/8 - od)
CHATO FÖLDJE - Meglepően erős western, ami nem is annyira Bronson-vehicle (ő szinte meg se szólal és alig látható), mint revizionista Vietnam-allegória. Palance emlékezetes alakítást nyújt, jó a rendezés és az operatőri munka is, de ez azért nem egy Ulzana portyája. (10/7,5 - od)
JEFF DUNHAM: RELATIVE DISASTER - Dunham kőből faragott mosolya változatlanul idegesít kicsit, de viccesnek legalább vicces a manus. Nem _nagyon_, legalábbis ezúttal, de egy bizonyos színvonalat stabilan hoz, és a hasbeszélői képességei lenyűgözőek. Bő egy óra móka. (10/8 - od)
FERTŐZÉS - Lehet rossz 1 film, aminek az első 10 percében Gwyneth "Vaginagolyó" Paltrow szörnyű halált hal? Ugye h. nem! Gonoszkodást félre: ez 1 izgalmas és realista thriller, amiben a hitelesség a legijesztőbb. A színészek remekelnek (Ehle, Fishburne, Winslet!). (10/8,5 - od)
BUDAPEST UNDERGROUND - HARDCORE/PUNK - Az East Punk Memories annak ellenére picit meggyőzőbbnek és alaposabbnak tűnik, hogy külföldi rendező munkája, de attól még ez is egy jó és fontos doksi. Talán picit hosszabb is lehetett volna, bár ez a közreműködőkön is múlik. (10/8,5 - od)
BRING ME THE HEAD OF CHARLIE BROWN - Imádnivaló 3,5 perces rajzfilm (Peanuts-paródia) a Bambi vs. Godzilla nyomdokain, csak éppen több - gonosz! - poénnal, és széles kalaplengetéssel Peckinpah előtt. Ráadásul még a C. B. állandó szívatására épülő koncepció is okos. (10/9,5 - od)
PLEASE KILL MR. KINSKI - Bő 8 perc a zseniális, egyben nettó elmebeteg (dührohamok, vérfertőzés stb.) színészről, pontosabban ahogy mindent megtesz a Crawlspace című film elcseszése érdekében. Előadja: a Crawlspace rendezője és Mr. Kinski maga. Egyszerű, nagyszerű! (10/9 - od)
KILL, BABY... KILL! - Egészen remek, hangulatos, zseniálisan rendezett gótikus horror, aminek a hatását éppen csak a forgatókönyv furcsaságai és némelyik színészi teljesítmény rontja. De az sem kizárt, hogy túl szigorú vagyok, újra kéne néznem majd valamikor. (10/8,5 - od)
SZTÁLIN MENYASSZONYA - Bacsó itt még abszolút képben volt, és bár később is csinált jó/korrekt filmet, talán itt kellett volna abbahagynia (igaz, ő mindig is "túl" termékeny volt). Kiváló kis mozi ez, na, éppen csak a zene (vagy a hangszerelés?) csorbít az élményen. (10/9 - od)
AMERIKA FEGYVERBEN - Ha az volt a rendezői koncepció, hogy a film csak "történjen", ahogy a forradalom is csak "történik", akkor ezt sikerült megoldani. Valószínűbb, hogy egy potenciálisan jó filmet szétcsesztek a vágással, illetve annak hiányával. Kár érte. (10/6 - od)
ISTENEK FEGYVERZETE - A második rész nagy élmény volt boldogult gyermekkoromban, az első rész (ebben a - vágott? - formában) valahogy nem az igazi. Az akciók jók és némelyik poén is ül, de szórakoztató Indy-kópiaként nem sokkal erősebb a hasonló Selleck-mozinál. (10/7 - od)
BLUE SUNSHINE - Nagyon furcsa film, emészteni kell, de ez érdekes módon kifejezetten előnyére válik. Tanult kollégám csodálatosan összefoglalta a lényeget: http://deliriahungaria.blogspot.com/2017/03/blue-sunshine-1977.html … (10/8 - od)
DEATH SPA - Teljes dicsfényében ragyog előttünk a 80-as évek ebben a slasherben, ami csodálatos lehet, ha valaki szereti a 80-as éveket. Én speciel utálom. Viszont némi stílus is szorult a filmbe, úgyhogy valamivel jobb a kor hasonló, gyengus-zavaros horrorjainál. (10/5,5 - od)
A HEAVY METAL TÖRTÉNETE - Rajongótól rajongóknak, de nem csak nekik. Ez volt és ez lett a heavy metal: izgalmas interjúk, vélemények, elemzések, és alapos összefoglalók az egyes korszakokról-stílusokról. Némi hiányérzetem maradt, de ezt még megoldhatja az IndieGoGo. (10/9 - od)
QUATERMASS 2 - Akciódús, feszült jelenetekkel teli folytatás, amiben már a főszereplő sem tűnik annyira ellenszenvesnek. A dokumentarista (kb. híradós) stílus visszafogása nem ártott, valahogy mégsem elég meggyőző a végeredmény. Na majd a Quatermass and the Pit! (10/8 - od)
