Itt van a múlt, itt van újra.
Megkésve bár, de törve nem: itt van.
Könyvnapló. As usual. Fordított időrendben. Precízen, ahogy kell.
THE LEGEND OF BOGGY CREEK - Charles B. Pierce rendező-producer-operatőr-stb. teljesítménye minden minőségében megsüvegelendő, ám ettől még ez a természetfilmbe ojtott (ál?)doku (egyben konkrét Ideglelés-előzmény) nem muzsikál különösebben jól. De legalább aranyos. (10/7 - od)
RIÓI ROMÁNC - Enyhén woodyallenizált párkapcsolati (és szex)vígjáték, amit Canby, Ebert, Kael (...) egyaránt lehúzott és félreértett. Nem a műfaj csúcsa, oké, de ha a "sitcom" szót nem sértésnek tekintjük + nem várunk sokat a szexen és poénokon túl, ez a cucc műxik. (10/8 - od)
FEHÉR KARÁCSONY - Oldschool Hollywood, emberek! Gyárnak gyár, persze, de egy jól működő, tehetséges és elhivatott munkásokkal dolgozó gyár, ami üzembiztosan hozza a minőséget, ld. mellékelt példa. Poénok, zene, tánc, hangulat, színészek -- minden a helyén. (10/8 - od)
AZ ÜSTÖKÖS ÉVE - Nem az új Amerikai fogócskának szánták, de még így is olyan, mintha a kimondottan tehetséges alkotók (P. Yates, W. Goldman etc.) végig alvajáró üzemmódban lettek volna. Szóval ez a kalandos romkom nem vmi kalandos/vicces, de azért még éppen elmegy. (10/6,5 - od)
A BÍRÓ ÉS A GYILKOS - Közel zseniális sorozatgyilkosos dráma, éppen csak a játékidőn kellett volna faragni egy keveset. Noiret -- szokás szerint -- zseniális, a film mégis Galabru-é, aki a Csendőr-sorozat Főtőrzsének gesztusaiból épít fel egy csodálatos alakítást. (10/9 - od)
KABALA - Władysław Starewicz #2: Alapvetően egy egyszerű, kedves, naiv kis mese, de az animáció színvonala félelmetesen magas (pláne a korhoz képest), a figurák egy része pedig simán félelmetes (Tim Burton is biztosan jegyzetelt annak idején). (10/9 - od)
JÉG ÉS FÖLD KÖZÖTT - Hosszan lehetne sorolni, mi minden nem stimmel ezzel az akciófilmmel (színészválasztástól plágiumszagon át a szerkezetig) -- és mégis. Annyira szórakoztató, hogy mindez nem számít igazán. Így kalkulálva a végeredmény részemről: (10/8 - od)
FÉLELMETES TÁRSASÁG - Yuzna finoman szólva nem ér Stuart Gordon nyomába rendezőként, de a szíve a helyén van. Debütje ambiciózus mozi sok hibával, (talán) csak félig komolyan vett és elég zavaros balos elképzelésekkel, viszont a finálé elég emlékezetesre sikeredett. (10/7 - od)
AZ OPERATŐR BOSSZÚJA - Władysław Starewicz #1: A mester korai remekében animált rovarok szappanoperája elevenedik meg, meglehetősen hatásosan, sok humorral. Némileg persze bizarr, de nem is a látvány, hanem a gondolat, hogy ezt hogyan oldották meg... (10/9 - od)
[HA] ELJŐ A LOVAS - Gonosz J. Ewing, sötét olajbizniszek, a színész Jim Davis, egy Cliff nevű mellékszereplő... De ez nem a közkedvelt szappanopera, hanem 1 sötéten csillogó modern westerndráma csodálatos képekkel, rendezéssel, színészekkel. Sztem lenyomja a Parallaxt (10/9 - od)
AZ UTOLSÓ PART - Kár a túl sok (bár jó) zenéért, a !NAGY! mondanivalóért és az indokoltnál több szappanoperáért. Ez az elgondolkodtató hidegháborús-(poszt)apokaliptikus dráma persze nem véletlenül klasszikus, de azért jobb (mélyebb, izgalmasabb stb.) is lehetne. (10/8,5 - od)
GYILKOS TÖRVÉNY - Stílusos rendezés, elsőosztályú operatőri munka, remek színészek (Bacon sajnos kevés jelenetben tűnik fel, de hogy Oldman alakítását miért tartják rossznak sokan, nem értem). A sztori már kicsit problémás, maga a film vhogy nincs teljesen kitalálva (10/7,5 - od)
EGY PISZTOLYT RINGÓNAK - Ritka madár: remek spagettiwestern, ami anélkül humoros és (ön)ironikus, hogy átmenne paródiába. S közben hullanak a szereplők, mint a legyek + pörögnek az okos egysorosok + Gemma még spórolt a gejl mosollyal. Tessari sajnálatosan alulértékelt (10/9 - od)
MÉG KÉR A NÉP - Ld. Madarak és madárkák: sok szempontból rosszul öregedtek ezek a filmek, de a rendező tehetsége jóval túlmutat az efféle problémákon. Az indokoltnál elvontabb megközelítés viszonylag hamar megszokható, maga a film élményként pedig gyakran lebilincselő (10/8 - od)
THE MUSIC BOX - Stan és Pan Oscar-díjas klasszikusa egy zongoraszállítás körüli sziszifuszi küzdelmekről ma is éppen annyira élvezetes, mint 85 éve lehetett. És az összebiccentésükben egyértelműen ott van Bud és Terence hasonló gesztusa is. (10/9,5 - od)
