Ritkásan jelentkező, de azért még létező (és nem ok nélkül ritkásan jelentkező) rovatunk visszatér! A gond csak az, ha ez gond egyáltalán, hogy az ominózus könyvről tanult kollégám, Rusznyák Csaba már megírta azt, amit én is gondolok, méghozzá ittend e, tessék kattintani. Gyakorlatilag mindennel egyetértek, ami a linkelt cikkben olvasható, talán csak annyival egészíteném ki, hogy
nekem a jelek szerint valamivel jobban bejött a könyv (az általa említett -- kisszámú -- hibák egy része fel sem tűnt), illetve hogy itt nem csak a filmzenék visszautasításának témájában és történetében mélyedünk el, hanem mintegy mellesleg a filmgyártásban potenciálisan problémaként jelentkező körülmények gazdag világában, különös tekintettel az utómunka zűrjeire. Ami talán egy még érdekesebb, sokkötetes kiadvány tárgyát képezhetné, ha valaki venné rá a fáradságot, hogy megírja, ám ennek az esélye csekély. (Jómagam elkezdtem kapargatni a felszínt egykori mozinetes rovatommal [Director's Cut], de az tényleg csak a felszín volt, minden újravágott, újravágatott, több verzióban ismert stb. film, vagy egyszerűen csak balhékkal teli forgatás ésvagy vágás története-elemzése még az elmúlt 10 évre visszatekintve is derekas munka lenne, nemhogy A vonat érkezéséig visszamenőleg.)
Hát most ennyi, srácok. Curtis (!) könyvéről (!!) biztosan alaposabban is meg fogok emlékezni -- hacsak addig valaki, pl. Rusznyák kolléga le nem írja az én gondolataimat is. És persze lesz még egy másodközölt filmnapló-bejegyzés is, hála Beregi kollégának.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.