ALFIE - SZÍVTELEN SZÍVTIPRÓ - Caine alakítása egész egyszerűen elvonja a figyelmet a film (kisebb) hibáiról, a forgatókönyv pedig nagyon ügyesen táncol a humor és tragédia közötti vékony pengeélen, csak ritkán tévesztve el a helyes arányokat. Okkal klasszikus mozi. (10/9 - od)
A RETTEGÉS AUTÓJA - Mintha rendezőnk a Párbajt és a Cápát próbálta volna egybegyúrni a neowestern boncasztalán, igen kétes eredménnyel. Avatott profik munkája ez, ennyi meglátszik, amúgy viszont nem kellett volna erőltetni. A Christine se épp egy csoda, de azért jobb. (10/5 - od)
DE PALMA - "Csak ülök és mesélek"-típusú doksi az egyik kedvenc rendezőmről / -vel, és miközben a már ismert tényeken túl csak ("csak") anekdotákkal szolgál, mégis néztem volna még legalább 2 órán át. Egyszerű, tökéletes, egyszerűségében is tökéletes. (10/9,5 - od)
ELBŰVÖLVE - Sir Alfred ezt most nem tudta könnyen lenyomni a torkomon... A sok freudi utalás remélhetőleg csak vicc akart lenni, és már az alapötlet is meredek a Kretén Pszichiáternővel, aki a Hirtelen Szerelem miatt meglép a Világ Leggyanúsabb Emberével. Nézhető. (10/7 - od)
VÍKEND - Mintha túl szigorú volt ehhez a filmhez a kritika (és a közönség)... Fordulatból eggyel kevesebb, rokonszenves szereplőből pedig _legalább egy_ kellett volna, hogy igazán üssön, viszont így is meglehetősen szórakoztató: lehetne jobb, de soha rosszabbat. (10/7,5 - od)
GYEREKGYILKOSSÁGOK - Remeklő színészek és operatőr!... Ami sajnos kicsit kevés, ha maga a film még 78 percben is hosszú, és néha bőven öncélúnak tűnik ("Fesztiválok, jövök!"). Részleteit, jeleneteit nem nehéz megszeretni, összegészként viszont egyértelmű csalódás. (10/6 - od)
CIRCUS MAXIMUS (újra) - Erre emlékeztem, csak nem jól. Főleg 1-2 kép maradt meg, és h. összességében tetszett - utóbbi nem változott. Csak azt nem értem, miért nem jobb. Minden benne van, és mégsem. Vagy "alaposabbnak", v. "sűrűbbnek" kéne lennie, és akkor mestermű (10/8,5 - od)
AZ ÖREG HÖLGY ÉS A TESTŐR (újra) - Egyszer már láttam (többé-kevésbé), amit kb. el is felejtettem, pedig egész korrekt kis dramedy ez. Harmadik alkalom azért már nem fog beleférni. Wilson, Cage, MacLaine etc. megtette a magáét, szóval egyszernézősnek (hehe...) simán: (10/8 - od)
[HÉ, BARÁTOM, ITT VAN] SABATA - Kimondottan szórakoztató spagettiwestern stílusos rendezéssel, ügyes operatőri munkával, a szerepükben tobzódó színészekkel. Leone, Corbucci stb. szigorúbb remekeihez képest persze elég lájtos kis valami, de kb. ez is volt a cél. (10/8 - od)
A SZIGET - "Bő kétórás reklámfilm 627 db terméknek, főleg a THX 1138, Logan futása, Kóma és tsaik alapján, csilliárd dolláros költségvetéssel. A forgatókönyvet másodikosokkal íratnám." - piccselte Michael Bay. S lőn! ...DE MÉÉÉÉ'?????? A színészeket azért sajnálom. (10/3 - od)
TOMBOLÓ SZÉL - Nem sokon múlott! Főleg az érzelgős részeket kellett volna valódi drámára becserélni, és remekmű (vagy majdnem-remekmű) az eredmény. Így viszont ez kicsit felemás: élvezetes, de sokszor hamis, és a "Kapitány, kapitányom!"-pillanat sem vmi erős/hiteles. (10/7 - od)
MAGYAR RAPSZÓDIA - Jancsó mintha (1 kicsit...) kilépett volna a komfortzónájából ezzel a filmmel - jól tette! Nagy változásokról persze nincs szó, de pl. a vágóolló szorgosabban csattogott. De még mindig kár a túlzott elvontságért (kb. asse tudjuk, ki kicsoda). (10/8,5 - od)
IDA - Nemes, ahogy a külcsín megidézi a hatvanas-hetvenes évek hasonszőrű klasszikusait, és a belbecs sem akármi, de a nagyoktól azért mégiscsak lemarad, én legalábbis nem éreztem benne olyan erőt, mint pl. a(z amúgy "vonalas") Párbeszédben. Szóval jó, jó, DE... (10/8 - od)