ERIN BROCKOVICH - Klasszikus "Adjatok már Oscart nekem!"-film, egyben vegyes élmény. Korrekt munka, tele jószándékkal, de EB anyánk rém ellenszenves, bár a jelek szerint sok embernek segített. Alakítja pushup-olt, műajkú JR, aki véletlenül átvette A. Finney Oscarját (10/6,5 - od)
MADARAK ÉS MADÁRKÁK - Sok szempontból rosszul öregedtek ezek a filmek, de Pasolini tehetsége azért jóval túlmutat az ilyen problémákon. Már a stáblista is bájos, ahogy maga a film kedves, humoros, szerethető, nem utolsó sorban a Toto - Davoli párosnak köszönhetően. (10/8 - od)
SZINGLIK ÉJSZAKÁJA - Láttam én már rosszabb filmet, de kínosabbat csak keveset. Miklauzic és Seress némi méltósággal távozott a szerencsétlenség helyszínéről. A többieket vagy őszintén sajnálom, vagy kicsit sem. (10/1,5 - od)
VAMPYR - "Az ifjú Márai mindenféle dolgokat néz tanácstalanul" - jellemezhetnők ezt a filmet, ami horrorklasszikus létére nem mindig creepy, néha simán csak fura. Rudolph Maté operatőri munkája azért nem semmi, és a Fulciékat megelőlegező rémálom-logika is érdekes. (10/8,5 - od)
JENKIK - "Schlesingernek vajon milyen bűnért kellett vezekelnie ezzel a romantikus eposszal?" - kérdezném, ha nem tudnám, hogy személyes projektje volt. Sajnos nem látszik eléggé. Pár erős jelenettől eltekintve ez nem túl érdekes emberek nem túl érdekes love story-ja. (10/7 - od)
CAPOTE - Philip Seymour Hoffman alakítása tökéletes, maga a film viszont nem hozza mindazt, amit (szerintem) szeretne. Már a cím is becsapós: ez nem Capote [élete, személye], hanem a Hidegvérrel "werkje", TC ennél izgalmasabb volt. Jó film, nehéz vitatni, de nem több. (10/8 - od)
A LETTER TO ELIA - Scorsese szerelmes levele Kazanhoz informatív, személyes és megható, viszont a mester "büszke árulásával" nem tud mit kezdeni. Ami jó: nem megy bele mélyen. Ami rossz: a művészi kiteljesedéssel kapcsolja össze. Ez még öszvérmegoldásnak is necces. (10/8,5 - od)
WHO AM I THIS TIME - Kiváló, bájos és nagyon emberi tévéfilm egy korai Vonnegut-novella alapján. Demme rendezése elsőosztályú, stílusos, még a kézjegyeket is hozza (pl. kamerába nézős premier plánok), a színészek szintén remekelnek (nem csak Walkenék, pl. Ridgely is). (10/9 - od)
ÉN VAGYOK JEROMOS - Érdekes, kedves, de sajnos nem elég meggyőző vígjáték valahol a (fogatlan) szatíra és a (szexmentes) sexkomödie határvidékén, csehes és tévéfilmes felhangokkal. De korrajzként szépen működik, és a színészek is jók, szóval azért okés móka ez. (10/7,5 - od)
ÁLDOZAT? - Haneke, Bunuel és Hitchcock világának ihletett találkozása. Meg nem mondtam volna magamtól, hogy ez Verhoeven filmje, ami ezúttal nem is baj, sőt, inkább dicséret. A holland filmjeit azért még mindig valamivel jobban bírom a többinél. (10/9 - od)
A SZERELEM BOLONDJAI - Néha vontatott, a szereplőkkel és a koncepcióval sem könnyű megbarátkozni, de Altman valahogy életre kelti az anyagot, ami azért nem semmi. Basinger és Stanton (RIP!) remek, Shepard (RIP!) sem marad le sokkal. És ez egy Cannon-film! :D (10/8 - od)
EGEREK ÉS EMBEREK (1992) - Kár, hogy a főszereplő-rendező pont annyira jólfésült, mint a filmje. Bármennyire is rokonszenves a produkció és kiválóak a színészek, némi földszag bőven elkelt volna ide (vö. Dicsőségre ítélve). Nekem vegyes, lehetett volna jobb. (10/7 - od)
BAZAAR BIZARRE - A zenés betétekkel nem volt gondom (sőt), az interjúk kifejezetten izgalmasak és érdekesek, a sok gore-os "re-enactment" viszont a legrosszabb exploitationöket idézi. Van, amit nem kell filmre vinni. Vagy nem így. De azért tetszett. (10/8 - od)
HALÁLOS BARÁTSÁG - Lowe meglepően jó a sicko szerepében (Spader pedig mint mindig), Hanson rendezése is profi, néha még több is annál, az átütő erő valahogy hiányzik. (10/7,5 - od)
FÉNYEK, NAGYVÁROS - Fox alakítása abszolút meggyőző, Sutherland és a többiek sem rosszak (sőt!), valamit mégsem sikerült átmenteni a regényből, valami hiányzik, ami egységes egésszé tenné az inkább jobb, mint rosszabb részeket. (10/7,5 - od)
