Alfred Hitchcock, és különösen egyik főműve, a Szédülés (Vertigo, 1958) jelentőségét nem hangsúlyozhatjuk eléggé, ha Lucio Fulciról, avagy általában thrillerről(-horrorról) beszélünk, ld. e korábbi epizódot. Bár Fulci esetében a Szédülés hatása leginkább a parafrázisba hajló One on Top of the Other (alias Una sull'altra, Perversion Story, 1969) stílusán és történetén mutatható ki, az olasz mester más giallók forgatásakor is kihasználta a lehetőséget némi kalapemelésre.
A képek ezúttal is magukért beszélnek:
Kim Novak a Szédülésben. A zöld fénnyel Sir Alfred azt próbálta érzékeltetni, hogy a Jimmy Stewart alakította főhős heves érzelmei a barna hajjal "újjászületett" hősnő iránt tulajdonképpen a nekrofiliával határosak.
Gianni Garko a The Psychic-ben (Sette note in nero, Seven Notes in Black, 1977). Fulci a piros fénnyel minden bizonnyal azt próbálta nyomatékosítani, amit a jeles színművész arca is sugall.
Jól mondom vagy igazam van?!
És most némiképp OFF jelleggel következzen egy kocka Christopher Nolan új filmjéből, a 2017-ben bemutatásra kerülő Dunkirkből. Mint azt páran már kiszúrták a neten, nem kicsit emlékeztet A pokol hét kapuja híres zárlatára.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal