És igen, amire mindenki várt, egy újabb filmnapló! (Mármint a tavalyi termés, mindegy.)
És ha már így kérdezitek, elárulom: néha én sem értem utólag, mire mit adtam -- mármint pontszámot, hogy mé' pont annyit. Pl. a Lámpaláz (alias Stagefright) ma már simán 10/9-es filmként él az agyamban, erre most látom, "csak" 10/8,5-öt adtam neki... Kemény meló ez, na, csak kívülről tűnik olyan könnyűnek!
ÁLMATLANSÁG (1997) - Jobb Nolan verziójánál (ha nem is sokkal), a hollywoodi kompromisszumok nem tettek jót a sztorinak. (10/9 - od)
ITT A VÉGE - Igazság szerint az Interview valamivel viccesebb és összeszedettebb, de azért ez se rossz. A zenés finálé fájt. (10/7,5 - od)
SALT ÜGYNÖK - Tipikus hollywoodi popcornmozi, annak minden erényével és hibájával: mese habbal, viszont nagyrészt működik. (10/7 - od)
HOTELSZOBA - 3 epizód Lynch-éktől: 1. - fura + érdekes, 2. - könnyed, de szórakoztató, 3. - érdektelen + fárasztó. Jóakarattal: (10/7 - od)
HULLAJÓ HULLAJELÖLT - Jó tempójú De Funes-bohózat. És annak remek, de aki nem szereti ezt a humort, inkább fogja menekülőre. (10/9 - od)
MINDEN VILÁNGOL - Nagyon jó kis mozi, csak valahogy túlságosan szétesik (vicces) első és (drámai) második részre. (10/8,5 - od)
ISTEN MEGBOCSÁT... - Túlbeszélt és -zenélt western, de elég jó a maga nemében. És köze nincs az "érett" Hill&Spencer-filmekhez. (10/8 - od)
THE INTERVIEW - Nem szatíra, "csak" egy bohózat, de annak elég vicces. Oké, Kim, most már küldhetsz 1 atombombát ide is. (10/8 - od)
DELETED MAGIC - Nem csak Star Wars-rajongóknak kötelező, bárkit érdekelhet, akit izgat a filmkészítés (persze főleg az utómunka) (10/9 - od)
SZÉLHÁMOSOK - Flynn a szélhámosfilm műfajában is otthon érezte magát. Walken remek, Bracco és Ferrer sem sokkal marad el tőle. (10/8,5 - od)
A BŰN TÜZÉBEN - Szimpi perverziókatalógus a noir jegyében. Stílusos, jó alakításokkal, de szétesik és nem vonja be a nézőt. (10/7,5 - od)
BLIMP EZREDES ÉLETE ÉS HALÁLA - Csodálatos regény, éppen csak furcsamód egyből filmre írták. Oké, megadom magam: (10/10 - od)
CHICAGO - Rokonszenvesen profi és látványos, de kicsit lélektelen musical. Arra remek, hogy jobban hiányozzon tőle Bob Fosse. (10/8,5 - od)
ÚJRATERVEZÉS - Kicsit túl egyértelmű, de azért nagyon szerethető rövidfilm. (10/8,5 - od)
LÉLEKVESZTŐ - Ügyes horror, 1szerre Poltergeist és Exorcist. Hershey remek, de Furie (megint) túltolja a furcsa szögeket. (10/8,5 - od)
AMIN A MUSZLIMOK RÖHÖGNEK - Kár, hogy Brooks nem csiszolt még rajta: kevés a poén, azok se túl jók. Azért nem sokon múlott. (10/7,5 - od)
AZ ÁRNYÉK - Zavaros A-film-szövet a szimpi B-film-vázon. Felváltva klisés és groteszk (nem jó értelemben). Kár, volt benne ötlet (10/6 - od)
GOMORRA - A valódi maffia és a mindennapok... Felkavaró és nyomasztó mozi. Türelmet igényel (főleg az eleje), de megéri megnézni (10/9 - od)
EMMANUELLE AND THE LAST CANNIBALS - Hát ez nem hoz szégyent a "trash" szóra: ilyen D'Amato robotpilótán, pénz és ambíció nélkül. (10/4 - od)
KÖSZÖNJÜK, HOGY RÁGYÚJTOTT - Jó kis szatíra, de nem valami harapós, és némileg ellentmondásos is. (10/8,5 - od)
HAZÁRD MEGYE LORDJAI - Agyatlan? Igen. Szórakoztató? Igen. Pont, mint a sorozat annak idején. (10/7,5 - od)
LIBANONI KERINGŐ - Már a koncepció is fura (animációs doku, nem is mindennapi animációval), ezzel együtt felnő a (jó) híréhez. (10/9 - od)
BLIMP EZREDES... - Tegnap láttam, de már most tudom, hogy ezt még egyszer meg kell nézni a közeljövőben, lehetőleg felirattal. (10/9,5 - od)
VAN VALAMI FURCSA... - Végre egy magyar film a mozikban, amit nyugodtan ajánlhatok kb. bárkinek. És nagy részük csalódni se fog. (10/9 - od)
SÍROK KÖZÖTT - Vizuálisan tévéfilmebb a Krimi sztorinál, és biztosan Block regénye is jobb, de attól még ez 1 pöpec neo-noir. (10/8,5 - od)
KRIMI SZTORI - Pöpec pilot egy minden bizonnyal pöpec sorozathoz. Amit inkább néznék, mint ugyanezen alkotók Miami Vice-át újra. (10/9 - od)
SPIRÁL - Tudom, gáz, de nekem picit jobban bejött a Körnél. Zavaros hülyeség lett a végére, viszont legalább mozgalmas volt. (10/7,5 - od)
JÁTÉKSZEREK - Ritka az ilyen drága és bizarr, komoly műgonddal és sok ötlettel kivitelezett művészi öngyilkosság. (10/3 - od)
MICMACS - Tündéri, de kicsit kevesebb demagógiával kellett volna előadni (vagy éppen mindenféle üzenet nélkül). Így "csak": (10/8,5 - od)
A BÉRGYILKOS - Homoerotika, pátosz, érzelgés vs. remek akciójelenetek. Harmadikra is "csak" jó. Szemben a 10/10-es ihletővel. (10/8,5 - od)
A UNITED 93-AS - Realisztikus, szépen felépített dráma 9/11-ről. Kicsit későn kezdi el igazán bevonni a nézőt. (10/8,5 - od)
SCHLOCK - Néha fárasztó, de azért elég vicces debüt Landistől, kb. egy pornó árából. 1-2 epizód önálló kabaréjelenet is lehetne. (10/8 - od)
LA JETÉE - Igazi remekmű, na, nincs mit ragozni, volt honnan merítenie a 12 majomnak. (10/9,5 - od)
TÜKÖRÚTVESZTŐ - Picit lassú (a 2. fele) és rideg (az eleje). Így se rossz, de többet vártam volna, főleg a regény alapján. (10/7,5 - od)
DÉLIBÁB - Rokonszenves produkció -- akár csak kicsit hajdus/easternes, akár nagyon --, de sok jó jelenet még nem = jó film. (10/7 - od)
SZEMFÉNYVESZTŐK - Kevesebb pörgés-forgás (+ CGI) több lett volna, de könnyed nyári bűvésztrükknek elég ügyes. Még így télen is (10/8,5 - od)
A BLAIR-I BOSZORKÁNY ÁTKA - Ügyes áldoksi, 1ben időutazás a 90-es évek amcsi TVműsorainak világába. Maga a BWP se sokkal jobb. (10/8 - od)
NYOM NÉLKÜL - Magyar szajréfilm a 80-as évekből, sok hibával, de azért több erénnyel. Cseh Tamás! BajorImi fiatalon, ónebajusz! (10/8 - od)
A FÉLELEM ÁRA - A felújított kép GYÖNYÖRŰ, a film pedig minden megnézéssel egyre jobb lesz. Sajnos nincs magasabb pontszám: (10/10 - od)
SAW (2003) - Nem valami nagy kedvencem a Fűrész-sorozat, de erre a rövidfilmre talán még én is adtam volna egy kevés pénzt. (10/8 - od)
VERSENY AZ ÖRDÖGGEL - Pöpec B-film jó színészekkel, sztorival, rendezéssel. Az akciójelenetek főleg ütősek, de nem csak azok. (10/8,5 - od)
PIRANHA 3D - Lassú kezdés, kevés poén, nagyon kevés Gianna Michaels - e hiányosságoktól eltekintve korrekt vasárnap esti mozi. (10/7,5 - od)
HAPPY BIRTHDAY TO ME - Az átlagosnál stílusosabb (vagy csak tudatosabban megrendezett) slasher, Scooby-Doo-ba hajló fináléval. (10/6 - od)
THEY CAME TOGETHER - Kb. vicces romkom-paródia. Nem a poénok, inkább a színészek adják el (Michael Shannon-cameo!). (10/8 - od)
HALLOWEEN - Szánom azokat, akik azért mennek el egy horrorklasszikus vetítésére, hogy kiröhögjék. A film még mindig jó. (10/8,5 - od)
TÖKÖS CSAJ - A LEGALJA, ennél lejjebb már csak Kis Vuk, Álom:net és Alkonyaték laknak. Faris és egy White Stripes szám miatt: (10/1,5 - od)
GONOSZ HALOTTAK (2013) - Gornósított/ördögűzősített variáció Raimi alapműveire. Fölösleges 1 film, többnyire mégis egész ügyes. (10/8 - od)
REJTÉLY - Nyomasztó remekmű, nem fogom hamar újranézni. (És kérdem én: hányszor leplezzük még le a rideg, önző burzsujokat?) (10/9 - od)
ZUHANÓREPÜLÉS - Szép próbálkozás, komoly hiányosságokkal (főleg az "ez miért történik?", "ő ki?" és "mit mondott?!" területeken) (10/7 - od)
SZERELMI VÉRSZOMJ - Remek giallo, dinamikus operatőri munkával, jó zenével, izgalmas jelenetekkel és váratlan fordulatokkal. (10/8,5 - od)
YES - Profi és nehezen dekódolható, mégis demagógnak tűnő rövidfilm. Osvárt már hivatalosan is az új Dobó Kata (ez nem dicséret) (10/6 - od)
ALICE, ÉDES ALICE - Van itt minden, ami jó slasherbe kell, mégis bántóan érdektelen az egész. Talán bennem van a hiba, de ez max (10/6 - od)
THE GROOVE TUBE - Nem különösebben vicces (főleg a hasonló Kent. Fried Movie-hoz képest), de rokonszenvesen anarchista komédia. (10/6 - od)
FÁBIÁN BÁLINT TALÁLKOZÁSA ISTENNEL - A Magyaroknál hajszálnyival gyengébb (és jóval személyesebb) mozi. Megrázó, mély és szép. (10/8,5 - od)
SIN CITY 2 - Se a sztorik, se a sztárok, se többi nem hozza a korábbi színvonalat. Okés, de a kraft már érezhetően elveszett. (10/7,5 - od)
MÓKÁS PÁROS - Okos szatíra, természetesen nagyságrendekkel jobb a Jim Carrey-féle remake-nél. Kotcheff rossz rendező? Hóógyne. (10/8,5 - od)
BIRTOKLÁS - Jófajta, szürreális "cinema hysteria", de annak, aki nem vevő erre, csak 1 zavaros, beteg hülyeség. Én vevő vagyok: (10/9 - od)
LORA - Jófajta profizmus, annak minden erényével és hibájával, túldrámázva, túlspilázva. Még így se rossz ebben a kategóriában (10/7,5 - od)
A LEGO KALAND - Remek animációs film, egyedül a (számomra) Transformersek harcához méltón követhetetlen animáció zavart benne. (10/9 - od)
MIELŐTT FELKEL A NAP - Jó ez, meg minden, a rendezés és a színészek szépen elviszik, de a nagy kultuszt nem értem igazán. (10/8,5 - od)
THE ZERO THEOREM - A Brazilnál rejtélyesebb, a 12 majomnál mélyebb. 1értelműen tetszett, a többinek még érnie kell. Egyelőre: (10/8,5 - od)
ABSURD - Mozgalmasabb és zavarosabb az Antropophagusnál, de messze nem egy Halloween, összességében mégis egész nézhető. (10/6,5 - od)
A SÖTÉTSÉG HATÁRÁN - Neo-noir, dráma, akciófilm, paranoia-thriller 1szerre, de 1ik sem eléggé. Ami most hiba. Azért 1nek elm1. (10/7 - od)
ÉJFÉLI LESZÁMOLÁS - Újranézve is hatásos, slasherbe hajló thriller/krimi Thompson és Bronson jó értelemben profi párosától. (10/7,5 - od)
HOGYAN ROHANJ A VESZTEDBE - Akárcsak a Ted: mókás, meg minden, de én a több poén -- kevesebb romantika kombóra szavaznék. (10/8 - od)
HOLTAN ÉRKEZETT - Remek kis noir, éppen csak picit zavarosabb és szerényebb az ideálisnál. És nyúlta Az utolsó cserkész is! (10/8,5 - od)
ÁL(L)OMÁS - Hangulatos, szép kisfilm, csak a vége nekem kicsit kevés/fura, és Hámori "hóbortoshétvégézését" is nehéz elképzelni. (10/8 - od)
ISTEN MAGÁNYOS EMBERE - Taxisofőr-remake (!) taxi és politika, valamint Scorsese, Schrader, De Niro stb. nyers tehetsége nélkül. (10/6 - od)
ELEVEN TESTEK - A regény érdemei alig jöttek át, a hibáit sikerült felnagyítani. Mondjuk a könyv sem akkora cucc, de ennél jobb. (10/7 - od)
SNOWPIERCER - Komplex és nagyon szórakoztató disztópia sok akcióval, de kapkodás nélkül, már-már eposzi tempóban és ívvel. (10/8,5 - od)
KUTYA NAGY TITOK - Bobcat kaphatna 1szer rendes büdzsét is. Jó kis mozi ez, de pl. a fapados képi világ sokat ront az élményen. (10/8 - od)
HELL OF THE LIVING DEAD - Igazán szórakoztató trash: ez a zomcom, nem a Zombieland, meg a HHH! És még természetfilm is, ingyen! (10/4 - od)
ELSŐ KÉTSZÁZ ÉVEM - Jó kis mozi, csak sajnos ez a humor nehezen adja magát ennek a hosszúsnittes, "Tarr-esque" stílusnak. (10/8,5 - od)
MENEKÜLÉS A POKOLBÓL - Szívás, de sem az (ál)filozófiai hablaty, sem a vallásosság nem tesz automatikusan méllyé egy filmet. (10/6 - od)
CONTAMINATION - Se füle, se farka Alien-ripoff, ami megelőlegezi az Aliens-t... De a lelkesedése őszinte, és elég szórakoztató. (10/7 - od)
IN A LONELY PLACE - Remek noir, de a krimi itt felszín, a lényeg Bogart karaktere + az ő drámája. (Sajna Grahame kicsit ripacs.) (10/9 - od)
JACK THE RIPPER - Hatásos és meglepően egységes Jess Franco-horror. Kinski sem ripacskodik, "csak" intenzív a címszerepben. (10/8 - od)
MONTY PYTHON LIVE (MOSTLY) - Kurvajó, éppen csak az öregfiúk jeleneteiből kellett volna több, a zenebonából meg kevesebb. (10/9 - od)
HÁTSÓ LÉPCSŐ - Meglepően jó, hangulatos rövidfilm (jobb Tóth novellájánál, ami önmagában azért még nem sokat jelent). (10/8,5 - od)
A TERROR GYERMEKE - Ez az a thriller, amiben *egyetlen* hiteles jelenet sincs, plusz a többségük még bénán is van megrendezve. (10/4 - od)
BOTTLE ROCKET - Az eredeti változat kevesebbet markol, de többet fog. Az is leginkább hangulat, abból viszont ötös. (10/9 - od)
PETÁRDA - Ez még nem 'style over substance', de azért ebben sincs sok substance, pedig 1 órában tudna működni... Jóakarattal: (10/8 - od)
EGYSZERŰEN BONYOLULT - Meglepően szórakoztató romkom az idősek érzelmi (és szexuális) életéről. Nem nagy cucc, de egynek okés. (10/7,5 - od)
JOHNNY DEVESZÉLYES - Túl jólfésült, fogatlan paródia kevés poénnal, és még azok se működnek igazán. Főleg a színészek miatt: (10/6 - od)
A RÓZSASZÍN PÁRDUC 2. - Ahhoz képest, mennyire ügyes volt az első rész (...reboot létére...), ez egy elég gyenge utánlövés. (10/5,5 - od)
BEÉPÜLVE - A sztori túl van bonyolítva, de a hangulat és a stílus a meredek ötletekért is kárpótolja a fogékony nézőt. (10/8,5 - od)
LONE STAR - Apakomplexusos, altmani variáció a Liberty Valance-re, némi noirral. Némi módosítással Magyarországról is szólhatna. (10/9 - od)
ONIBABA - Gyönyörű és nagyon hangulatos japán klasszikus, az Ördögűző-vonatkozásokat is könnyen ki lehet szúrni benne. (10/9 - od)
A SIVATAG VÁMPÍRJAI - A maga nemében korrekt, hangulatos kis B-horror, értékelhető szkripttel. Fura, hogy nem ennyien utálják. (10/7 - od)
AMERIKAI PITE - A TALÁLKOZÓ - Vicces is, felejthető is. És a majdnem kétórás játékidőt sajnos nem sok igazolja. (10/7 - od)
A NAGY FILM - Sok gyenge zene, lassú tempó, kevés poén, és mégis... Szeretnivaló kis mozi, sok erős pillanattal. (10/8 - od)
SINTÉR - Mintha a forgatókönyvíró némileg összekeverte volna a behajtást a végrehajtással, de ettől függetlenül sem remekmű. (10/7 - od)
MADE IN HOLLYWOOD - A főhőssel együtt kicsit én is unatkoztam néha, ami biztosan nem volt cél. Ezzel együtt szép próbálkozás: (10/8,5 - od)
DELTA - Vannak benne jó dolgok (képek), de menthetetlenül belengi az "ahogy Móricka elképzeli"-ség. Művi, hiteltelen, erőltetett (10/4 - od)
A ROSSZ ÉS A SZÉP - Erős, szép, kemény dráma Hollywoodról és -ból. Ha _még_ őszintébb lenne, járna plusz fél pont. (10/9 - od)
ÉJFÉLI VÁMPÍR - Nice try, no cigar. Több próbált lenni annál, amit a költségvetés engedett, de ahhoz még kellett volna kraft. (10/5 - od)
SHINE A LIGHT - Ha ez meccs akart lenni, Scorsese nyerte. A Stones-ból mintha csak Mick lett volna formában. Meg talán Charlie (10/8,5 - od)
OSCAR-VÁGY - Pár poénnal több is elfért volna ebben a szatírában... Sebaj, aki vevő Guest dolgaira, tutira bírni fogja. (10/8,5 - od)