A WINCHESTER MESTERE - Igazán tisztességes, jó értelemben régisulis, kedves, szerethető stb. western, aminek egyszerre (nagy) érdeme és (kis) hibája, hogy pont olyan, mint 40 évvel korábbi társai. A három főszereplő alakítása azért komoly plusz. (10/8 - od)
ARGO 2 - Kb. annyit tud, amennyit a hasonszőrű Papírkutyák, csak más az akció-humor arány. Árpa nem egy QT, nem is erőlteti nagyon (szerencsére), viszont egy olcsóbb amcsi akciófilmet bármikor képes lenne levezényelni (ez elismerés akar lenni). (10/7 - od)
JÁNOS VITÉZ - Nem adagolnám a gyereknek Macskafogó és társai helyett, de attól még csodálatos "pszichedelikus" rajzfilm, ami szerencsére humortól sem mentes. Nálam lenyomja a mintaadó Sárga tengeralattjárót. (10/9 - od)
SZIRÉNÁZÓ HALÁL - A sajátos humoráról és műfajkevercseiről ismert Larry Cohen abszolút szerethető B-filmje. A karakterek sem akármilyenek, különösen James Earl Jones zűrös zsaruja emlékezetes. (10/8 - od)
ÉNEK A BÚZAMEZŐKRŐL - Szép, költői mozi, ami azért néha nem csupán hatásos, hanem hatásvadász (és egy icipicit művi) is. Mindenesetre erőteljes élmény sok (SOK!) tragédiával. (10/8,5 - od)
BLUE JASMINE - Woody tényleg összekapta magát erre a filmre, ütős kis parafrázist rittyentett A vágy villamosából, de ez önmagában még kevés lenne, az igazi látnivaló itt Cate Blanchett alakítása, [EDIT] aki abszolút megérdemelten kapott Oscart. (10/9 - od)
MINDHUNTER (1. évad) - "Nyomasztó remekmű (...) arról a rémálomról, ami akkor is a mindennapjaink része, ha nem veszünk róla tudomást. Akinek akár csak egy kevés affinitása is van az ilyesmihez, ki ne hagyja." (10/9,5 - od)
DJANGO - Reda Kateb jó választás volt a szerepre, de a szkript nagyon generikus és hollywoodias (van egy epizód, ahol Django szó szerint életet ment a zenéjével). Jobb nem belegondolni, mit tudtak volna a Coen testvérek kezdeni egy ilyen figurával. (5/2 - bs)
BARON BLOOD - Slasherbe oltott gótikus közhelyparádé, amit egyedül Bava rendezői (és operatőri) munkája ment meg - valamennyire. (10/7 - od)
HALÁLOS ÁRNYÉK - Kétségtelenül korrekt, néha még több is, összességében viszont vhogy csalódást keltő, a Creepshow-hoz mérve is. (10/7 - od)
HANDS OF THE RIPPER - Sasdy tényleg érti a dolgát, ám a sztori lassú, túlbeszélt. Hosszabb Meghökkentő meseként jobban működne (10/6,5 - od)
A HAMIS IZABELLA - Semmi különös, csak egy ügyes retró krimi AUTÓS ÜLDÖZÉSSEL! (Biza, 1968-ban). Jó színészek, sztori, rendezés. (10/8 - od)
DEFENDOR - A szkriptben minden benne volt, de a rendezés sajnos nem vmi ütős. Tán dramedy lenne, de kevés "-medy"-vel. Woody jó. (10/7 - od)
DICSŐSÉGRE ÍTÉLVE - Ashby és Wexler csúcsformában volt, a filmet mégis Carradine meglepően érzékeny alakítása teszi kivételessé. (10/9 - od)
A FŐNIX FELREPÜL - Igazi remekmű; túlélőfilm, amiben a szereplőknek saját drámájuk van, beleértve a német Sheldon Coopert is. (10/9,5 - od)
HALOTTASHÁZ - Távolról sem jó horror, viszont - némileg meglepő módon - néha megcsillan benne Hooper tehetsége és humora. RIP! (10/6 - od)
NIGHT OF THE DEMON - Talán újra kéne néznem felirattal, így valahogy nem ért fel a híréhez, pedig bőven jó retró horror. (10/8,5 - od)
NYOMORULTAK (1995) - Berri Paradicsom/Pokol párosának közeli rokona, francia eposzként és minőségben 1aránt. Erős, komoly, szép. (10/9 - od)
A KISLÁNY, AKI AZ UTC... - Kicsit fura (jó értelemben), de végig izgalmas és ügyesen felépített műfaji hibrid jó alakításokkal. (10/9 - od)
A TEMETETLEN HALOTT - Jó lenne azt hinni, hogy a filmbéli Nagy Imrének köze van a valóshoz, de nekem sehogy sem sikerült. Kár. (10/6 - od)
PISZKOS OSZTAG - Kb. úgy aránylik ez a film a Piszkos 12-höz, mint McLaglen tehetsége Aldrich-éhoz. Éppen nézhető akciózás. (10/6 - od)
AZ ERDŐ - Hangulat, stílus, színészek, rendezés stb., szinte minden stimmel, és mégis... A több ezúttal több lett volna. (10/7,5 - od)
RÓZSASZÍN SAJT - Nem markol valami sokat, abban sincs semmi újszerű, viszont működik, elszórakoztat. Elsőfilmtől ez kb. elég is. (10/8 - od)
SIKOLTÓK: A VADÁSZAT - Alien(s)-esített, mozikat kerülő folytatás a szerethető Elhagyott bolygóhoz. A maga nemében nem rossz. (10/6,5 - od)
ÚT A MENNYORSZÁGBA - Hangulatos, sok szempontból rendhagyó neo-noir jó alakításokkal. Nem sok hiányzik belőle, de azért kár. (10/8,5 - od)