KIÁLLÍTVA - Finoman szólva nem érdekel a baseball, pláne nem egy ősi történet valami bundáról, de John Sayles ezt is el tudja adni. Persze a remek színészek is szépen aládolgoznak, az érdem mégis egyértelműen az övé, ráadásul a kamera előtt is bizonyít. Nem semmi, na. (10/9 - od)
ÁTKELŐ A HALÁLBA - Jószándékában megkérdőjelezhetetlen, de súlyosan identitászavaros mozi: sorozatgyilkosos thriller szociodrámába oltva, popsztár-cameóval, zenés betéttel és szexjelenettel?... Amúgy abszolút nézhető, de az azonosulást még a sztárok sem könnyítik meg. (10/7 - od)
ESZEVESZETT MESÉK - Kiváló szkeccsfilm, amiben kivételesen nincsenek feltűnően gyengébb vagy erősebb epizódok, és a kisebb-nagyobb eltérések ellenére egységes élményt nyújt. Rendezés, forgatókönyv, operatőri és vágói munka, színészek... Minden pazar. (10/9 - od)
SZÜRKE SENKIK - Nem tudnám megmondani, miért pont ez tetszett legjobban a Köbli & Co. hasonszőrű produkciói közül... Talán mert ez akar (sztem) a legkevésbé műfaji lenni, miközben a művészkedést sem erőlteti. Vagy csak erősebbnek tűnnek ezek a karakterek. Vagy mind2. (10/9 - od)
KÍNAI KALAND - Selleck lemaradt Indy szerepéről, de ezzel a filmmel bebizonyította, hogy képes lett volna megoldani. És ez kb. a legfontosabb infó. Tom a legjobb ebben az egészben, de szerencsére Indy azért mégiscsak Ford lett. Hutton rendezése pedig max. közepes. (10/6,5 - od)
COP MORTEM - Túl sok _nagyon_ rossz filmet láttam ahhoz, hogy ennek ne lássam az erősségeit, különös tekintettel a profizmusra (még a rendezés sem olyan szörnyű, láttunk rosszabbat). Viszont ami a szkripT illeti, az MINDEN MÁST rosszabb megvilágításba helyez. Sokk. (10/4 - od)
HEURÉKA - Jó lenne tudni, mire gondolt a költő... Nem igazán sikerült rájönnöm, de szerintem félúton ő is elfelejtette. Mindenesetre Roeg keze nyoma 1értelműen látszik a filmen, és a színészgárda is remek, viszont Hackmannel együtt az energia is elvész. (10/6 - od)
THE WARRIORS DC - A rendezői változat alig tér el valamiben, szinte csak erősíti az ókor eredeT és a képregényes jelleget, amivel nincs is semmi baj. A film ugyanolyan jó így is, Hill egyik legjobbja, bár nekem ő valahogy mindig kicsit "vérszegény" (nem szó szerint). (10/9 - od)
#SOHAVÉGETNEMÉRŐS - Nem lettem nagyobb rajongója a Wellhellónak, viszont ez a rövidfilm-gyűjtemény távolról sem rossz. A fiatal színészek kedvesek, szerethetőek, a sztorik nagy része érdekes, működik, nem erőltetett. Részeiben jobb, mint egyben, de érdemes megnézni. (10/7 - od)
LA BIMBA DI SATANA - Erotikára hangolt, ebben a verzióban ("Orgasmo di...") pornóval is feldobott, gótikus Ördögűző-átirat egy meglehetősen beteg család eseménydús mindennapjairól. Pár beállítás korrekt, néhány színész amúgy tud(na) játszani. A többit hagyjuk. (10/3,5 - od)
HURRIKÁN - Jó értelemben véve jellegzetes hollywoodi életrajz, vagyis végig a bevált ösvényen halad és az igazságtartalmára se mernék túl keményen rákérdezni, viszont szórakoztató, működik, mint a svejci óra. (És én amúgy rühellem Denzelt, aki itt a lényeg... :D ) (10/8,5 - od)
A SZOBA (2015) - Egyszerűségében felkavaró, megrázó és megindító dráma. A rendezés szerencsére nem tolakodó, az operatőr és a vágó hagy teret a színészeknek a kibontakozásra, akik élnek is a lehetőséggel. Főleg a kisfiúra és a hangulatra fogok emlékezni, azt hiszem. (10/9 - od)
FANNY ÉS ALEXANDER - Hogy Fanny miért van a címben (és kis túlzással a filmben), azt talán Ingmar se tudta, viszont a szép, de nehézkes, némi türelmet igénylő kezdést valóban egy remekmű követi. Eddig ez tetszett legjobban Bergmantól. Újranézés-gyanús (sorozatként). (10/9 - od)
NAGY HAL - A lüke poénok jobban működnek a főszálnál, legalábbis engem a (kicsit) hazudós apa és a (túl) szigorú fia története nem indított meg különösebben. Némelyik sztori egész érdekes, és Billy Redden cameója zseniális (a színészekkel amúgy sincs gond). Kevés. Kár (10/7 - od)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.