CSILLAG SZÜLETIK (1954) - Kicsit hosszú, a zenék is felejthetők, de egyébként nívós darab, főleg a két főszereplő miatt. (10/8,5 - od)
SULLIVAN UTAZÁSAI - Tündéri ma is, csak a börleszk öregedett rosszul (meg az üzenet sulykolása is sok talán, egy hangyányit). (10/9 - od)
NON-STOP - Öreg John McClane, ezúttal repülőn, tiszta ruhában, Liam Neeson alakításában. Szórakoztató, egynek jó, meg ilyenek. (10/7,5 - od)
KÉSZ CIRKUSZ - Minden érdeme ellenére a virtuóznak szánt szkript problémás, a rendezés és (főleg) a színészek mentik a menthetőt (10/7 - od)
JODOROWSKY'S DUNE - Remek doku egy szép álomról, ami a valóságban talán nem is lett volna olyan csodás, mint hinni szeretnénk. (10/9 - od)
PORÖRDÖG - Hangulat, képi világ, eredetiség -- hibátlan. Minden mással kapcsolatban már némileg vegyesebb a kép. (10/8 - od)
RÉMES EGY ÉJSZAKA - Rajongótól rajongóknak, és működik is, de a nagy idolok ritmusérzékét még el kell(ett volna) tanulni.(10/8 - od)
A HŰTLEN - Kár a lassú kezdésért + néhol felbukkanó giccsért: jó, de több is lett volna benne. Chabrol verzióját kéne megnézni. (10/8 - od)
BŰNIDŐ - Nem egy Nyomtalanul, csak egy elcseszett film, de legalább tehetséggel cseszték el. Főleg erre való tekintettel: (10/7 - od)
A GRAND BUDAPEST HOTEL - Tetszett, meg minden, tényleg, de nem tudom, hány ilyen filmre van még szüksége az univerzumnak. (10/8,5 - od)
VÖRÖS SZIKLA - Kicsit hosszú (még ez a rövidített verzió is), és a dialógusok is mókásak néha, de az akció nagyon rendben van. (10/8 - od)
A VÉR KÖTELEZ - Egyszerűcske thriller sok klisével, de Becker azért jópár jelenetben megcsillantja a tehetségét. (10/7,5 - od)
GOLYÓÁLLÓ - Az ilyen filmek nyírták ki a haverakciókrimivígjátékot. Meg Jimmy Caan karrierjét. És még a szinkronja is sz*r. (10/5 - od)
A SOROMPÓK LEZÁRULNAK - Én kérek elnézést, de ennek nem kapott el kellően a varázsa, pedig jó. Maradok a Biciklitolvajoknál. (10/8,5 - od)
A FALKA - Meglepően ügyes kis horror, kb. a Madarak és a Cápa B-kategóriás kombinációja -- kutyákkal. (10/8,5 - od)
ANIMALES RACIONALES - Ritka fura egy film, de attól még nem igazán jó. Kutyabarátok kerüljék. (10/6 - od)
DEATH SMILES AT MURDER - Aristide tudott, ha akart! Bár a sztorija kifogott rajta... Lenyűgöző és tök zavaros kosztümös giallo. (10/8 - od)
ROGER ÉS ÉN - A kezdő Michael Moore éppen olyan, mint a beérkezett: okos, vicces, demagóg, ügyesen torzít és manipulál. (10/8 - od)
BEUGRATÁS - Hallström rendezése kiváló, de sajnos kicsit középutas. Gere is jól tolja, neki csak a hajszíne problémás. (10/8,5 - od)
A CSALÁD KICSI KINCSE - Igazán remek mozi, meg minden, de Arkin figurájának korai kiírása miatt fél pontot le kellett vonnom. (10/9 - od)
A KÍSÉRTET - Fura film, kb. a Lidérces órák ügyetlen kistesója. Brooksék jobban is kitalálhatták volna a koncepciót. (10/6,5 - od)
HAJTÓVADÁSZAT KÁNIKULÁBAN - Kb. 1 gengszteresdibe oltott Bertolucci-paródia Lee "Ikon" Marvinnal. Szóval BETEG! Eléggé tetszett. (10/8 - od)
ALIEN -- WORKPRINT - Most éppen Giger emlékére néztem, de tképpen bármikor lehetne. Ez a film ugyanis minden formában: (10/10 - od)
PÁRIZSBÓL SZERETETTEL - Az akciójelenetek érnek valamit, de egyébként az eredeti The In-Laws pont ugyanezt tudja, csak jobban. (10/6,5 - od)
ÍGY JÖTTEM - "...mindig a rossz zubbonyban." Ma is kiváló mozi, bár ennyi vágás egy Jancsó-filmben szinte bizarr. (10/8,5 - od)