CÁPÁK ÉS TORPEDÓK - Jól megírt, -rendezett és eljátszott tévéfilm, amiben azért lett volna több is, akár még egy óra is simán. (10/8 - od)
EGY ERKÖLCSÖS ÉJSZAKA (újra) - A novella ismeretében még lenyűgözőbb teljesítmény. Makk, Tóth, Örkény, Bacsó stb. mind toppon. (10/10 - od)
LÁNY A HÍDON - A szenvelgés-humor arány nem tökéletes, de szerencsére ez a szenvelgés még bőven megbocsátható. Aranyos kis mozi. (10/8 - od)
THE NAIL GUN MASSACRE - Totál amatőröktől szép teljesítmény lenne, de itt nem teljesen ez a szitu. Mókafaktor: 8!! Filmnek: 2... (10/5 - od)
THE LAST HUNTER - Margheriti jó formában volt, ez egy jó tempójú, szórakoztató akciófilm egész korrekt alakításokkal (Warbeck!). (10/8 - od)
A FÖLD SZERETŐJE - A tv-játék legrosszabb és az eurotrash legszebb hagyományai találkoznak a reklámfilm boncasztalán. Pécs szép! (10/4 - od)
ASYLUM BLACKOUT - Az ötlet remek, a kidolgozása már kevésbé, a befejezés durva WTF?! Rossznak nem rossz, de bőven csalódás. (10/6,5 - od)
A SÓLYOM ÉS A NEPPER - A valós eset vérbő szatíra után kiált, de a drámai megközelítés is jó, igaz, főleg a színészek miatt. (10/8,5 - od)
HITCHCOCK ÉS TIPPI... - Nem szabad készpénznek venni, viszont szórakoztató, és legalább vmennyire Hitch oldalát is bemutatja. (10/8,5 - od)
A TÉVÉ ÉS ÉN - Egyszerre "kell" szánni és irigyelni a tévéfüggő nőt, de az is nagyon érdekes lenne, vajon mi lehet vele most. (10/9 - od)
CALIGARITÓL HITLERIG - Kiváló doksi a weimari köztársaság filmművészetéről, gazdag kitekintéssel Langékon túlra is. (10/9 - od)
SZÜLETETT JÚLIUS 4-ÉN - Cruise meglepően jó, de Stone túltolta a drámát, ez így már túl sűrű és kemény, közel az overkillhez. (10/7,5 - od)
ÚT INDIÁBA - Méltó lezárása egy kivételes életműnek, bár hajszálnyival gyengébb (és terjengősebb) a Doktor Zsivágónál. (10/8,5 - od)
RHUBARB RHUBARB - Kvázi-némafilm félúton Tati és Benny Hill között. Hasonlít A deszká(k)hoz, de valahogy egységesebb azoknál. (10/9 - od)
A KÉTSÉGBEESÉS UTOLSÓ ÓRÁI - Az eleje zavaros és mintha 1 másik filmhez tartozna, de aztán szépen feljavul és szinte műfajt vált (10/8 - od)
THE BRASHER DOUBLOON - Ügyes kis noir. A nyilvánvalóan alacsony költségvetést Brahm tempóval és fantáziával ellensúlyozza. (10/8,5 - od)
ÁLMAIM ASSZONYA - Minden idők leghülyébb építészét szívatja meg egy szép (nagyon szép!) csaj ebben a thrill-mentes thrillerben. (10/5 - od)
POLICE PYTHON 357 - Egyszerre hosszú és rövid ez a remek francia noir: lassan bonyolódik, de a karakterek körül marad homály. (10/8,5 - od)
Ö.K.Ö.L. - Annyi tehetség, odafigyelés, műgond ment ebbe a majdnem jó filmbe, hogy szinte fáj. És mégsem tud működni. Gyász. (10/7,5 - od)
NIGHT SHADOWS - Minden szempontból tisztességes, de sajnos nem elég ütős B-film. Mastorakis verziója töményebb, szórakoztatóbb. (10/6 - od)
CSONTVÁRY - Sajnos nem egy film, hanem legalább kettő (befejezetlen), de amikor működik, nagyon hatásos, és egyébként sem rossz. (10/9 - od)
THE LICKERISH QUARTET - Minden csodálatos (a rendezés főleg!), szinte csak a dialógusok rontanak ezen a Teoréma-variáción. (10/8,5 - od)
AZ ESKÜDT - A hírénél jobb, ami azért nem sok: korrekt thriller amerikai módra. Volt rosszabb, de jobb is (bőven). (10/7 - od)
CONAN, A BARBÁR (újra) - A mitológia gyönyörűen életrekel, azzal minden klappol, de eposszá már nem áll össze. Picit hosszú, na. (10/8 - od)
TISZTURAK - Rokonszenvesen elmeroggyant C-kategóriás sci-fi. Laza szórakozásnak stabil 7, "rendes" filmnek kb. 2, átlagoljunk: (10/4,5 - od)
NINCS KIÚT - Korrekt thriller ügyes csavarral. A Robert Kerman-cameóért még járhatna fél pont, de a gagyi zene miatt levontam. (10/8 - od)
SZÖKÉS - Ha a "dráma Recskről"-szlogen nem túl hívogató, ne ijedjünk meg, ez jórészt 1 kiváló, hiteles és "szabályos" börtönfilm (10/9 - od)
10 RILLINGTON PLACE - Azért ha Fleischer megerőltette magát, tudott valamit. Főleg bűnfilmet rendezni valós eset alapján. (10/9,5 - od)
SALON KITTY - Exploitation extravaganza egy valódi szerzőtől! Avagy ez lenne a Kabaré, ha Russ Meyer rendezi Freaks-hangulatban. (10/9 - od)
COPY SHOP - Kafka köszöni, jól van. Nem mondom, hogy nem lehetett volna eggyel okosabb/hatásosabb, de attól még pöpec rövidfilm. (10/9 - od)
CAT PEOPLE - Carpenter ezúttal téved (Jurassic Park???), ez a film úgy és attól működik remekül 75 éve, amit mondanak róla. (10/9,5 - od)
ALIEN PREDATOR - Micsoda cím! Milyen rossz film! Viszont nem veszi magát komolyan, inkább bájosan rossz + van némi hangulata is. (10/3 - od)
ALIEN: COVENANT - Szégyen. (10/2 - od) filmvilag.blog.hu/2017/08/08/ali…
A SZÉL ÉS AZ OROSZLÁN - Bájos kalandmese, egyben szerelmeslevél Leanhez, Leonéhez, Peckinpah-hoz... Azért hagy hiányérzetet. (10/8,5 - od)
THE NAKED KISS - Fuller remeke nem sokat veszített az erejéből, pedig magán a vásznon viszonylag kevés kemény dolog történik. (10/9,5 - od)
LA SETTA - Remek "fulciánus" Rosemary-átirat Argento műhelyéből. Aki jobban tette volna ha azután már csak Soavi producere marad (10/9 - od)
A MÁSOLÓ - Rokonszenves, ügyesen kitalált, kivitelezett és felépített kísérleti rövidfilm. (10/8,5 - od)
A LEGYEK URA (1990) - A regény (még, sajnos) kimaradt, viszont "önmagában" ez nem egy rossz film, főleg a vizualitása miatt. (10/7,5 - od)
THE PLANK (1967) - A hosszabb és feleannyira sem néma korábbi verzió valahogy könnyedebb, szellemesebb. Ki érti ezt? (10/8 - od)
AZ UTOLSÓ AKCIÓHŐS (újra) - A fantasy-vonal gyengén muzsikál a(z ön)paródiához képest, de összességében így is jó móka ez. (10/8 - od)
HOLDFÉNYÉV - Biztosan velem van a baj, de a gyászhoz tán nem így kéne hozzáállni. Nem rossz film azért, inkább... kicsit BIZARR. (10/7 - od)
JURASSIC WORLD - Ez a kvázi-remake sem rosszabb a másiknál. Látványos-szórakoztató, ügyes-okos. Ha minden 4. rész ilyen lenne... (10/8 - od)
1984 (újra) - John Hurt lemaradt az Oscarról (2szer). Richard Burton is (7szer). Tipikus. Az 1984 pedig fájóan aktuális. (10/8,5 - od)
THE ROOM - Ó, anyám! Kétszer kellett megnéznem, hogy egyszer elhiggyem. És még így sem hiszem el. Ó, anyám! (10/OH, HI MARK! - od)
THE PLANK (1979) - Majdnem némafilm, ami inkább kedves, bájos stb., mint igazán jó és vicces. Talán csak újra kéne néznem. (10/7 - od)
A NAGY GATSBY (1974) - Gyönyörű képek, remek színészek - a film mégsem képes életre kelni. Így sem rossz, nem sokon múlott. (10/7,5 - od)
ADÁS - Végig érdekes mozi csodálatos képekkel, de a világa nincs igazán kitalálva és a 1,5 órás játékidőt sem indokolja semmi. (10/8 - od)
DIARY OF THE DEAD - Nem echte remekmű, a Mester (RIP!) mégis izgalmasan meditált el önmagán, a médián, zombikon, politikán stb. (10/8 - od)
I SAW THE DEVIL - Le a kalappal, meg minden, de ez akkor is SOK. És ahogy lenni szokott, a kevesebb több lett volna. (10/8 - od)
EVILSPEAK - A korrekt rendezés és jó színészek ellenére ez a fura Carrie-kópia nem tud igazán jól működni. Egynek azért elmegy. (10/6 - od)
CSÚNYA, GONOSZ BÁCSIK - Szórakoztató, a fordulatok is szépen működnek, de a lassú tempóért cserébe több mélységet vártam volna (10/8,5 - od)
ARANYPART - Fura, hogy ennek a tévéfilmnek nem jobb a híre. Messze nem hibátlan, de ügyesen megidézi Elmore Leonard világát. (10/8 - od)
TÚSZTÖRTÉNET - Még kiskoromban láttam, de érdemes volt újra (és rendesen) megnézni, remek film egy izgalmas témáról. (10/9,5 - od)
RATMAN - Komolytalan ultra low-budget trash, de korrektül megoldották, és ez elismerésre méltó. + szórakoztató! (a maga módján) (10/6 - od)
PAPÍRKUTYÁK - Meglepően szórakoztató vígjáték félúton Guy Ritchie és a Roncsfilm között, jó színészekkel és operatőri munkával. (10/7 - od)
A MESTERGYILKOS - A rendezés kb. stílusos, de a film igazán csak az akciójelenetekben kel életre. Több is lett volna ebben. (10/7,5 - od)
A MARTFŰI RÉM - Nem több és nem kevesebb 1 önmagát komolyan vevő, vizuális szempontból (is) kifejezetten ambiciózus thrillernél. (10/8 - od)
PÉNZ BESZÉL (2005) - Gilroy sztorijának nincs igazi súlya, de a film távolról sem rossz, igaz, ennél több is lett volna benne. (10/7 - od)
THE BAT WHISPERS (35mm) - Jópofa retró krimivígjáték. A sztori semmi különös, viszont a rendezés gyakran kifejezetten bravúros (10/8,5 - od)
AZ ELVESZETT ARANYVÁROS... - Az 1. fele még elmegy, a 2. sajnos még önparódiának is rossz, pedig 1 (!) vicces epizodista lenne (10/4,5 - od)
HACKNI - A post-truth korában egyszerre tanulságos és elavult ez a doksi a mediahackről, mégis azt mondom, tananyag lehetne. (10/9 - od)