A JÓ, A ROSSZ ÉS A FURCSA - Túlstilizált, túlbonyolított és jóval hosszabb az indokoltnál, viszont szórakoztató és van svungja (10/7,5 - od)
OSS 117: RIO... - Jópofa paródia, a Hazanavicius-Dujardin páros stílusérzéke és karikírozóképessége egyértelműen kivételes. (10/8 - od)
MOSOLYOGJ! - Pöpec szatíra, 1ben újabb bizonyíték rá, h. Ritchie az egyik legalulértékeltebb amerikai rendező a 70-es évekből. (10/8,5 - od)
A PANAMAI SZABÓ (újranézés) - A véleményem nem változott, csak határozottabbá vált: jó film, de messze nem Boorman legjobbja. (10/8 - od)
DEATH WALKS AT MIDNIGHT - Zavaros, az önparódiáig abszurd giallo, de aki kicsit is vevő a műfajra, garantáltan bírni fogja. (10/8 - od)
MIKE KAPITÁNY HADJÁRATA - Meglehetősen érdektelen önreklám/propagandafilm. (10/5 - od)
LAKÓTÁRSAT KERESÜNK - Kedves, de túl hosszú szerelmeslevél az EU-hoz, sajnos túl sok ellenszenves karakterrel (incl. főszereplő) (10/8 - od)
HAVANNAI EMBERÜNK - Bájos szatíra noir-felhangokkal és jó színészekkel, de messze nem ez a legjobb mozi Reedéktől. (10/8,5 - od)
AZ ERŐD - Túlírt, tévéfilmszerű akció-scifi-parabola-szatíra. Vagy leginkább egyik se. 1-2 jelenete Jancsó-paródiának tűnik. (10/6,5 - od)
U-571 - Avagy amikor McConaughey zsenije még bőven bejáratós volt. Korrekt, egyszernézős háborús film sok klisével. (10/7 - od)
A WALL STREET FARKASA - Remek mozi, bár némi hiányérzetet azért hagyott (gyanús, hogy újranézős). (10/9 - od)
A BANKÁR - Túlnyomórészt épphogy csak középes thriller, de Forster alakítása és pár érdekes ötlet enyhén az átlag fölé emeli. (10/5,5 - od)
SENKINEK EGY SZÓT SE! - Ha kicsit látványosabb és feszesebb, igazán emlékezetes thriller lenne, így inkább erős tévéfilm. (10/8 - od)
SHORT NIGHT OF GLASS DOLLS - Remek, sokrétegű giallo. Lado rendezése 1.osztályú (ismét), csak a ritmus véti el kicsit (ismét). (10/8,5 - od)
EZ ITT ANGLIA - Hatásos, hiteles, felkavaró szkinhedfilm. Ütős double feature lehetne a Made in Britainnel. (10/9 - od)
SKYFALL - Gyönyörű, de majdnem unalmas és túl sok benne a dráma. Felháborító, hogy Deakins erre sem kapott Oscart. (10/7 - od)
JCVD - Kánikulai délután a vihar kapujában = Van Damme 8 és félje... És működik, sőt, jó is! (A címszereplőt is beleértve.) (10/8,5 - od)
ISTENI MŰSZAK - A szerelmi-háborús szál kicsit kilóg az összképből, de egyébként jó cucc, főleg elsőfilmnek. Rába Roland rulez. (10/8 - od)
TERHES TÁRSASÁG - Kb. Repülők, vonatok...-remake, de poénok és hiteles szereplők nélkül, gyenge szkripttel és rendezéssel. (10/5,5 - od)
ZENEKARI PRÓBA - Távolról sem tökéletes, de sok szempontból összeszedettebb pl. a kissé túlértékelt Ginger és Frednél. (10/8 - od)
AZ ÁLDOZAT - Szép teljesítmény, bár a sztorija problémás + Reviczky kicsit sok, Sáfár kicsit kevés. A giallókhoz nincs sok köze. (10/8 - od)
BORROWER - Ötletes, okos kudarc. Sokat akart a művész, de nem bírta csomómentesre keverni a legkülönfélébb műfajok elemeit. (10/6,5 - od)
BENNFENTESEK - Izgalmas, érdekes, igaznak is tűnik -- kár, hogy pont a lényeget érti meg nehezen egy laikus. (10/8 - od)
A BERNI KÖVET - Kár a kisebb hibákért (párbeszédek, klisék), ez tényleg 1 erős thriller. Nem jobb A vizsgánál, csak máshogy jó. (10/8 - od)
MAGYAROK - Jó értelemben régivágású dráma, közel hibátlan és nagyon igaz. Nagy kár, hogy Fábri szinte kikopott a köztudatból. (10/9 - od)
KÜLÖNÖS HÁROMSZÖG - Delon és Darc megoldotta, hogy ne legyen kis hitchcocki remekmű. Elemi ösztön-előzménynek (is) érdekes. (10/7 - od)