ÉLET = Alien + Gravitáció, de a kivitelezés korrekt, sőt néha egész ötletes, és a befejezésre külön is jár fél pont. (10/7,5 - od)
A BRAZÍLIAI FIÚK (újra) - Igencsak szórakoztató mozi, hála Levin sztorijának, az idős színészeknek és a profi stábnak. (10/8 - od)
THE OTHER - Visszafogott, több szinten ható, elgondolkodtató alkotás. Ilyen 1 hatásos, remekül megrendezett southern gothic mozi (10/9 - od)
TALPALATNYI TORNÁDÓ - Tudatosan fura, fókusz nélküli családi dramedy (...mondjuk), és nem is túl jó, mégis majdnem tetszett. (10/7,5 - od)
LOVE STORY - Az apa-fiú konflikt érdekesebb a lávsztorinál, jaj... A rendezés azért mindenképpen figyelemreméltó. RIP, A. Hiller (10/7 - od)
VESZETT KUTYA - Korai, remek Kuroszava-film, egy japán noir, aminek (mai szemmel?) éppen csak a ritmusa problematikus némileg. (10/9 - od)
HALÁLCSÓK (1991) - Másodikra is elég harmatos ez a Levin-adaptáció, pár érdekes megoldás ér benne valamit, a többi gyengus. (10/5,5 - od)
ROSEMARY GYERMEKE - Gyönyörűen kitalált, precíz óramű ez a mozi, úgy tökéletes, ahogy van. (És jövőre már 50 éves!) (10/10 - od)
ÜTKÖZETBEN ELTŰNT - Pöpec Cannon-mozi, egyben hamisítatlan, buta B-film gyönyörű túlzásokkal, az "érett" Norris egyik legjobbja. (10/8 - od)
HALÁLCSÓK (1956) - Nem hittem volna, hogy Wagner ilyen alakítást tud nyújtani, de Oswald és Ballard is hozza a nívót. (10/8,5 - od)
BAKANCSLISTA - Másoknak talán nem hinném el, de ezekkel a színészekkel, Reiner giccskerülő rendezésével tényleg működik. (10/8 - od)
FOGSÁGBAN - "Amcsi thriller" létére elég felkavaró, mégsem hatásvadász mozi. Mindenki a toppon teljesít, a színészek különösen. (10/9 - od)
A GUARDISTA - Kiváló rendőrös havervígjáték, bár elég távol esik a Halálos fegyverektől. A "másik" McDonagh is tud valamit, sőt. (10/9 - od)
SILENT NIGHT... 3 - A karácsonyi hangulat negligálásától eltekintve nem sok újdonsággal szolgál Hellman (korrekt) rendezése. (10/5,5 - od)
KÉTARCÚ JANUÁR - Színészre, operatőrre, helyszínre nem lehet panasz + 1ébként sem rossz ez, de Highsmith jobbat érdemelt volna.(10/7 - od)
BLASTFIGHTER - Gyilkos túra vs. Rambo, mégis akad benne némi eredetiség. L. Bava meglepően ügyesen rakta ezt össze. Jóakarattal: (10/8 - od)
KÍSÉRTETHAJÓ (sokad.) - Tudom, nem érdemel újranézést ez az Alien(s)-be oltott Poszeidon-katasztr., de nem tehetek róla, komálom (10/8 - od)
ÖLNI KÍMÉLETESEN - Ráérős, de nagyon hatásos, stílusos és hangulatos neo-noir szigorú szereplőkkel és az ő triviális gondjaikkal (10/9 - od)
BILLY JACK - A T2-ős, Rambós vonal még ma is működik (nagyjából...), a többi már a maga idejében is főleg röhejes lehetett. (10/6 - od)
SSSSSSS - Korrektül megrendezett és eljátszott kígyós sci-fi-horror -- és ezekkel ki is merült minden érdeme. Egynek elmegy. (10/6 - od)
THE KEY TO RESERVA - Tökéletes Hitchcock-imitáció (egyben -paródia) szellemes körítéssel. Scorsese ujjgyakorlata tömör gyönyör. (10/9 - od)
CITIZENS BAND - Mesteri, melegszívű szatíra CB-t használó kedves teszetoszákról, éppen csak a vége kicsit túl rózsaszín. (10/8,5 - od)
A BÁRÁNYOK HALLGATNAK (sokadszorra) - Sorry, ebben a remekműben bizony Lecter a (fő) szörny (igaz, nem az 1etlen). Ez van. :) (10/10 - od)
BÖRTÖNTERROR - Az átlag nőibörtönös filmnél jóval okosabb és stílusosabb expolitation mozi, ami a mesterműhöz azért kevés. (10/7 - od)
MÁSODIK MŰSZAK - Jobb a hírénél, de valaki tényleg belenyúlhatott Demme munkájába, nem is kicsit. Ami lett belőle kb. így is jó. (10/8 - od)
WHAT'S A NICE GIRL LIKE YOU DOING AT A PLACE LIKE THIS - Korai Scorsese-rövidfilm, tele élettel, humorral, kreativitással. (10/9 - od)
NEM ÍRNEK VALÓ VIDÉK - Gyakorlatilag A bűncézár vs. Nagymenők, persze valós alapokon, és ez lehetne rossz is, de távolról sem az (10/9 - od)
A NAGY VONATRABLÁS (1903) - 12 perc, ami még ma is működik (jobbára) + felismerni benne A vad banda jeleneteit... (10/überklasszikus - od)
AZ UTOLSÓ MENET - Ki hinné, Lorenzo Lamas is szerepelt egy embervadászós akciófilmben! Ki hinné: nem éppen remekmű. Sőt. (10/3 - od)
REJTŐZKÖDŐ - Ütős kis B-film felkészült alkotóktól, egyedül a zenéjével vannak gondok (néhány jelenet átmegy önparódiába). (10/8 - od)
SZÜLETETT BŰNÖZŐK - A remek stábot szépen kivérezteti a fantáziátlan rendezés. E. Leonard sztorija jobb filmet érdemelt volna. (10/7 - od)
12 ÉV RABSZOLGASÁG - Szép és erős mozi, gyakorlatilag a gonosz, ám teljesen komolytalan Mandingo nemes és jólelkű inverze. (10/9 - od)
KILLER CROCODILE 2 - Tündéri olasz trash, élvezet minden perce (az első rész is ilyen volt), de attól még ROSSZ, NAGYON. (10/2 - od)
COWBOY AZ INDIÁNOK KÖZÖTT - Elsőosztályú western kiváló színészekkel, rendezéssel stb., éppen csak a sztori kicsit kiszámítható. (10/9 - od)
TOTE TAUBE IN DER BEETHOV... - Kíváncsi vagyok, anno mit szóltak ehhez a bizarr noirhoz a Tetthely-nézők. Vakarhatták a fejüket. (10/8 - od)
AZOK A CSODÁLATOS FÉRFIAK - Nem ér a nagy (repülős) előd nyomába, de attól még szerethető, bájos börleszk a nagyszabású fajtából (10/8 - od)
MILANO ODIA... - Milian (RIP!) tombolásán van mit nézni, a film mégsem üt akkorát, mint kellene volna (vö. Milano Calibro 9). (10/7,5 - od)
ZSOLT ÉS REZSŐ - Szép próbálkozás, kár, hogy töménységben nem éri utol az eredeti reklámot és a klipeket. Kevés a poén, na. :( (10/7,5 - od)
A TIZEDIK ÁLDOZAT - Nem igazán áll össze ez az érdekes műfajkavarcs, de attól még bőven hatásos, szórakoztató, értékes stb. (10/8,5 - od)
BROTHER'S KEEPER - Valamivel több kérdést vet fel ez a doksi, mint amennyit illik válasz nélkül hagyni, de attól még minőségi. (10/8,5 - od)
LOVASOK A FORGÓSZÉLBEN - Sokat filóztam, hogy jobb-e A vadászatnál, de azt hiszem, kb. ugyanannyira tetszett. Szóval eléggé. (10/9 - od)
MILANO CALIBRO 9 - Csúcson lévő alkotók által készített igazi filmélmény, bőven több sima kriminél, akciófilmnél, akárminél. (10/9,5 - od)
ÚTHENGER ÉS HEGEDŰ - Lírai rövidfilm, amin nehéz (TÚL nehéz) fogást találni, viszont a hangulata nagyon egyedi és különleges. (10/8 - od)
MEGŐRJÍT A CSAJ - Tulképpen a Klute mivandokisított-függönyfelesített verziója, ami oké, csak pár poén még elfért volna benne. (10/8 - od)
DEATH SHIP - Pár jó színész megszállottan küzd, miközben az együgyű szkriptből a rendező egy másik filmet próbál megrendezni. (10/3 - od)
CSAK EGY MOZI - Csúnyán kihagyott ziccer (a stáb mesés!), ami egészként egyáltalán nem működik, valahogy mégsem lehet utálni. (10/6,5 - od)
A PIERRE WOODMAN-SZTORI - Túl hosszú, és inkább Woodman (ön)reklámjának jó, mint "rendes" doksinak, viszont érdekes, működik. (10/8 - od)
THE MOST DANGEROUS GAME - 85 éves, 1 óránál alig több, mégis kenterbe veri a sok kópiát, a hasonló embervadászós mozik többségét (10/9 - od)
THE INCREDIBLE SHRINKING MAN - B-film volt anno, de ebből alig érződik vmi: 1.osztályú, klasszikus sci-fi -- sőt, több annál. (10/9,5 - od)
RIÓI KALAND (sokadszorra) - Nem véletlenül Spielberg egyik kedvence, az 1. Indy-kaland több jelenete is eszünkbe juthat róla. (10/9,5 - od)
MARIE ANTOINETTE - 100%-osan nem ragadott magával, mégis van benne annyi, mint Sofia C. (többi) önboncolgatásában. Vagy több. (10/8 - od)
EGYNYÁRI KALAND (mini-sorozat) - A külcsínre adtak az alkotók, ez már valami, a többit ne feszegessük, sokminden itt bőven kínos (10/5 - od)
SUPERMAN IV - Nézhető, olcsó sokadik rész: rossznak én nem mondanám, de a jótól is messze van. Reeve-nek külön jár egy riszpekt. (10/6 - od)
A HÉT ARANYEMBER - Bájos olasz caper. Cseppet sem eredeti, a rendezés se túl erős, a végeredmény mégis kifejezetten szerethető. (10/8 - od)
MINDENKI - Már az Oscart ért, hogy megalkották a tökéletes filmes Rorschach-tesztet. Én HZ-vel vagyok. (10/9 - od) http://filmvilag.blog.hu/2017/02/25/mindenki_naiv_tanmese_a_lazadasrol
LA BETE - Érzékeny szerelmeslevél a bestialitáshoz -- vagy vmi jóval több. 1.sorban a bunueles részek győztek meg, nem a szex. (10/9 - od)
TEXAS GYILKOS FÖLDJÉN - "Csak" a hangulat, a képi világ és a színészek adják el, de még így is jobb kritikákat érdemelt volna. (10/8 - od)
A CÁPÁK KINCSE - Az állatkínzásra és -ölésre nincs mentség, de egyébként ez egy szerethető oldschool kalandfilm jó színészekkel. (10/7 - od)
ROSEMARY GYILKOSA - A gyilkost kivéve eredetiség itt nulla, viszont a rendező és a stáb annyira kitett magáért, hogy csak na. (10/8 - od)