A RÓZSASZÍN PÁRDUC (2006) - Sokkal jobb a hírénél, de azért még bőven akadnak hiányosságai. Martinnak többet kéne írnia. (10/7,5 - od)
NEM EGÉSZEN HOLLYWOOD - Remek doksi, ami természetesen meghozza a kedvet a rossz filmekre is. Távozz tőlem, Philippe Mora! (10/9 - od)
GINGER ÉS FRED - Hát, ezt Federico kicsit bennfelejtette a sütőben. De ezért Mastroianni alakítása szinte teljesen kárpótol. (10/7,5 - od)
A ZSÁKMÁNY - Nem a legjobb rossz film, de azért ÜT. Sörrel+haverokkal élmény lehet -- de csak saját felelősségre fogyasztandó! (10/2,5 - od)
REWIND THIS! - Elsősosztályú, alapos és szórakoztató doksi a VHS-ről, nem csak a mágnesszalag rajongóinak. (10/9 - od)
PIECES - Felváltva az abszurditásig béna és meglepően ügyes (illetve néha egyszerre a kettő). De legalább végig érdekes. (10/6 - od)
LÚZERT FOGTAM... - Veber változata (is) figyelemreméltó, bár rendezésben nem éri utol Wildert. Remek esti kikapcsolódás. (10/8,5 - od)
VÁLÁS OLASZ MÓDRA - Coenekhez méltó fekete komédia, ma is működik. A színészek, rendezés, szkript etc. - mind csodálatos.(10/9,5 - od)
A RAJZOLÓ - Jó az alapötlet és a vizualitás, a színészeknél már vegyes a kép, a mesterkéltség direkt rossz (főleg a dialógoké). (10/7 - od)
A PACIFISTA - Miki bá igyekezett, de a szkriptet csúnyán benézte. Közel értelmezhetetlen, unalmas, lejárt szavatosságú film. (10/6 - od)
SZÜZET SZÜNTESS - Szép, hogy igazabb próbál lenni a műfaj átlagánál, de ettől vhogy hazugabb lesz. És nem is elég vicces. (10/7 - od)
NIGHT TRAIN MURDERS - Lassan indul, de megéri várni, a végére ráver 1 kört a mintára (Last House) is. + még szól is valamiről. (10/8,5 - od)
A BŰN HÁLÓJÁBAN - Kár, hogy ilyen gyenge lovat adtak Gina Carano & Co. alá. Ennél a szkriptnél/rendezésnél többet érdemelnének. (10/7 - od)
PITI CSEMPÉSZEK - Ilyen lenne egy country-Jarmusch Coen-filmje. Lökött humorú vígjáték jó színészekkel, sztorival, rendezéssel. (10/8 - od)
A JOGÁSZ - Érdekes filmkatasztrófa. A résztvevők tehetsége tagadhatatlan, de szomorú, hogy a saját egójuk rabszolgái lettek. (10/6,5 - od)
X-MEN 3 - Akármit is hozott Singer a közösbe, innen már hiányzik. Ez egy profi produkció, se több, se kevesebb. (10/7 - od)
JESSE JAMES MEGYILKOLÁSA... - Malick majd' minden erénye, a hibái nélkül. Talán csak a szerkezet nem tökéletes. (10/9 - od)
A FEHÉR SEJK - Fellini bájos, szerethető debütje. Ez alapján még nem olyan nagy a különbség közte és pl. a kezdő Fulci között. (10/8 - od)
SODRÁSBAN - Néha csodálatos, néha mesterkélt (utóbbi főleg a dialógusokra igaz). Ma is erős film, de pár eleme rosszul öregedett (10/8 - od)
RACHEL ESKÜVŐJE - Már a jó Dogma-filmek is amcsiban készülnek, hehe. Demme nagyon érti a drámát, Hathaway is igencsak jól adja. (10/9 - od)
MOCSOK - Néha kicsit sok, de alapvetően nagyon ütős kis mozi. A színészek különösen rendben vannak. (10/8,5 - od)
THE MASTER - Mint a Magnólia: zsenik lenyűgöző kudarca. Marhára nem áll össze, de van ereje. És Hoffman hatalmas veszteség. (10/8,5 - od)
TESTI KAPCSOLATOK - Hajlamos vagyok elfelejteni, mekkora tanár Mike Nichols. Kael megint hülye, ez minden szempontból remek mozi (10/9 - od)
A VÉRES KÉZ - Erős anyag, a rendezés se lenne rossz, de a szkript problémás, és Ally Walker alakítása kristenstewartian rossz. (10/6,5 - od)
NÉMA CSÖND - Épphogy, de eléri a koreai minta színvonalát. Összeszedettebb, de gépiesebb is nála. Ahogy halad, egyre jobb lesz (10/8,5 - od)