RUN AND KILL - Érdekes, mozgalmas, szórakoztató, sok tehetséggel a kamera mind2 oldalán... Érteni értem, de attól még nem jó. (10/6,5 - od)
PARTNERS - Kár a gyengécske rendezésért. Hurt és O'Neal jól adja, ahogy Veber szkriptjében is több volt annál, ami látszik. (10/6 - od)
MEGHÍVÁS EGY GYILKOS VACS. (újra) - A rendezés eggyel színpadiasabbá teszi az indokoltnál, viszont a szinkron dob az élményen. (10/8,5 - od)
A NAGY LESZÁMOLÁS - Sztoriból-zenéből kevesebb is elég lenne, viszont a rendezés nagyon rendben van, és Van Cleef durván COOL! (10/8,5 - od)
LAVINA - A gyenge befejezéstől eltekintve nagyon korrekt, hatásos tévés thriller. AMIBEN HASSELHOFF SZÍNÉSZKEDIK! EGÉSZ JÓL!!(!) (10/7 - od)
CREATURE - Pofátlan, mégis meglepően ügyes Alien-koppintás (benne K. Kinski egy másik filmből). A Thing-idézetért jár fél pont. (10/6 - od)
A KIRÁLYSÁG - Berg hosszabb verziója talán érdekesebb volt, ez így sajnos csak egy sótlan akcióthriller pár jó lövöldözéssel. (10/7 - od)
KÉSZ KATASZTRÓFA - Igen jópofa vígjáték, de a poénok jöhetnének sűrűbben + Schumertől kicsit vadabbat vártam + picit hosszú is. (10/8 - od)
FÜGGÖNY FEL (sokadszorra) - Megint egy film, ami minden újranézéskor jobbnak tűnik, és még fel is fedezek benne vmi újat. (10/9,5 - od)
THE QUATERMASS XPERIMENT - Klasszikus, értelmes, ötletes, jól megoldott, de láthatóan olcsó sci-fi ellenszenves főszereplővel. (10/8 - od)
JEREMIAH JOHNSON - Redford jó, éppen csak a szerepre nem ő az ideális színész, a film viszont (szinte) minden szempontból remek. (10/9 - od)
ÍGY AHOGY VAGYTOK - Mozgalmas, egyben nagyon zavaros mini-sorozat. Szórakoztató, meg minden, de összességében kihagyott ziccer. (10/7 - od)
THE MAKING OF STAR WARS - Inkább reklám és "emlékeztető", mint rendes werkfilm, de azért aranyos és egynek elmegy. (10/7 - od)
TŰZJÁRÓ - Chuck Norris, a komédiás Indy Jones lábnyomaiba próbál lépni egy Cannon-produkcióban... Olyan, amilyennek hangzik. (10/3 - od)
ÍGÉRET FÖLDJE - Minden értelemben tisztességes-becsületes, de csak részleteiben erős mozi. Van Sant bekapcsolta a robotpilótát. (10/7 - od)
KONCERT SZÓLÓP. - Giallónak elkönyvelt, de inkább krimi- és Hitch-paródiaként működő film jó rendezéssel, 2 remek komikussal. (10/8 - od)
SPOOKIES - Már az eredeti koncepció sem tűnik meggyőzőnek, de az utólag leforgatott részekkel egyenesen bizarr ez a kis horror. (10/4 - od)
KÉMEK A PORF. - Önmagán túlmutató doksi: az izgalmas sztori után ott lebeg a kérdés, mi van ma a "másik oldallal"? (Tudjuk.) (10/9,5 - od)
STAR WARS VII - Élvezetes, látványos, meg minden, de akkor is csak a "4." rész kvázi-remake-je. Az pedig jó (jobb!), ahogy van. (10/8 - od)
AMERIKAI ÉNEK - M. Moore-gyalázó börleszk. Szomorú, hogy a ZAZ egyik Z-je ennyit és ilyet tud produkálni pol.-i humor gyanánt. (10/3 - od)
KRÍZISPONT - Tulajdonképpen ez a Glengarry Glen Ross makroszinten, kevesebb humorral, de hasonló nívón. Ami azért nem semmi. (10/9 - od)
DUTYI DILI (sokadszorra) - Pryor és Wilder összhangja csodálatos, nagy kár, hogy (a csúcson) nem forgattak többször együtt. (10/9 - od)
THE TOWN THAT DREADED SUNDOWN - Meglepően igényesen kivitelezett proto-slasher bénácska humoros jelenetekkel. (10/7 - od)
AZ ERŐSZAK POKLA - Abszolút korrekt kései Bronson-mozi, az apró hibákért maximális kárpótlást jelent a kifejezetten erős finálé. (10/7 - od)
DIE HARD 2 (sokadszorra) - Érdemben semmit sem tesz hozzá az első részhez, viszont nagyon ügyesen variálja az elemeit. (10/9 - od)
MS.45 - A BOSSZÚÁLLÓ ANGYAL - Önmagában is nagyon meggyőző mozi, de a Driller Killerhez képest különösen nagy ugrás minőségben. (10/9 - od)
ÖLVE VAGY HALVA - Minél több Seagal-filmet látok, annál jobbnak tűnik a Törvényre törve, pedig az se a csúcsok csúcsa. (10/5 - od)
S.O.S. SZERELEM - Néhány színész és 1-2 ötlet miatt kicsit sajnálom ezt a produkciót, de attól még szörnyű. A vége különösen. (10/3 - od)
BLACK MAGIC RITES - Polselli nagyon akart, de azt félúton elfelejtette, hogy mit. És még a vágás is ő az ő munkája. Jaj. (10/2 - od)
HALÁLRA JELÖLVE - Durva, hogy ilyen filmek sztárt tudtak csinálni egy olyan antiszínészből, mint a lányosan futó Steven Seagal. (10/6 - od)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.