CSILLAGOSOK, KATONÁK - Gyönyörű, költői, izgalmas -- kár, hogy Miki bá nem adott több mankót az értelmezéshez. (10/8,5 - od)
KÖZELLENSÉGEK - Vannak érdemei, de több sebből vérzik, mint amire itt hely van. Mann a Collateral óta rossz irányba halad. (10/6 - od)
LÁMPALÁZ - Félelmetes, Soavi mennyivel tehetségesebb a riválisainál, már a debütjében is. Meg egyébként is: félelmetes! (10/8,5 - od)
A KENGURU - "Jó ez a Kádár-rendszer, csak be kell tagozódni a társadalomba!" Ez a film több szempontból is csúnyán öregedett. (10/6,5 - od)
MINT A BAGOLY NAPPAL - Damiani stílusa kicsit száraz, de a film ettől még hozza a híresebb Egy rendőrfelügyelő... nívóját. (10/8,5 - od)
THE INNOCENTS - Másodikra is nagyon jó, nagyon hangulatos, nagyon minden, de valami apróság továbbra sem klappol. Pedig... (10/8,5 - od)
MONSTURD - Hát ez tényleg szar, haha, érted... (10/3 - od)
LED ZEPPELIN: CELEBRATION DAY - A rockdínók 2007-ben összeálltak, hogy leszakítsák a rajongók fejét. Sikerült. Méltó búcsú. (10/9 - od)
ARÁBIAI LAWRENCE - Intellektuális látványmozi -- van még ilyen? Alig öregedett: gyönyörű és közel tökéletes. Vagy teljesen. (10/9,5 - od)
A HALÁL JELE - Igazán remek mozi, mégsem tudok jobb pontszámot adni neki. A befejezés zseniális, de a sztori vhogy problémás. (10/8,5 - od)
NEM A MESSIÁS - A komolyan vett komolyzenét meg kell szokni Python-összefüggésben, de összességében ez 1 emlékezetes produkció. (10/8 - od)
BAD GRANDPA - Vannak erős jelenetei, de a hasonszőrűek közül a Borat sokkal viccesebb, a Bad Santa sokkal jobb. (10/7 - od)
ZERO DARK 30 - Ha választanom kell, inkább ez, mint a Bombák földjén. Nem felületes, nem túl hosszú, és végig hiteles. (10/9 - od)
INTIM FEJLÖVÉS - Ennyi pénzből és elsőre nagyon derék teljesítmény! Persze vannak hibái bőven, de érdemei is. (10/8 - od)
BASEBALL BIKÁK - Vicces-érzelmes sportfilm valódi karakterekkel, jó színészi játékkal. Még pár poén azért elfért volna benne. (10/8,5 - od)
THE CHALLENGE - Lumet elveszett tévéfilmje (félórás pilot). Picit szájbarágós, viszont még itt és ma is érvényes, amit feszeget. (10/9 - od)
IT'S NOT JUST YOU, MURRAY! - Scorsese remek korai rövidfilmje, tényleg már sok minden benne van a munkássága érett szakaszából (10/8,5 - od)
HAJSZA A FÖLD ALATT - Messze elmarad az eredetitől (sehol a humor és a zseniális alakítások), de azért elég szórakoztató. 1nek: (10/8 - od)
ÉJFÉLKOR PÁRIZSBAN - Aranyos + minden, szépen feljavul a végére, de Woody pihenhetne kicsit. Sokadik bájos+fölösleges filmje ez. (10/8 - od)
GYILKOS VÁGYAK - A színészcserékért kár, De Palma változtatásai és rendezése miatt megérte elkészíteni ezt a remake-et. (10/8,5 - od)
HÉV-RABLÁS - A legjobb BKV-promófilm a Kontroll óta. (10/Lone Ranger - od)
TÉLI GYILKOSSÁGOK - Némileg zavarosan előadott, thrillernek álcázott fekete komédia sok jó színésszel és erős jelenettel. (10/8 - od)
LÁTÁSTÓL VAKULÁSIG - Remek doksi az Alkonyattól pirkadatig forgatásáról. Minden stábtag hiteles, emberi és szimpi. Tarantino is. (10/9 - od)
VÉDTELENÜL - A Fingers gonosz ikre: jórészt mesterkélt, fura és unalmas. Kinski, a zene és a fényképezés azért sokat segít. (10/5 - od)
HA/VER - Néhány ötlettől, színésztől és a zenehasználattól eltekintve max. erős középszer, mégis működik. Nagyjából. Egynek: (10/8 - od)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kisfoki 2015.01.07. 10:36:46
Blimp Ezredes végül 9,5 vagy 10 pont? :-)
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2015.01.07. 20:13:05